Yamaha X-max

Heren,
weet iemand van jullie waar of hoe ik een (digitaal)werkplaats handboek van de X-max 400 kan bemachtigen. Wil graag e.e.a. de-en monteren en dan zijn deze dingen best handig.
Kan echter zeer weinig vinden vandaar deze vraag.
Heeft iemand van jullie ook ervaring met andere "sliding pieces"en zo ja welke.
 
Nog actie hier? Dylan, nieuw project?

Ben me aan het oriënteren op een aftermarket uitlaat.
Akra is best aan de prijs.

Zijn er X-Max rijders met een andere uitlaat hier en hoe bevalt dat?
 
Nog actie hier? Dylan, nieuw project?

Ben me aan het oriënteren op een aftermarket uitlaat.
Akra is best aan de prijs.

Zijn er X-Max rijders met een andere uitlaat hier en hoe bevalt dat?

Maar een Akra smoelt zo mooi.... *D
 
Nog actie hier? Dylan, nieuw project?

Ben me aan het oriënteren op een aftermarket uitlaat.
Akra is best aan de prijs.

Zijn er X-Max rijders met een andere uitlaat hier en hoe bevalt dat?

Ik heb op mijn X-Max 400 een Exan uitlaat, gehad, nu een akra. Exan gaf uiteindelijk toch te veel herrie + dat ik de indruk had dat hij inhield en dat de motor slechter liep.
De akra, duur maar goed geluid en staat beter (zeker beter dan de standaard sigaar) en ik merk geen ander gedrag in motor.
 
Ik heb op mijn X-Max 400 een Exan uitlaat, gehad, nu een akra. Exan gaf uiteindelijk toch te veel herrie + dat ik de indruk had dat hij inhield en dat de motor slechter liep.
De akra, duur maar goed geluid en staat beter (zeker beter dan de standaard sigaar) en ik merk geen ander gedrag in motor.

Toch heb je iets meer vermogen.
Mijn vrouw op haar standaard Xmax verloor stoplichtsprintjes van mij. Ik geef haar een akra en nu wint zij van mij. |(
Niet met een straatlengte verschil maar toch trekt ie beter op.
 
Hoi hoi beste Harry.
Zekers........
Maar druk geweest met werk en dan schiet dit Forum er nog wel eens bij in.
Laatste update over mijn Xmax250LS: ze moet bijna voor de kleine beurt van 25.000km.
Heb er dan na 7 maanden mee rijden een 14.000km mee rondgeknort.
Ik kocht haar op 6 september verleden jaar met 11K op de teller.
Ik moet zeggen dat zij zich verdomd kranig heeft gehouden tijdens de afgelopen wintermaanden.
Nou hebben we niet echt een super strenge winter gehad, maar wel maandenlang koude tot zeer koude dagen met vorst.
Ze gaf werkelijk geen krimp en ben nog steeds zeer content met deze fijne machine.

Ik heb de stuurmoffen na maanden van gebruik eraf gehaald en rij nu rond met Gerbing elektrisch verwarmbare handschoenen. ( T-12 type )
Dat is werkelijk een schot in de roos en had ik eigenlijk van meet af aan al moeten doen.
Maarja.....als je alles op voorhand weet......
Wat ik sinds kort ook weer ben gaan doen is tanken op Euro 95.
Ik ben toch van mening dat het qua verbruik weinig tot niks uitmaakt ten opzichte van Euro 98.
Ik dacht een tijdje dat het verschil noemenswaardig was, maar eigenlijk is dat dus niet zo.
Dus ik tank tegenwoordig gewoon weer 95 en de scooter loopt er prima op.

Voor de rest eigenlijk geen bijzonderheden.
Ze doet precies wat ze doen moet en heb er nog steeds alle vertrouwen in.
Als het moet rij ik er morgen probleemloos mee naar Zuid Spanje.
Ben er nog niet helemaal uit welke scooter het hierna gaat worden.
Dacht erover om een zwaardere te nemen na deze, maar eigenlijk is dat voor mijn situatie helemaal niet nodig.
Het verbruik is nog steeds erg prettig te noemen.
Met flink aan het gas lurken zit ze rond de 1 op 26.5
Met normaal rondknorren doet ze 1 op 30 en als ik als een ouwe opa rondrijd dan doet ze bijna 1 op 32km per liter.
Dat zijn eigenlijk hele nette waarden dus ben er dik tevreden over.

Voor de rest dus weinig te melden omtrend de Xmax250LS.
Nog steeds dik tevreden en 1 van de fijnste motorscooters die ik ooit heb mogen ervaren.
Sinds kort ook weer de BMW R1200RT van stal gehaald, want die staat in de wintermaanden stil vanwege de pekel.
Ik wissel nu dus weer de ritjes af tussen de RT1200 en de Xmax250.
De Xmax250 veelal voor woon/werk en de RT1200 voor de vrije uurtjes om langere afstanden mee te rijden.
Dat zou ook heel goed kunnen met de Xmax250 hoor, maar de RT1200 biedt net even iets meer luxe en comfort.
Ook doorrijden op hogere snelheid is met de RT1200 goed te doen en ik wil de Xmax250LS niet gaan uitmergelen met rijden op hoge snelheden.
Daarom doe ik met haar doorgaans rond de 110km per uur op de snelweg.
Draait ze een 6.500 toeren en dat vind ik netjes.
Ik belast haar zelden tot het rode gebied van 8.200 toeren.
Daar is ze gewoonweg niet voor gemaakt.
Fijn weekend allemaal.
Vr gr
 
ardennen ,follow the leader
full
 
akra,de eerste is nieuwe 300 die witte een 400 en de achterste is een 250 en de voorste de snelste de burgman ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Xmax250/300 rijders.
Ik wil even mededelen dat ik dit Topic ga verlaten.
De enige reden daarvoor is, dat ik een Yamaha Xmax400 ga aanschaffen.
Het zit nog in de pen, maar gaat binnen afzienbare tijd toch echt realiteit worden.
Ik heb de afgelopen 8 maanden enorm veel plezier gehad van mijn Xmax250 uit 2012 en wil hier toch nog even sterk benadrukken dat deze Xmax machine er ene was die mijn nimmer in de steek heeft gelaten en onmiskenbaar haar werk ruimschoots goed deed.
Heb er toch behoorlijk wat kilometers probleemloos mee gedraaid en wat hebben ze die Xmax toch goed ontworpen zeg.
De reden dat ik geen Xmax300 heb gekozen is puur omdat ik iets meer vermogen wil en de Xmax400 biedt dat net even meer ten opzichte van de Xmax300.
Het enige lelijke van de Xmax300 ter vergelijk met de Xmax400 is die uitzonderlijk lange uitlaat van de Xmax400.
Dat ziet er gewoonweg niet uit.
Om dat optisch probleempje te ondervangen zet ik er gelijk een zwarte Akrapovic vervangingsdemper onder.
Kost helaas wel een bijna 850 euro, maar is dik de centen waard vind ik.
Dan ook maar gelijk een comfort buddy seat en Puig verhoogde ruit, want die beviel me ook super goed op de Xmax250.
Ik wens jullie Xmax250/300 rijders een enorm fijne zomer en geniet maximaal van jullie scooter.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Xmax250/300 rijders.
Ik wil even mededelen dat ik dit Topic ga verlaten.
De enige reden daarvoor is, dat ik een Yamaha Xmax400 ga aanschaffen.
Het zit nog in de pen, maar gaat binnen afzienbare tijd toch echt realiteit worden.
Ik heb de afgelopen 8 maanden enorm veel plezier gehad van mijn Xmax250 uit 2012 en wil hier toch nog even sterk benadrukken dat deze Xmax machine er ene was die mijn nimmer in de steek heeft gelaten en onmiskenbaar haar werk ruimschoots goed deed.
Heb er toch behoorlijk wat kilometers probleemloos mee gedraaid en wat hebben ze die Xmax toch goed ontworpen zeg.
De reden dat ik geen Xmax300 heb gekozen is puur omdat ik iets meer vermogen wil en de Xmax400 biedt dat net even meer ten opzichte van de Xmax300.
Het enige lelijke van de Xmax300 ter vergelijk met de Xmax400 is die uitzonderlijk lange uitlaat van de Xmax400.
Dat ziet er gewoonweg niet uit.
Om dat optisch probleempje te ondervangen zet ik er gelijk een zwarte Akrapovic vervangingsdemper onder.
Kost helaas wel een bijna 850 euro, maar is dik de centen waard vind ik.
Dan ook maar gelijk een comfort buddy seat en Puig verhoogde ruit, want die beviel me ook super goed op de Xmax250.
Ik wens jullie Xmax250/300 rijders een enorm fijne zomer en geniet maximaal van jullie scooter.
Vr Gr

Gefeliciteerd met jouw aankoop. Maar je kan hier gewoon blijven zitten en over de 400 praten. Doe ik ook al jaraen. :)
 
Ik dacht al....
Zal niet lang duren eer Dylan zal overstappen op een zwaardere. ;)

Veel plezier Dylan!
 
14 april zeer tevreden en wil niet anders, 4 mei aanschaf 400 is aanstaande :?

Je blijft ondoorgrondelijk voor mij E.

Maar goed, ben benieuwd, krijg hem vast wel te zien. Succes ermee :] :] :]
 
Heren dank.
De wegen van de Here zijn ondoorgrondelijk.
Ha ha ha ha
Heb veel zin en kijk uit naar de Xmax400.
Wilde niet nog een jaartje wachten alvorens deze fijne en ook mooie machine aan te schaffen.
Het leven kan kort zijn heb ik gemerkt als ik om me heen kijk.
Ik ga niet meer uit stellen wat ik vandaag kan doen.
Fijn weekend allemaal.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag blije eigenaar van een X-max 250i van 2008. Gekocht met 20000 km op de teller en in werkelijke nieuwstaat.
Hiervoor een Yamaha Virago en een Honda Deauville gehad, maar deze x-max bevalt echt heel goed. Ik liep er al langer over te denken weer een motor te kopen en had bij Motoport al een keer bij de X-max staan te kwijlen. Ik wilde eerst een nieuwe kopen, maar kwam deze 250i tegen en die gekocht om te zien of het bevalt. En dat doet het zeer zeker tot nu toe!
Rijd heerlijk. Al wel een iets hoger scherm er op gezet, Givi hoog scherm die ik zelf op maat heb gemaakt, omdat ik het gebulder aan de helm niet echt prettig vond. En als het goed is krijg ik morgen Led lampen binnen, want het licht is niet echt super.
Verder een heerlijke machine en denk nu al om toch een keer op die nieuwe 400 te gaan rijden :-)

Al veel info hier gevonden, waarvoor mijn dank!
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat de 250 bevalt.
Inderdaad een heerlijke scooter.
De 400 zal je nog beter bevallen.
Rij daar nu een week op en bijna 1000 op de teller.
Wat hebben ze die goed gemaakt bij Yamaha.
Werkelijk een alleskunner.
Vr gr
 
Met mijn 300 vorige week in de Dolomieten rond gereden.
Samen met een Pan European en een CB1300 :)
Haarspeldbochten ben ik die zware machines te snel af,bergop kom ik wel een 30 pk te kort.
Gemiddeld verbruik 1:37 *D
 
Beste mede MF-ers,

Mijn X-city 250 staat te koop, ja ook hier ff een berichtje want het X-city deel is vrij dood.
Ik wil hem ook graag bij Te Koop zetten, maar een foutmelding, dus kijken hoe ik dat oplos.

Voor MP link, of info ff PB graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan