Yamaha Venture Royale

Kale!!!

MF'er
14 sep 2003
77
4
Zoetermeer
Veel zie je ze niet meer...
Ben benieuwd of hier nog meer venture rijders zijn.
En dan bedoel ik het oude type...
XVZ13TD_2239.jpg


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/277317/​
 
Laatst bewerkt:
er zijn zeker nog venture rijders in nederland *D *D
al worden het er steeds minder ik heb zelf ook een xvz 1300 fit is inmiddels mijn 3e xvz .
ben begonnen met een 1200 daarna 2maal een 1300.
jou motor is zo te zien uit 91 of 92.
 
Klopt inderdaad. Hij is van 1991.
Ik heb hem pas gekocht en het is mijn tweede venture.
Daarvoor en daar tussen 4 V maxxen gehad (de laatste staat nu te koop)
Ik heb hem gekocht omdat mijn vrouw nu weer achterop durft ;)
En omdat ik aan mijn oude venture zo veel "rij plezier" heb beleeft.
Als deze versleten is zal het wel een goldwing worden...
 
ik weet niet of je de voor vering al hebt vervangen door andere veren want dan stuurt hij in lange snelle bochten toch wel een stuk beter ..
ik heb de zelfde kleur en bouwjaar als de motor op de fotoer staat iets van 20000mile op de teller dus hij kan nog jaren mee,ook heb ik een taxatie rapport laten maken voor de verzekering want op papier zijn ze bijna niks meer waard maar voor mij is hij toch wel meer waard als de dag waarde daarom een rapport .
 
Mijn teller staat op 51.000 km. Maar hij loopt als een zonnetje.
Ik ga inderdaad ook progressieve veren er in zetten.
Ik was vandaag bij Safe Z'meer daar werdt ik aangesproken door een dame die vertelde dat haar vriend ook en Venture had. Hij was al tijden aan het zoeken naar de tussen pot van de uitlaat :? Is het werkelijk zo moeilijk tegenwoordig om onderdelen te krijgen?
 
de balans pot is nog gewoon nieuw te krijgen alleen een goed gevulde geld buidel niet vergeten .
uitlaat dempers zijn niet meer orgineel tekoop ;( ;(
in amerika is nog wel een bedrijf die vervangings dempers verkoopt.
en een xvz blok met 50.000km op de teller loopt zeker nog als een zonnetje ,mijn vorige had 130.000km op de teller en liep ook nog netjes en geen olie verbruik .
 
de balans pot is nog gewoon nieuw te krijgen alleen een goed gevulde geld buidel niet vergeten .
uitlaat dempers zijn niet meer orgineel tekoop ;( ;(
in amerika is nog wel een bedrijf die vervangings dempers verkoopt.
en een xvz blok met 50.000km op de teller loopt zeker nog als een zonnetje ,mijn vorige had 130.000km op de teller en liep ook nog netjes en geen olie verbruik .
 
Niks opoe!

Ik heb er nog twee staan en het is de bedoeling dat ik van die twee één rijdend exemplaar maak met zijspan.
De ene is een 1200 en de andere een 1300.
Op die 1200 heb ik een paar jaar gereden totdat de tweede versnelling het begaf en die 1300 heb ik als sloper gekocht.
Ik denk dat ik die 1200 als basis gaat gebruiken, omdat dat blok zo ongelofelijk sterk is, dat ik mij niet kan voorstellen dat die 1300 het beter gaat doen.

full


Dit is er een
 
Dit is wél den andere[imgatt}

Krijg nou het delirium!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/289008/9104714561ff77d9144f2fdd123d0778 (yam 2.jpg)​
 
Daar zit nog wel wat werk aan ;)
Desalniettemin wel gaaf om hem weer goed te krijgen.
Ik kan er over een paar jaar pas aan beginnen. De ruimte waarin dat gaat gebeuren moet eerst nog gebouwd worden, de vloer is inmiddels al gestort.
Uiteindelijk moet hij zwart worden als het mogelijk is om hem zelf te spuiten. De reden daarvan is niet onbekend denk ik(€). Anders moet het maar een Ratspan worden.
 
Ik heb er ook nog ééntje, en hij staat te koop!

(Afbeelding)
Ziet er goed uit. Mooie lage ruit zo te zien, waar je lekker overheen kan kijken.
Moet je niet wegdoen, gewoon blijven rijden met dat ding. Als je er dagelijks op rijdt en je hebt hem al een paar keer vanuit stilstand uit je handen laten donderen :r kan je er mee toveren en blijft er niets van de zwaarte over :+
Nadeel is wel het sleutelen. Als er ook maar iets aan de hand is, moet je hem zowat helemaal demonteren.
 
Heb vandaag mijn Venture verkocht en heb een hagelnieuwe BMW R1200RT met alle fabrieksopties weer gekocht.

Ik zal hem nog wel gaan missen denk ik. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan