yamaha xjr 1300, bj 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter exllnt
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

exllnt

Rookie
Lid geworden
21 nov 2024
Waarderingsscore
2
Goedenavond allemaal, sinds dit najaar na een aantal jaar niet gereden te hebben door medische oorzaak en geen motor gehad te hebben, sinds september weer in het bezit van een 2 wieler, (ook een yamaha,maar een 600cc) deze bevalt niet zo goed dus wat anders gezocht.

Nu heb ik sinds vanmiddag een Yamaha xjr 1300 van 2007 gekocht,van 2e eigenaar, orgineel nl motor, 22000 km, net grote beurt gehad, 2 nieuwe banden, nieuwe tandwielen, motor is voorzien van ohlins achtervering,motor is echt in nieuwstaat ! heb al best wat motoren bekeken maar deze slaapt al heel zn leven binnen, en nooit in regen of winter gereden, zwart met zilver en het orginele zadel er op.

Nu ben ik eigenlijk ontzettend benieuwd of ik een goeie deal gedaan heb, ik heb op div motor en auto site's gekeken naar een vergelijkbaar bouwjaar en km stand ,als mijn ogen me niet bedriegen zie ik in nederland niets onder de 4600 euro .... zijn er hier mensen die een reel idee hebben van de huidige prijzen van de motor ? (ik wil niet meteen de prijs onthullen die ik betaald heb) ik heb hem particulier gekocht hier lokaal(zeeland)

Ik zal me van het weekend ook even netjes voorstellen in het voorstel topic.

hey kees, te veel weet ik niet, maar ik kan weinig xjr's vinden die te koop staan,dus heb weinig vergelijkings materiaal, bijhouden en genieten doe ik uiteraard !

hey kees, te veel weet ik niet, maar ik kan weinig xjr's vinden die te koop staan,dus heb weinig vergelijkings materiaal, bijhouden en genieten doe ik uiteraard !
Ik zie er alleen op marktplaats al 41 te koop staan, al dan niet verbouwd. Dat vind ik dus niet erg weinig.
En zoals al eerder is aangegeven, als jij de prijs goed vind is het okay toch?
Lekker gaan rijden, proberen een beetje netjes te houden, dan blijven 'ie redelijk waardevast, tenzij je er heel veel teveel voor betaald hebt :+

ik zal het maar zeggen, ik heb 2250 euro betaald, en als ik zeg nieuwstaat dan is het ook nieuw, ben een echte zeur wat dat betreft, ik had ook al het vermoeden dat het erg goedkoop was en de dat de motor mij ook gegund is ,(ik heb hem van een klant gekocht tijdens een klus) het enige wat ik moet vervangen is de accu, maar die pak ik wel uit mn fazer, das dezelfde accu, voor de rest dan maar heeeel zuinig op zijn en genieten, het enige wat ik nu zoek zijn een setje race uitlaten,dus zonder e-keur bij voorkeur, en een mooie heftafel voor in de loods waar ik op kan poetsen en sleutelen.

ik zal het maar zeggen, ik heb 2250 euro betaald, en als ik zeg nieuwstaat dan is het ook nieuw, ben een echte zeur wat dat betreft, ik had ook al het vermoeden dat het erg goedkoop was en de dat de motor mij ook gegund is ,(ik heb hem van een klant gekocht tijdens een klus) het enige wat ik moet vervangen is de accu, maar die pak ik wel uit mn fazer, das dezelfde accu, voor de rest dan maar heeeel zuinig op zijn en genieten, het enige wat ik nu zoek zijn een setje race uitlaten,dus zonder e-keur bij voorkeur, en een mooie heftafel voor in de loods waar ik op kan poetsen en sleutelen.
Alles is een goed plan, echter op de uitlaten na.

Dat is echt een zeer nette prijs. Over die uitlaten, als je dat doet, ze vervangen, bewaar dan goed het originele systeem.
Altijd makkelijk als je aangehouden word met die luide uitlaten, en een WOK melding krijgt.

dat is een nette prijs hoor, als het een sp is dan zitten er wel ohlins onder maar die zijn eigenlijk niet of weinig te verstellen denk ikmaar dat maakt ook niet uit voor die prijs..
Veel plezier en veilige km ermee.👍

Dan snap ik je vraag helemaal niet meer.
Wat een mooie prijs.

Lekker van genieten en van die uitlaten afblijven.

dat is een nette prijs hoor, als het een sp is dan zitten er wel ohlins onder maar die zijn eigenlijk niet of weinig te verstellen denk ikmaar dat maakt ook niet uit voor die prijs..
Veel plezier en veilige km ermee.👍
er staat rp10 op het kenteken ??? kenteken is MS-FX-76, misschien zegt het jou wat meer ?

RP10 is de modelcode en dat is geen SP die is maar tot 2001 (RP02) gemaakt.
Vanaf 2002 hadden alle uitvoeringen de Öhlins schokbrekers.

Maar jij hebt hem eigenlijk gewoon gestolen :]:]

RP10 is de modelcode en dat is geen SP die is maar tot 2001 (RP02) gemaakt.
Vanaf 2002 hadden alle uitvoeringen de Öhlins schokbrekers.

Maar jij hebt hem eigenlijk gewoon gestolen :]:]
thx voor de info, maar "gestolen vind ik een groot woord" denk dat het voor een motorfiets van 2007, dus 17 jaar oud een correcte prijs is, als ik op internet kijk denken veel mensen dat ze goud in handen hebben, is gewoon 5000 ouderwetse guldens , vind het een bult geld, maar goed de waarde zal bij de kenners hier dan correct ingeschat zijn, mijn idee was ,tis toch een oud ding, dus mag niet te veel kosten, whatever.... ik ga lekker wat poetsen en wat dingetjes veranderen, en mocht zich nog een beetje fatsoenlijke dag voordoen dan nog een rondje zeeland rijden.

Was natuurlijk ook een geintje maar dat is echt errug weinig wat je ervoor gegeven hebt.
Gemiddeld staan ze toch wel tussen de 3 en 7 te koop

thx voor de info, maar "gestolen vind ik een groot woord" denk dat het voor een motorfiets van 2007, dus 17 jaar oud een correcte prijs is, als ik op internet kijk denken veel mensen dat ze goud in handen hebben, is gewoon 5000 ouderwetse guldens , vind het een bult geld, maar goed de waarde zal bij de kenners hier dan correct ingeschat zijn, mijn idee was ,tis toch een oud ding, dus mag niet te veel kosten, whatever.... ik ga lekker wat poetsen en wat dingetjes veranderen, en mocht zich nog een beetje fatsoenlijke dag voordoen dan nog een rondje zeeland rijden.
Klinkt alsof je vooral voor jezelf wilt rechtpraten dat je iemand er aanzienlijk minder voor hebt betaald dan de daadwerkelijke waarde.

Ff checken of er scheuren in je inlaat rubbers zitten. Is dit het geval, komt er nog een paar 100,€ bij, als dit je een beter gevoel geeft😁

2250 is voor een XJR1300 met slechts 22k een wel heel scherpe prijs, zeker gezien de staat van onderhoud zoals je die schetst. Daar kan je kort of lang over praten, maar het blijft gewoon erg goedkoop. Je zou bijna argwaan krijgen... Voor dat geld kan je er ook nog wel wat aan versleutelen als er wat kleine dingen blijken te zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan