Yamaha Venture Royale

Hoi Leeuw,

Weet ik niet of de motor olie verbruikt. Ik dacht: Als de boel toch open komt te liggen.
Wie weet er een handige monteur (beun) voor mij?
 
Beurtje geven kan je laten doen... maar om nu direct nieuwe zuigers te nemen.... als het zo'n olie boot is die zwarte wolken achter laat is misschien nieuwe zuiger veren wat? Alhoewel ik het betwijfel...
 
Je moet wel eerst weten of ie olie gebruikt, voor je zoiets gaat doen. En dan heb je aan een beun niets, want honen is iets voor een vakpersoon. Je kan het wel laten doen voor de zekerheid, als je toch geld over hebt.
Die versnelling repareren (met het huidige uurloon) moet je gewoon zelf doen, ik ga het ook zelf doen. En ik ben geen bijzonder mens met bijzondere kwaliteiten (doorgaan tot het gaatje, hoort daar wel bij), maar zulke dingen durf ik wel. Alles geleerd door te vragen. De eerste keer dat je een blok splijt is het spannend, maar daarna is het gewoon. Je moet wel een werkplaatshandboek hebben, vraag aan die jongen van een paar posts geleden of hij dat CDtje voor jou wil kopiëren en begin er aan als je de ruimte daarvoor hebt. Toen ik nog vrijgezel was sleutelde ik in de woonkamer en buiten onder een partytent.

Als hij het weer doet nadat hij uitelkaar is geweest, is het pas echt jouw brommert.
 
Hoi, (paar dagen ff weggeweest).
Ik heb zitten nadenken (pffff). Ik denk dat ik inderdaad zelf eens ga proberen te repareren. Dat idee van als je dat zelf hebt gedaan, dat is zo. Dan is het inderdaad mijn eigen ding. Bovendien ben ik nog vrijgezel! haha.
Inderdaad zou ik graag die werkplaatshandboek willen hebben. Eigenlijk onfatsoenlijk van me om daar niet eerder al om te vragen. Excuses Kale. Hoe pakken we dat aan?
 
Als je mij jou adres mailt stuur ik hem naar je toe.
Bij de cd doe ik bank gegevens zodat jij het wereld bedrag van 5 euro kan over maken.
Ook heb ik nog wel een paar tel nummers voor als je er echt niet uit komt.
Ook die doe ik in de enveloppe.
Het wordt wel ergens in januari... nu erg druk met werken voor ons.
Via homepage kan je wel mailen.
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat ook op reparatie te wachten (duurt nog lang) hij schiet telkens uit zijn eerste versnelling en dat komt door te fanatiek optrekken en daarna voluit doortrekken, (uitsloven dus) daar zijn ze niet voor gemaakt. Als hij weer gerepareerd is, ga ik er 'gewoon' mee doen.
Om hem te repareren moet je het hele blok uitelkaar halen, waarschijnlijk is je schakelvork verbogen, nieuwe kopen dus. Als je klaar bent, het blok weer in elkaar met behulp van een werkplaatshandboek om hem op tijd te zetten, anders kom je er niet uit. Werkplaatshandboek is zèèèr dik, zeldzaam én in het Engels.

Een hele klus Venture-Man, maar wel te doen.

XVZ 1300 staat op de wekplaatshandboekenserver !!!
 
Wat kost dat gebarrelte in dat geschuurte waarvoor dat andere schuurtje nog getimmerd moet worden????
Prijs intressant? Dan ben je um woensdag kwijt
 
Wat kost dat gebarrelte in dat geschuurte waarvoor dat andere schuurtje nog getimmerd moet worden????
Prijs intressant? Dan ben je um woensdag kwijt

Ik denk dat deze boodschap van jou op mij slaat, anders zou ik het ook niet weten, want ik ben bezig om een schuur te bouwen en ik heb gebarrelten staan. Volgende zomer gaat het dak er op en daarmee ben ik weer een stuk verder naar het rijdbaar maken van zo'n apparaat. Er is dus niets te koop, Hulzie.
 
Ik woon op een rijtje van 4 en alles wat achter die huizen gebouwd is, staat hier illegaal. Die schuur van mij kan er dus ook nog wel bij. Ik moet nog steeds foto's maken van de vorderingen en bij 'Keep your brik alive' zetten, maar ik verkeer in een soort van winterdip hierzo. Het komt er niet van. Maar ja, de dagen gaan al weer lengen, knul. :+
 
Nou, het dak zit er op. Is een heel avontuur geweest met gemeente en vergunning.
Ben bezig aan die Ventures nu en er moet nog veel gebeuren. Is al behoorlijk ver gevorderd, maar voor ik verder ga moet ik eerst weten wat er met dat slangetje moet gebeuren wat uit het inlaatspruitstuk van cilinder 1 komt. Ik ben dat gewoon vergeten. Linksachter is volgens mij cilinder 1.
In het werkplaatshandboek kan ik er niets over vinden.
Weet iemand het hier?

Die YICS en die airbaffer plates ofwatook doe ik er niet meer op. Dat gaat toch zeker wel?
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het googelen kwam ik dit vergeten topic tegen...
ff een update is misschien wel grappig :)

2 jaar geleden de Venture in de garage gezet met een lekke voorvork keer ring en een koppeling die druk verloor.
Met het idee "ik zal hem binnenkort eens laten repareren" door drukte en nog meer redenen werd dit echter steeds uitgesteld en zo stond hij ineens 2 jaar stof te happen. :?
Na 2 zomers jaloers naar motor rijders te hebben gekeken was ik stiekem al bezig om een verse brommert te gaan kopen. Maar toen ik oude trouwe venture zo moedeloos in schuur zag staan vond ik toch dat hij weer moest gaan rijden. Dus trailer gehuurd, venture er op en naar de Doctor gebracht. Inmiddels loopt hij weer en zijn alle klachten (bijna) verholpen. *O* ik hoop ergens volgende week hem weer voorzichtig de sporen te kunnen geven richting huis om daar 2 jaar vuil er af te wassen / poetsen...
In ieder geval blijft deze venture nog even op de weg!
553444_421625937859955_990288183_n.jpg
 
Als je met 200 kilometer per uur naar huis gaat, is er al veel van het stof verdwenen denk ik.
Mijn project is mislukt. Ik wilde ermee op vakantie en ik had geen zin meer om het blok en een cilinderkop er voor een tweede keer af te halen. Ik heb nu ook zo'n blauwe 1300 voor een prikkie gekocht met inruil van mijn project. Rij er elke dag op.
Dusssss.....................
 
mooi man, ik heb een betaalbare sleutelaar gevonden die zelf venture rijd.
Anders was ik ook over gestapt naar een andere.
Gewoon wegbrengen naar motorzaak is al eigenlijk te duur geworden voor oude brommert.
Zelf doen.... tja je kent dat wel... geen tijd / geen zin zijn de 2 opties waar tk meestal uit moet kiezen...
By the way... 200 haalt hij niet, dus toch zelf poetsen ;)
 
Inmiddels is hij weer thuis :)
Hij rijd weer als een nieuwe... nou ja... bijna nieuw ;)
Zaterdag even testritje maken naar de Ardennen :] en zondag weer terug zodat ik zaterdag nog een paar pintekus kan drinken _O-
 
OK Kale, mooi zeg dat die weer rijdt.
Doe ze de groeten van me in Clervaux. Daar waar ik altijd koffie dronk in dat bekende straatje, dat bestaat niet meer. Het is wat anders nu ik weet niet wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan