Yamaha XJ6 Naked

Beste motorfanaten,

Ik ga aankomende vrijdag mijn zwarte panter --> de XJ6N ophalen.
Kriebeltjes in het buikie en slaap met m'n helm op haha.

Maar ik heb een vraagje: omdat er net an 1 mm profiel was op de band heb ik besloten om 2 gloednieuwe bridgestone bandjes eronder te laten zetten.. Ik heb gehoord dat die dan nog glad zijn.
Aangezien de rit 150 km is ( van Havelte naar Alkmaar) en dit mijn eerste keer wordt dat ik motorrij zonder les te hebben vroeg ik mij af of jullie nog tips/ ervaring hebben met het rijden op nieuwe banden ?.

Hoor graag van jullie ^^
 
Is de motor voor jou nieuw? Dan vermoed ik dat je sowieso niet te extreem gaat rijden.

Er is inderdaad een soort silicone op een nieuwe band. Maar dat gaat er snel af (helaas wat minder snel in de regen). Dus 'gewoon' rijden (en anticiperen). Ahja, en bochten nemen (ergo geen 150km autostrade).

Na een paar honderd kilometer (of zelfs minder) kan je gerust gaan hoor. Het zit hem vooral in de kop.
 
Het is belangrijk de hellingshoek langzaam op te bouwen. Steeds een beetje verder en niet in een keer met een forse hellingshoek insturen. Idem voor in de bocht remmen en (veel) gas geven (alhoewel dat laatste wel meevalt met slechts 78 pk).

Als je een beetje afwisselende bochtjes heb kunnen rijden is dat er inderdaad vrij snel af.
 
Is de motor voor jou nieuw? Dan vermoed ik dat je sowieso niet te extreem gaat rijden.

Er is inderdaad een soort silicone op een nieuwe band. Maar dat gaat er snel af (helaas wat minder snel in de regen). Dus 'gewoon' rijden (en anticiperen). Ahja, en bochten nemen (ergo geen 150km autostrade).

Na een paar honderd kilometer (of zelfs minder) kan je gerust gaan hoor. Het zit hem vooral in de kop.

Bedankt voor de reactie!
Ja de motor is nieuw voor mij dus eerst even aanvoelen natuurlijk. Moet goedkomen dus ; )
 
Het is belangrijk de hellingshoek langzaam op te bouwen. Steeds een beetje verder en niet in een keer met een forse hellingshoek insturen. Idem voor in de bocht remmen en (veel) gas geven (alhoewel dat laatste wel meevalt met slechts 78 pk).

Als je een beetje afwisselende bochtjes heb kunnen rijden is dat er inderdaad vrij snel af.

Het is zelfs een teruggevoerde versie van 35 kw... Je moet wat als je 20 bent haha.
Verder zal ik eerst wat bochtige wegen pakken, daarna wordt het helaas 1 lange trek A7.
 
Als het weer goed is en je tijd hebt, zou je zou via meppel naar emmeloord kunnen rijden en dan over de a6 naar Lemmer. Vanaf daar via Workum naar Bolsward en pas daar de A7 op. Dan heb je net even wat meer bochten en de wegen zijn redelijk rustig. Het is maar 30 km meer, maar eens tuk leuker. Eventueel kan je ook langs het IJsselmeer rijden. (de weg via Stavoren en Hindeloopen)
 
Hallo Oma, doei Oma ;)

Heb de XJ6 sinds 5-8-15 en heb er nu 10.000 mee gereden. Sinds paar weekjes een nieuwe achterband er op laten leggen, de Pilot Road. Ja, ik rij ook met regen en deze band is een fijne band.

Nu even wat anders: de taartschep.
Klopt het, dat wanneer je er een korteschep onder zet, dat er een regen turbulentie naar boven geslingerd wordt en dat dus je rug nat wordt?
 
De taart schep die er standaard op zit houdt nog aardig wat tegen als ik zie wat er bij mij na een regenbui aan meuk tussen en op de lamellen van de taartschep en op het kenteken zit. een korte zal zeker minder tegenhouden..

Eigenlijk vind ik persoonlijk de originele taart schep best wel ok eigenlijk. Slank en nog best wel stylish met die vorm.
 
Hallo Oma, doei Oma ;)

Heb de XJ6 sinds 5-8-15 en heb er nu 10.000 mee gereden. Sinds paar weekjes een nieuwe achterband er op laten leggen, de Pilot Road. Ja, ik rij ook met regen en deze band is een fijne band.

Nu even wat anders: de taartschep.
Klopt het, dat wanneer je er een korteschep onder zet, dat er een regen turbulentie naar boven geslingerd wordt en dat dus je rug nat wordt?

Toch niets mis mee?


33xy9au.jpg
 
Hi mede Xj6 rijders,

@motorgerrit, ik zag dat jij donkere raampjes in de knipperlichten hebt gezet. Zou je willen laten weten waar je die hebt gevonden? :). Of als iemand anders weet waar ik die kan kopen, graag :}

Ik ben verder nog op zoek naar andere, ik denk goudkleurige, passagierssteuntjes. Er zit en mini beetje roest aan bij mij en dat vind ik lelijk. Echter vind ik op internet alleen maar hele gele/oranje voetsteunen en dat vind ik toch minder mooi. Graag wil ik iets wat matcht met het motorblok. Heeft iemand daarvoor nog goede ideeën? :) Eventueel ook een stuur in die kleur.

Alvast bedankt!
 
Hi mede Xj6 rijders,

@motorgerrit, ik zag dat jij donkere raampjes in de knipperlichten hebt gezet. Zou je willen laten weten waar je die hebt gevonden? :). Of als iemand anders weet waar ik die kan kopen, graag :}

Ik ben verder nog op zoek naar andere, ik denk goudkleurige, passagierssteuntjes. Er zit en mini beetje roest aan bij mij en dat vind ik lelijk. Echter vind ik op internet alleen maar hele gele/oranje voetsteunen en dat vind ik toch minder mooi. Graag wil ik iets wat matcht met het motorblok. Heeft iemand daarvoor nog goede ideeën? :) Eventueel ook een stuur in die kleur.

Alvast bedankt!

Ik heb ze besteld bij Mparts.

Knipperlichtglaasjes Yamaha XJ6 N/Diversion 09-13 smoke | mPartz.nl

Ik wilde eerst de blanke glasjes maar vind de smokeversie veel mooier en beter bij de motor passen.

Stuur eens een foto van jouw XJ6!
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel!! Die had ik nog niet gevonden inderdaad, super! Vond dat oranje er niet zo mooi bij.

Ik zit nu op het werk dus zal vanavond even kijken voor een fotootje :)

Ik heb in ieder geval een zwarte XJ6N van 2010 bijna geheel standaard alleen witte wheelstriping,een andere kentekenplaathouder en een ander achterlicht met knippers geïntegreerd :) Ik denk dat dat dan LED is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel eens dat ik na 2 perongelijk naar zn vrij schakel. Hebben jullie dan ook dat hij niet super makkelijk terug in zn twee gaat? Dat je voelt dat hij wat weerstand biedt en je dus wel wat door moet duwen? Dat is in iedrr geval iets wat ik merk, maar heb nog garantie dus mocht het niet normaal zijn..
 
Mijn bak schakelt erg soepel, ook na 45000 km. Ik herken geen problemen met de 2e versnelling. Enige zou zijn dat als je weinig toeren draait en vanuit een hoge versnelling een aantal terug wilt, dat dat niet zo lekker gaat, maar dat is met alle motoren zo.
 
Ja het is echt puur wanneer ik perongelijk de tweede versnelling voorbij ga naar zn vrij en hem dan weer in twee wil zetten (even wennen aan nieuwe motor ;) ). De motor geeft dan wat trillende weerstand voor hij in zn twee wil gaan (net als wanneer je inderdaad met te hoge toeren wil terugschakelen).

Dus misschien dat ik dan inderdaad nog wat teveel toeren rijdt of iets dergelijks. Is me bij mijn vorige motor in ieder geval nooit zo opgevallen maar die schakelde sowieso een stuk minder soepel. Herkent iemand dit misschien? :)
 
Laatst bewerkt:
En......het rek al laten spuiten?

Beetje late reactie, maar heb het rekje laten poedercoaten in hetzelfde matzwart als de rest, ziet er 8-) uit.

Mijn XJ6 Diversion is sinds zaterdag 5-8-17 alweer 2 jaar in mijn bezit.
Heb hem gekocht met 13300Km op de teller en inmiddels staat er alweer 35120Km op de teller.
Toch bijna 22000Km in 2 jaar gereden :] :] :] :] heerlijk....... 8-)
 
Dag oma :W


Heeft er iemand al een andere uitlaat (met e-keurmerk) onder de Xj6? Ik las dat er dan eigenlijk een heel nieuw systeem onder gezet moet worden. Had al iets gevonden van Leovince maar vind die demper niet zo heel mooi, al komt die misschien minder in het zicht dan ik denk. Iemand al ervaring met een dergelijk systeem? Kan de bellypan er nog gewoon op zonder zagen bijv?
 
Heeft er iemand al een andere uitlaat (met e-keurmerk) onder de Xj6? Ik las dat er dan eigenlijk een heel nieuw systeem onder gezet moet worden. Had al iets gevonden van Leovince maar vind die demper niet zo heel mooi, al komt die misschien minder in het zicht dan ik denk. Iemand al ervaring met een dergelijk systeem? Kan de bellypan er nog gewoon op zonder zagen bijv?

Ik vermoed dat er geen nieuwe meer gemaakt worden, en dat je het moet doen met wat er op de markt is.

Ik rijd al jaren met een Leo Vince, het model met uitlaat aan de zijkant (niet de bak onder de motor). Maar het is een volledig systeem, ook de buizen zijn aangepast. Je kan het vergelijken op beide foto's.

full


full
 
Bedankt voor je reactie!

Geen nieuwe, als in tweedehands zoeken?

Ziet er wel mooi uit op jouw motor vind ik. Kon je dat hele systeem wel zo kopen of moest je het zelf nog passend maken?
 
Zoals je hier op de foto's kan zien, is het een volledige set.

Maar op de site merk je meteen ook wat ik bedoel met het niet meer maken van nieuwe; als het uitverkocht is, is het gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan