Yamaha Venture Royale

Hallo,
Ik ben op zoek naar een bobijn (2dehands). Niet dat ik er veel verstand van heb, maar dat is wat de hersteller mij vertelde. Iemand een adres waar ik dit zou kunnen vinden?
Zou een model CM11-61 moeten zijn.
Dank
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een bobijn (2dehands). Niet dat ik er veel verstand van heb, maar dat is wat de hersteller mij vertelde. Iemand een adres waar ik dit zou kunnen vinden?
Zou een model CM11-61 moeten zijn.
Dank
beetje laat... maar bel mij maar even, krijg je van nij een telefoon nummer van iemand die bakken vol 2e hands onderdelen heeft voor de venture. Hij repareert ook. zoals je hier boven kan lezen is dat bij die van mij prima gelukt!
0649 879765
 
Zo... weer eens een schoppie... de oude trouwe venture rijd nog steeds!
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
weer eens een update... 10 jaar geleden dit topic gestart...
de lol is dat ik nog steeds met veel plezier op mijn oude trouwe venture (dagelijks) rij...
intussen bandjes en koppeling vervangen en verder... dat ding blijft rijden!
full
 
Laatst bewerkt:
De mijne staat al maanden werkeloos in de schuur. Hij lekt koelvloeistof als je hem probeert te starten. Ik ga er niet meer op rijden, hij is te zwaar voor mij geworden. Ik wordt een dagje ouder en hij moet weg. Het is een blauwe.
Is er iemand geïnteresseerd?
 
De mijne staat al maanden werkeloos in de schuur. Hij lekt koelvloeistof als je hem probeert te starten. Ik ga er niet meer op rijden, hij is te zwaar voor mij geworden. Ik wordt een dagje ouder en hij moet weg. Het is een blauwe.
Is er iemand geïnteresseerd?
Leuke motoren, voor die tijd best wat aardige nieuwe techniek er in :Y

Probeer de motor particulier te verkopen, besteed er wat aandacht en tijd aan. Dan kun je er nog een leuke cent voor krijgen.

Inkoop motorzaak is echt weinig. Mocht je willen weten wat, stuur maar een pb.
 
Weer eens in dit topic reageren... Ach het topic gaat over een oude dame dus hoeft het allemaal niet zo snel ;-) Omdat ik vast besloten ben om mijn venture rijdend te houden ben ik op zoek naar een donor venture. Misschien is die van leeuw iets voor mij... als die er nog is en het belangrijkste... niet te duur :+
 
Gefeliciteerd, ziet er nog netjes uit.
Ik rij ook nog steeds op mijn oude trouwe venture ;)
veel veilige KM's gewenst.
ba0adfa774afa3304b6fcf5eab96b87c_f269.jpg
 
Laatst bewerkt:
KICK!!!

Afgelopen week besloten om op de door mij aangeschafte Venture de 500 Euro Challenge te gaan rijden. Druk in de weer met opknappen en rijdbaar maken van de Venture!

En natuurlijk even dit topic reanimeren!!!!!


PS: ze staat er nu wel een beetje zielig bij.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf ze prachtig vinden, heb er ook al eens een proefrit op gemaakt, maar die zwalkte over de weg en liep niet lekker , mischien ga ik toch een keer op een rijden die wel lekker loopt.
 
Ik blijf ze prachtig vinden, heb er ook al eens een proefrit op gemaakt, maar die zwalkte over de weg en liep niet lekker , mischien ga ik toch een keer op een rijden die wel lekker loopt.
Zwalken... dat doen ze standaard. het enige wat je er aan kan doen is balhoofd en achterbrug lagers vervangen. Meestal zijn die wel versleten bij deze oude knarren. maar strak sturen... nope. vooral bij lange bochten als je die wat "sportief" wilt nemen dans je ook de limbo ;-) Is trouwens één van de redenen waarom ik hard aan het sparen ben voor een FJR1300... al doe ik dan mijn ouwe trouwe venture niet weg...
 
KICK!!!

Afgelopen week besloten om op de door mij aangeschafte Venture de 500 Euro Challenge te gaan rijden. Druk in de weer met opknappen en rijdbaar maken van de Venture!

En natuurlijk even dit topic reanimeren!!!!!


PS: ze staat er nu wel een beetje zielig bij.
[afbeelding]

En nog een! Het aantal Venture-rijders neemt in korte tijd explosief toe! Ook ik wil met mijn Japanse buffetkast (zie Kawastefan in "€500 Challenge; de Japanse buffetkast XV..." ) aan de €500 challenge meedoen!
 
Even weer een update...
Op dit moment wordt mijn Venture voorzien van een ander cardan... en de voorvorkkeringen worden vervangen... maar voor de rest still going strong!

Verder heb ik er een Venture bijgekocht. Deze is 5 jaar ouder dan die ik al ca. 20 jaar in mijn bezit heb. Maar wel erg netjes! enige probleem wat ik bij de nieuwe oude heb is dat hij een beetje "zoekt" bij recht uit rijden. Wielen staan recht achter elkaar, losse handen rijden geen probleem.. ik denk dat ik moet zoeken in de vering of misschien andere voorband. maar ik kom er wel uit... denk ik
full
 
Laatst bewerkt:
Update Venture 2: het rijgedrag is weer top! sterker nog... beter als mijn oude venture!
Probleem was... mijn eigen dommigheid :X door een tijd stil staan was de druk in de vering minimaal. nadat ik deze op de juiste druk had gezet reed hij als een zonnetje, vering op maximaal (4) en druk voor en achter op medium. springt er iemand achterop gaat mijn achtervering naar max.
Nu op zoek naar een paar Highway pegs..
full
 
Weer een update over de oude trouwe dame.
Inmiddels alweer een jaartje geleden mijn zwarte venture verkocht... was ff zoeken naar een liefhebber want “voor de handel” wilde ik hem niet verkopen... zeker niet na zo’n 15 jaar trouwe dienst! Gelukkig wordt hij nu veel gebruikt door een liefhebber.
De bruine heb ik nog steeds en rij er met veel plezier op. Op dit moment weer eens in de Ardennen aan het rondrijden 😉
Inmiddels ben ik een venture facebook pagina begonnen, met al over de 500 leden, die lekker aktief is! Veel technische raadgevingen en vragen enz. Affijn zoek maar op:
Yamaha venture royale xvz1300/xvz1200 worldwide owners groep

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan