Yamaha XJ6 Naked

putlucht

Die hard MF'er
19 aug 2008
932
0
Zoetermeer
Dit is hem dan :9~ :}



full
 
Very nice *O* . Heb er op de beurs ook naar gekeken. Echt een leuke machine voor een schappelijk bedrag.

Veel plezier ermee :]
 
Ja ik hoor op 't forum nog nix over yamaha's xj6 dus bij deze

Ik heb er al mee gereden want zeg nou zelf: kikke ding toch??

Rijd echt super.

te beginnen met de zithouding, die is voor mijn 1.66m echt heerlijk.
stuur, hendels, knoppen, voetsteunen, spiegels, alles zit op de plek die je verwacht en waar het hoort. zadel is lekker smal zodat je makkelijk bij de grond kan. (best handig)

Gas respons is heerlijk en geen aan/uit reacties te bekennen.
Hoewel koppelingshendel niet te verstellen is staat deze niet verweg en is heel erg soepel te gebruiken ( kost echt geen kracht )
Schakelpookje zit op de juiste plaats, is lekker kort en direct en deze gaat ( zal is niet zo zijn ;) heel erg soepel.

Geen min punten dan?

nou....

uitlaat doet z'n werk te goed.....
vind hem bovendien niet mooi....( uhm de uitlaat dan)

Ik vind hem er in iedergeval niet budget uit zien en nestjes afgewerkt.

Toch wel benieuwd of er andere al mee hebben gereden.
Zowiezo Mooi? of Niet?

Ik ben er helemaal weg van en heb een zwarte besteld!! Naakt natuurlijk!!


Laat maar horen!!
 
Ik overweeg 'm als eerste motor te kopen, maar ik vind 'm wat laag. Proefritje moet duidelijkheid gaan verschaffen...
 
ik vind de XJ6 naked erg geslaagd, en lees ook goede dingen over het schakelen en de gasrespons (wat soms op mijn Fazer wel beter had gekund). Jammer idd van het weggemoffelde uitlaatje :P Veel plezier met de aankoop!
 
Ik vind het ook een erg mooi en geslaagde bike, goed over nagedacht door de makers van Yamaha.

succes ermee
 
Hehe eindelijk eens wat mensen over de XJ6! Ben net nieuw hier en ik heb m sinds een paar weken in bezit. Hij rijdt inderdaad echt heerlijk, stuurt vooral heel simpel. Ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal (heb gelest op de FZ6) en heb pas sinds een paar weken mijn rijbewijs op zak), maar mijn vriend heeft een FZ1 uit 2008 en we hebben afgelopen zondag effe geruild. Hij vond de XJ6 ook echt heel soepel schakelen en vooral ook simpel sturen! Ik ben ook maar 1.63 m dus voor mij ook ideaal dat ie niet zo hoog is. Verder de uitlaat daar wil ik als het kan wel echt iets aan laten doen, die ziet er gewoon niet uit, sterker nog je kunt die blokkendoos bijna niet vinden haha! En ik heb ook de zwarte, de witte is een beetje a la mayonaise en ik vind het bij de witte niet mooi dat de voorvork en enkele kapjes lichtgrijs zijn. Wel vind ik wit op zich heel mooi, dus de tank en een paar kapjes ga ik laten spuiten.

Succes alvast met je nieuwe bike, maar dat gaat helemaal goed komen beloof ik je! *O*
 
Laatst bewerkt:
Hehe eindelijk eens wat mensen over de XJ6! Ben net nieuw hier en ik heb m sinds een paar weken in bezit. Hij rijdt inderdaad echt heerlijk, stuurt vooral heel simpel. Ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal (heb gelest op de FZ6) en heb pas sinds een paar weken mijn rijbewijs op zak), maar mijn vriend heeft een FZ1 uit 2008 en we hebben afgelopen zondag effe geruild. Hij vond de XJ6 ook echt heel soepel schakelen en vooral ook simpel sturen! Ik ben ook maar 1.63 m dus voor mij ook ideaal dat ie niet zo hoog is. Verder de uitlaat daar wil ik als het kan wel echt iets aan laten doen, die ziet er gewoon niet uit, sterker nog je kunt die blokkendoos bijna niet vinden haha! En ik heb ook de zwarte, de witte is een beetje a la mayonaise en ik vind het bij de witte niet mooi dat de voorvork en enkele kapjes lichtgrijs zijn. Wel vind ik wit op zich heel mooi, dus de tank en een paar kapjes ga ik laten spuiten.

Succes alvast met je nieuwe bike, maar dat gaat helemaal goed komen beloof ik je! *O*

Haha dat gaat wel lukken!!!

Ik vond hem int wit ook iets minder.
dat licht grijze ipv donker bijna mat zwartte, en die vorkpoten idd, maar wat ik het ergst vond is het frame. "Ons" fietsje heeft namelijk echt een leelijke plek!! ( over smaken is te twistte maar hier niet hoor!!!) hij heeft namelijk op het frame tegen het balhoofd een belachelijk stukkie frame waar ook nog is een belachelijk groot gat in zit B| :r |( '( :N
Ja ik begrijp dat de kabels er door lopen maar tis wel erg groot.

Uhhm ja back to the point..

bij de witte is het frame dus lichter en valt dat gedeelte meer op als bij gele en zwarte uitvoering, want die hebben iets donkerd frame.

Die gele kreur leek wel een combo van mostert en een kuiken ( ziet er faal en niet helder uit) dus.... Zwart!!!!!!!

Trouwens.. Zwart is gewoon sexy.. klaar..

veel plezier met jou aankoop!! :]
 
Wat ben je daar nou voor kwijt? 7k ofzo toch? Vind hem er ook erg mooi uit zien.
Heeft wat weg van een Z750..
 
@ Pinda:


7199,- ex kosten rijklaar maken.

maar vanaf 1 april dit jaar ( geen grapje) gaat ie met 12% omhoog!!!

iets met crisis, yamaha en met de Yen....
 
Ja die gele is inderdaad beetje mosterd ja.... :r
Dat 'gat' waar jij het over hebt moet ik nog even gaan zoeken hoor haha! Waar zit dat zeg je? Voor of achteraan?

De prijzen gaan inderdaad vanaf april omhoog. De XJ6 zal dan zo'n 800 euro meer kosten. Omdat de Japanse Yen sterker is geworden gaan de importeurs dat nu doorrekenen aan de dealers en dus aan de klanten.... Dus als je een nieuwe Yamaha wil kopen: snel zijn!!!!
 

Gefeliciteerd met je :9~ nieuwe fiets :9~ . Ziet er gewelidig uit. Kleur zwart is voor deze fiets het mooiste. Veel plezier met de motor en veel veilig kilometers natuurlijk. :]

Dit jaar gaat het me nog niet lukken, maar volgend jaar waarschijnlijk wel. Een nieuwe motor aanschaffen. Ik zit ook aan de xj6 te denken, alleen ben ik er nog niet uit of ik de naked of de gekuipte versie zal nemen.
Persoonlijk vind ik het uitlaatje juist wel erg mooi. Is weer wat anders dan zo een "pot" aan de zijkant van je motor. Hierdoor is hij ook redelijk smal aan de achterkant (past tie goed in de schuur).
Ik heb een aantal testen gelezen en men is er zeer goed over te spreken. Vooral het blok schijnt erg goed te zijn. Komt van de fazer en heeft zich natuurlijk al bewezen dat tie betrouwbaar is.

IK ZEG: GOEDE AANKOOP
 
Haha dat gaat wel lukken!!!

Ik vond hem int wit ook iets minder.
dat licht grijze ipv donker bijna mat zwartte, en die vorkpoten idd, maar wat ik het ergst vond is het frame. "Ons" fietsje heeft namelijk echt een leelijke plek!! ( over smaken is te twistte maar hier niet hoor!!!) hij heeft namelijk op het frame tegen het balhoofd een belachelijk stukkie frame waar ook nog is een belachelijk groot gat in zit B| :r |( '( :N
Ja ik begrijp dat de kabels er door lopen maar tis wel erg groot.

Uhhm ja back to the point..



bij de witte is het frame dus lichter en valt dat gedeelte meer op als bij gele en zwarte uitvoering, want die hebben iets donkerd frame.

Die gele kreur leek wel een combo van mostert en een kuiken ( ziet er faal en niet helder uit) dus.... Zwart!!!!!!!

Trouwens.. Zwart is gewoon sexy.. klaar..

veel plezier met jou aankoop!! :]

Nou putlucht......

Over smaak valt niet te twisten... Als je nou zelf al begint de zaak af te kraken...
komt het niet goed.... _O-

Enne wat is nou sexie aan die japanner.....? :+
 
Heb op de motorbeurs de zit van de xj6 geprobeerd en is goed bevallen. Hier valt de gele kleur wel in de smaak maar dat is persoonlijk :Y
 
hij heeft namelijk op het frame tegen het balhoofd een belachelijk stukkie frame waar ook nog is een belachelijk groot gat in zit B| :r |( '( :N
Ja ik begrijp dat de kabels er door lopen maar tis wel erg groot.
Dat 'gat' waar jij het over hebt moet ik nog even gaan zoeken hoor haha! Waar zit dat zeg je? Voor of achteraan?
die moest ik ff opzoeken :P was me nog niet opgevallen. Maar hierop is het 'gat' te zien. Zo te zien baalt die man er ook goed van :+

01yamaha-xj6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach het valt allemaal wel mee met dat gat. heb erger gezien ( nieuwe er-6n Daar lopen de kabels echt rommelig!! :X )

en met donker frame valt het niet zo op..



en @ JohnJohn:


Weet je niet meer wat er sexy is aan een japp??
Volgends mij ben je het allemaal een beetje kwijt, HE OUWE!!!??!!! ;)

Algemeen..:

Ja ach, stiekum is ie wel trots op ze zoontje ;)
Rijdt zelf BMW...............HAHAHHA...... _O- .............Met z'n giga kuip!!....... _O-

laten we maar niet over dat koekblik met 2 wielen gaan hebben haha.


Zwart is sexy, Yamaha is sexy, en naakt is sexy!!! ( maar dat is algemeen bekend gloof ik)
 
Ik vind het een heel mooi apparaat geworden, zeker als je hem gaat vergelijken met zijn voorganger de diversion. Jammer dat ze niet een wat mooiere achterbrug uit het schap hebben gehaald. Deze ziet er wat simpel uit, maar zal wel budgetechnisch beter uitgekomen zijn.

gr Patrick
 
Ik vind het een heel mooi apparaat geworden, zeker als je hem gaat vergelijken met zijn voorganger de diversion. Jammer dat ze niet een wat mooiere achterbrug uit het schap hebben gehaald. Deze ziet er wat simpel uit, maar zal wel budgetechnisch beter uitgekomen zijn.

gr Patrick

Klopt, die achterbrug ziet er wat el cheapo uit, maar dat heeft inderdaad met budgetklasse te maken. Prijs-kwaliteit is wel errug goed vind ik.

Mijn rijschool heeft er al 2 gekocht, denk dat die klantjes daar blij mee mogen zijn :]

En dat gat vind ik ook reuze meevallen moet ik zeggen. :+

Hopelijk kan ie aanstaande zondag weer de weg op met mij *O* Nu nog hopen op lekker weer!!!!
 
Ach het valt allemaal wel mee met dat gat. heb erger gezien ( nieuwe er-6n Daar lopen de kabels echt rommelig!! :X )

en met donker frame valt het niet zo op..



en @ JohnJohn:


Weet je niet meer wat er sexy is aan een japp??
Volgends mij ben je het allemaal een beetje kwijt, HE OUWE!!!??!!! ;)

Algemeen..:

Ja ach, stiekum is ie wel trots op ze zoontje ;)
Rijdt zelf BMW...............HAHAHHA...... _O- .............Met z'n giga kuip!!....... _O-

laten we maar niet over dat koekblik met 2 wielen gaan hebben haha.


Zwart is sexy, Yamaha is sexy, en naakt is sexy!!! ( maar dat is algemeen bekend gloof ik)


Daaron vind ik bmw's zo mooi tenminste...... als ze zwart zijn.....
_O- _O-
Weet je wel.... :Y
 
Nou.... muhn fietsje is binnen nu, maar me kenteken is nog niet terug van RDW.

dus word aankomende week. Ik kan echt niet wachten!!!!
maar ja, zal wel moeten he.

maar dan...... :] :] :] :] :] :] :]
 
Jaja, Ik heb het eerste vervangende pijpje gevonden hoor!!

van devill. stond een prijs bij van 208 euries, maar is al stukke beter als de orginele. ik vind het wel wat.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan