IK ben ook een venture rijder. Prachtige machine. Vorig jaar heb ik echter problemen gehad met de afluitpennen van de vlotters. Nadat ik hem uit de winterstalling had gehaald, liep de benzine er zo uit. Ik meteen terug naar huis gereden, maar onderweg liep de benzine door de luchtfilter in de carterontluchting, zodat net voordat ik thuis was, de olie/benzine mix door de luchtfilter over het motorblok heen liep. Meteen thuis de motor uitgezet en de waterslang gepakt, want ik dacht hij brand helemaal af. De rook sloeg er van af , de benzien mix liep zo over de uitlaten.
Gelukkig keerde het tij en kon ik zonder te spuiten de motor schoon poetsen.
Ik heb toen bij motoport Eindhoven de carburateuren en startmotor laten reviseren. 4 maanden gewacht op pennen en zittingen vanuit Japan en een rekening van ruim 650 Euro. Maar daar koop je geen andere Venture voor.In 2005 dus geen motor greden, behalve een paar testritjes.
Dit jaar al diverse ritjes gemaakt,hij start redelijk, maar amper met choke, en als ik een beetje choke gebruik heb ik het idee dat ie verzuipt. Het gebruik ligt rond de 1:10-1:12. Ik wou graag eens weten hoe het verbruik bij andere 1300 venture is.