Yamaha Venture Royale

Nog ff een foto van mijn huidige brommert 😉
full
 
Hallo Kale!!!,

Ik kan je geen PM sturen, dus dan maar even zo. Ik heb ook mijn oog laten vallen op Venture, in de hoop dat ik er met mijn kinderen mee rond kan rijden. Op Marktplaats staat deze te koop, waar ik wellicht binnenkort naar ga kijken: ≥ Yamaha XVZ 1200 T Royal Venture - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

Heb jij tips voor me waar ik op kan letten als ik ga kijken? Welk groot onderhoud kan ik verwachten bij deze km-stand?

Alvast bedankt voor je reactie,
Vincent
 
Hallo Kale!!!,

Ik kan je geen PM sturen, dus dan maar even zo. Ik heb ook mijn oog laten vallen op Venture, in de hoop dat ik er met mijn kinderen mee rond kan rijden. Op Marktplaats staat deze te koop, waar ik wellicht binnenkort naar ga kijken: ≥ Yamaha XVZ 1200 T Royal Venture - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

Heb jij tips voor me waar ik op kan letten als ik ga kijken? Welk groot onderhoud kan ik verwachten bij deze km-stand?

Alvast bedankt voor je reactie,
Vincent
sorry,zie het een beetje laat...
als je nog op zoek bent naar een venture zoek dan op FB naar https://www.facebook.com/patje.venturedoctor
hij kan je op weg helpen en heeft regelmatig goede ventures te koop.
succes!
 
Ik zit ook te denken om volgend jaar een Goldwing"achtige" aan te schaffen. Opties zijn: een Goldwing 1200 / 1500, de Suzuki Cavalcade, Kawasaki Voyager en de Yamaha Venture. De Yamaha Venture MK1 valt eigenlijk af omdat ik de vormgeving niet mooi vind (het model vanaf 1987 is wel een optie). De Suzuki vind ik wel mooi en heeft een mooi V4 blok maar onderdelen zijn lastig begreep ik. De Goldwing is natuurlijk "de echte" van het stel maar lees ook dat het boxer blok kostbaar is en lastig is qua sleutelen. Het V-Max blok van de Yamaha spreekt me wel erg aan. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de onderdelen? Qua motor onderdelen zal er genoeg te krijgen zijn maar de rest?

Ik rij inmiddels al bijna 12 jaar motor en heb al vrij veel modellen gehad. Zo ben ik begonnen bij sport / tour modellen, toen richting de choppers, nu leek mij een Goldwing een mooi compromis tussen chopper en tour en toch ook heel erg "Amerikaans voor een Japanner". Ook vanwege mijn postuur / lengte zoek ik een "dikke" motor.

Inmiddels is het 2 jaar geleden dat ik mijn laatste motor (Suzuki Intruder VL 1500 LC) heb verkocht. Dit i.v.m. de levensfase met 2 jonge kinderen, geen tijd om te rijden en een oude auto die aan vervanging toe was.

Nu begint het toch weer aardig te jeuken en wil volgend jaar gaan kijken voor een van deze motoren. Tegen die tijd wil ik maximaal 2000 / 2500 aan een motor uitgeven. Dit leken mij wel de meest "dikke" motoren die je voor dat geld kan krijgen.
 
Ik heb er ook lang naar gekeken, ook mee gereden.
Als de staat van onderhoud goed is en de uitlaten zijn nog goed(niet meer te krijgen) dan is het een goedmoedige reus die lekker tourt, verwacht qwa sturen niet veel want strak is het allemaal niet.
Heb nu een FJ 1200 , die sturen wel goed , onderdelen nog goed te krijgen en ook een hele fijne toermotor.
Sucses met jouw keuze
 
Hallo Herbert, Bedankt voor de tip. Ik kom van een VL 1500 en heb daarvoor sport/tour gereden dus weet een beetje wat ik kan verwachten qua sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen vrijdag onderstaande motor opgehaald bij bovengenoemde Patje Venture.
Vorig jaar een miskoop gedaan met een goedkope Goldwing 1200, nu maar een gokje gewaagd met een Venture. Patrick knapt ze op en verkoopt ze voor een “faire” prijs, deze was 2000 euro. Het blijft een 30 jaar oude motor met 125K km natuurlijk, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik er plezier van ga hebben. Mijn kinderen vonden achterop zitten iig geweldig. En voor groot onderhoud ga ik gewoon weer terug naar Patrick.
 

Bijlagen

  • 24912BCB-96F2-4503-BC2C-A9BF9CC2354E.png
    24912BCB-96F2-4503-BC2C-A9BF9CC2354E.png
    774,4 KB · Weergaven: 28
Ik heb er ook lang naar gekeken, ook mee gereden.
Als de staat van onderhoud goed is en de uitlaten zijn nog goed(niet meer te krijgen) dan is het een goedmoedige reus die lekker tourt, verwacht qwa sturen niet veel want strak is het allemaal niet.
Heb nu een FJ 1200 , die sturen wel goed , onderdelen nog goed te krijgen en ook een hele fijne toermotor.
Sucses met jouw keuze
't Is maar net wat je wilt inderdaad :)
e89ea06.jpg
 
Hoi, dit topic is al wat ouder maar ik heb sinds kort ook een 1986 Venture, hij staat echter in Ontario, Canada. Hij wil niet starten, schijnbaar zitten de schuiven vast in de carburateurs. M'n broer aldaar heeft gelukkig een motor-enthousisast gevonden die 'm aan de praat gaat brengen.
De bedoeling is dat wanneer ik op vakantie ben 'm ga gebruiken. De grootste moeilijkheid is echter (naast het starten 8-) ) 'm verzekerd te krijgen. Bijna 40 jaar ervaring en schadevrij rijden betekent voor de Ontario verzekeringsmaatschappijen helemaal niets, je wordt gezien als een 1e jaars rijder met premies over de can$4000 p/jaar. Da's belachelijk. Via NL verzekeren lukt ook niet omdat ie op Canadese papieren staat. Is het mogelijk bij de RDW papieren te regelen zonder dat ze het voertuig zien?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2 afbeeldingen
ventura02.png
ventura01.png
 

Bijlagen

  • ventura01.png
    ventura01.png
    210,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Wat een luxe, zo’n motor die klaar staat in Canada.

Importeren zonder keuring lijkt me onmogelijk, maar ik zou een nieuw topic openen om deze vraag beantwoord te krijgen.

Kan de motor niet op naam van iemand anders gezet worden? Of mag jij er dan niet op rijden?
 
Ha grandia,
Bedankt, goede tip.
Is inderdaad een oplossing, op naam van mijn broer maar dan moet ie wel regelen dat er een ander (ik) er mee kan rijden. Verzekeringen en voorwaarden zijn nogal specifiek in Canada en ze zien motorrijden als een levensgevaarlijke bezigheid dus ze stellen nogal wat eisen/voorwaarden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan