Yamaha TRX850 topic deel 10

Beetje late reactie maar ga je grootse werkzaamheden doen aan het blok?
Echt mooie wielen en voorvork :9~
Dag Tarwe,
Sorry, ik ben ook wat laat, met een reactie 😉,
nee, het is een oude foto.
Maar, wel een leuke foto voor op dit forum...dacht ik zelf...
Ik geloof dat toen de versnellingsbak een beetje moe was...😂
Grtjes J.
 
Hee heren,

Ik wil eigenlijk nieuwe velgen. Deze zijn door de pekel en de tijd heel lelijk geworden en bovendien hebben ze schade.

Ik heb op de velgenmaat en op model gezocht maar kom dan alleen op Dymag carbon velgen van 2200€ of de originele.

Ik mis iets denk ik, wie kan me helpen?
 
Goedenavond, met de 24uurs TRX service helpdesk. :+
Tja, voor mooie lichte aftermarket wielen ben je zo'n 20 jaar te laat. Trixz had mooie wielen maar niet in de originele maten. Ik heb Marchesini's, specifiek voor de TRX. Uit Australië laten verschepen, heb nog nooit een andere set gezien.
Brian van het internationale forum heeft R6 wielen in een TRX geknutseld. Dat kan maar vergt frees- en draaiwerk.
Maar: Waarom andere velgen, je kunt de huidige toch laten poedercoaten of spuiten?
Oh en die carbon wielen zijn echt goedkoop dan, is dat niet de prijs per stuk? :P Nee, serieus.
 
Haha thanks, vriendelijke telefonist!

De velgenmaat is 3,5 inch bij 17 inch en zes gats voor de remschijf:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
De vooras-diameter en de snelheidsopnemer passen daar natuurlijk niet in...

Grmbl. Dan inderdaad maar eens de oude laten opfrissen.

https://kglracing.com/shop/moto_ond...bre_5_spaak_wiel_paar_yamaha_trx850_1996-1998https://www.bikehps.com/acatalog/Ya...Dymag_CA5_Carbon_Fibre_Motorcycle_Wheels.htmlKaching!

Gr!
 
Mooi spul in die eerste link, Marchesini. 8-)
Het voorwiel is vrij standaard qua maat dus dat is nog wel te doen. Achter is het vaak vanaf 5,5" breedte, voor een 180 band. TRX heeft 5", 160 band. Een ander, breder achterwiel kan wel, er zijn er genoeg die dat doen. Het stuurt er niet perse beter van. En het blijft een klap geld natuurlijk.
 
Beste TRx850 lovers,

Ik heb de Trixie circuitklaar gezet, er moeten nog wat prullen gebeuren,
#Waaronder andere banden,
#ketting en tandwielen,
#olie en filter,
#voorvork sliders,
#kenteken en pinkers verwijderen...
#Algemeen afstellen veercomponenten.
#stuuruitslag beperken
Ik laat jullie niet op jullie honger zitten dus hier, de circuitfiets...
1405673

Wat is er al allemaal gebeurd,
#sliders motorblok, links en rechts, worden niet meer gemaakt, dus zelf gedaan....
#carbon uitlaten van staalomvlochten leidingen voorzien,
#voetsteunen verhoogd, heb tussen de voetsteun en het rubber, busjes geplaatst
#radiator sliders,
#clip on sliders
#valblokken links en rechts.
#andere kopkuip, wordt nog niet gespoten te weinig tijd...
#voorvorkrevisie door Luyten-import.be 👍, clip ons onder de kroonplaat,
#tankbescherming van Bagster, die maken motorpakken voor tanken, al jaren gekend Frans produkt

Okay, grtjes uit belgië J.
 
Laatst bewerkt:
Ben je van plan veel te vallen met al die sliders? :P
Nee serieus, dat is mooi gemaakt. Hoe heb je die van de radiator bijvoorbeeld gedaan?
Je rijdt er dus definitief niet meer mee op straat?
 
Hoi,

Elektravraag. Ik ben een GiPro gear indicator aan het installeren, leuk klusje. Het levend krijgen zodra het contact omgaat is gelukt.
Hij moet echter een signaal opvangen van het toerental.
Volgens de handleiding kan dit signaal draad verbonden worden aan:
- Crankshaft sensor (pickup coil/ignition pulse generator)
- Tacho signal
- Ignition coil signal wire

Hieronder volledige electraboom:
IMG_20190630_135243_BURST001_COVER.jpg


Ik heb het signaaldraad van de Gipro vast gemaakt aan het groen-witte draad van de pickupcoil, maar daarbij pakt hij hem niet op.
IMG_20190630_135253.jpg


Mijn plan is nu om het signaaldraad te verbinden met het draad tussen de tachometer en de ontsteking.
IMG_20190630_135328.jpg


Voordat ik dat doe wil ik natuurlijk van jullie horen of dat logisch is... Dat solderen gaat me op den duur de keel wel uithangen ;)

Dank en groet
 
Ben je van plan veel te vallen met al die sliders? :P
Nee serieus, dat is mooi gemaakt. Hoe heb je die van de radiator bijvoorbeeld gedaan?
Je rijdt er dus definitief niet meer mee op straat?
Jawel tarwe, dit is enkel voor circuit,
als dagje over is, zet ik de kopkuip terug.
De radiator heeft 2 lipjes onder, deze heb ik gebruikt als bevestiging...
daar heb ik een halve kentekenplaathouder, harde plastiek v.e. Rgv tegen bevestigd...
Ik zal wel is een betere foto nemen.
1405820

1405821

Je ziet ook de linkse slider...ik heb al is een gat in het alternator deksel gehad...
Trouwens, nog een dankwoordje voor Lucasfalt, die me weer goed geholpen heeft met extra onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Elektravraag. Ik ben een GiPro gear indicator aan het installeren, leuk klusje. Het levend krijgen zodra het contact omgaat is gelukt.
Hij moet echter een signaal opvangen van het toerental.
Volgens de handleiding kan dit signaal draad verbonden worden aan:
- Crankshaft sensor (pickup coil/ignition pulse generator)
- Tacho signal
- Ignition coil signal wire
8<
Voordat ik dat doe wil ik natuurlijk van jullie horen of dat logisch is... Dat solderen gaat me op den duur de keel wel uithangen ;)
Dude, had even contact opgenomen met de 24/7 TRX service desk. Juist voor de TRX zijn er andere systemen die daadwerkelijk meten in welke versnelling de bak staat. Zelfs als je stil staat. Maar goed. Nu je met een GiPro zit opgescheept. Ik heb ook eens met zo'n ding zitten @#$%&* en het signaal van een draadje van de bobine pakken werkt het beste. De laatste optie van je opsomming dus. 'k Weet even niet meer of het nou de + of de - was. Maar niet de bougiekabel natuurlijk hè.
 
Jawel tarwe, dit is enkel voor circuit,
als dagje over is, zet ik de kopkuip terug.
De radiator heeft 2 lipjes onder, deze heb ik gebruikt als bevestiging...
daar heb ik een halve kentekenplaathouder, harde plastiek v.e. Rgv tegen bevestigd...
Ik zal wel is een betere foto nemen.Bekijk bijlage 1405820
Bekijk bijlage 1405821
Je ziet ook de linkse slider...ik heb al is een gat in het alternator deksel gehad...
Trouwens, nog een dankwoordje voor Lucasfalt, die me weer goed geholpen heeft met extra onderdelen.
OKee interessante oplossing. Zal het wel blijven zitten denk je met die ty-wraps?

Voor de alternator / dynamo deksel heb ik nog een aluminium beschermkap van Harris. Kwam ik van de week toevallig tegen.
Ik gebruik 'm niet want ik heb inmiddels zo'n carbon setje li & re.
 
Yo Robert, mijn appjes lijken niet binnen te komen. Ik snap het niet want de bobine geeft toch geen RPM door??
Jawel, aansturing van de bobine gaat toch mee met het toerental!
Ja het signaal van de toerenteller vond ik ook logischer, maar dat werkte dus niet. :P
 
OKee interessante oplossing. Zal het wel blijven zitten denk je met die ty-wraps?

Voor de alternator / dynamo deksel heb ik nog een aluminium beschermkap van Harris. Kwam ik van de week toevallig tegen.
Ik gebruik 'm niet want ik heb inmiddels zo'n carbon setje li & re.
Hey tarwe, kapjes zitten vast met m6-jes en boven met ty-wraps, de ty-wraps die je ziet, zitten om de remleidingen ...ik geloof nooit dat het een effectieve goede protectie is, maar er zit weer een extra beschermlaagje...hopelijk niet nodig.
Die carbon setjes, daar ben ik al lang naar op zoek...maar ze zijn zeldzaam aan het worden...
Ik ga is kijken bij Harris, thx voor de tip.
Grtjes J.
 
@Vieze, ik heb op mijn TDM850 een gearindicator die op de neutraal schakelaar werkt. Eenvoudig te monteren voor een beetje techneut en altijd de juiste versnelling in beeld. Kost meen ik rond de €80,00. Ik ben er heel tevreden mee.
Grt,
Chris
 
Dank
@Vieze, ik heb op mijn TDM850 een gearindicator die op de neutraal schakelaar werkt. Eenvoudig te monteren voor een beetje techneut en altijd de juiste versnelling in beeld. Kost meen ik rond de €80,00. Ik ben er heel tevreden mee.
Grt,
Chris

Dank je wel voor de tip. De gipro zit er echter reeds op, morgen inleren van de versnellingen nu hij het rpm signaal oppikt.
Gr
 
Reeds! Werkt goed, ik breng hem alleen een beetje in de war als ik lang ontkoppeld rij op hoge snelheid. Moet je ook niet doen..
IMG_20190701_195737.jpg
 
Mooi die witte tellers ^^ :)

---

Ik heb gisteren een TRX gekocht welke ik vrijdag daadwerkelijk ga betalen, overschrijven en ophalen. Ondertussen ben ik ontzettend benieuwd naar informatie en dingen om op te letten en rekening mee te houden. Betreft een rode uit 2000. Helaas met op dit moment een lekke voorvork, maar dat is natuurlijk op te lossen.
Was eigenlijk al een jaar op zoek naar iets anders en toen ook ooit de TRX gezien... die is in mijn hoofd gebleven. Had een XJ600S Diversion in vrij goede en nagenoeg originele staat. Die is inmiddels verkocht aan een beginnend motorrijder om de kneepjes op te leren. En nu wil ik een goed thuis worden voor een TRX.

Zijn er nog dingen om op te letten met een TRX van anno 2000 met 33k op de teller?

Proefrit beviel. Vanaf de 3k zit er echt leven in en trok ie lekker. Wel viel mij op dat de temperatuurmeter net de 60 graden haalde. Kan dat normaal zijn? Was wel een korte rit van zo'n 12 km. Nog even ergens stil gedaan met draaiende motor om wat dingen te kunnen bekijken. Motor is voorzien van open uitlaten, is las hier dat de temperatuur dan vaak wat lager bleef dan met de standaard pijpen.

Klepspeling is onbekend wanneer deze is gecontroleerd, eigenaar wist het niet. Motor kwam ooit bij HPS vandaan. Wellicht dat hij nog wat informatie heeft over de staat van de motor toen hij daar stond en wat er mogelijk aan gedaan is toendertijd bij kmstand xyz?

Klusjes die er zijn:
- rechter voorvork lekt. Nog niet eerder zelf zoiets gedaan. Ben niet onhandig, maar ook geen guru. Olie, filtertjes, ketting en tandwielen, remblokjes, dat soort dingen allemaal wel eens gedaan. Klepspeling heb ik iemand anders laten doen. Is een voorvork goed te doen voor de minder ervaren knutselaar? (en als iemand een Haynes boek heeft of dergelijke instructies er voor houd ik mij aanbevolen). Zag verder geen roest of putten op de vorkbuis, dus vermoed puur een stukke keerring.
- remklauw voor komt met vrij verse blokken, maar lijkt niet altijd 100% vrij te komen. Er af halen, beetje uitduwen met een houtje er tussen en wat schoonborstelen wellicht? Iemand al eens zoiets gehad?

En iemand nog kettingsmeertips? De ketting die er op zit is netjes en dat wil ik graag zo houden. Van mijn Div heb ik nog een spuitbus met witte kettingspray, maar naar mijn ervaring werd dat op de duur wel een zwarte vette laag opgegeven moment. Nou vond ik een vettige zwarte ketting op de Div niet zo'n punt, wat vet != roest, maar op de TRX wil ik proberen of het netter kan. Kwestie van meer tijd nemen en voorzichtiger secuurder sprayen? Welke gebruiken jullie? Of dippen jullie hem in olie van tijd tot tijd?

Ik zal in de komende avonden het topic nog wat meer doornemen voor informatie en relevante links.
 
Laatst bewerkt:
Lage temp. is normaal hoor.
Voorvork is gezien je ervaring wel te doen, mits je een WPHB hebt. Stuur me met PB je e-mail adres en dan komt het je kant op.
Of HPS de gegevens zo gedetailleerd bij houd kan ik niet zeggen, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen natuurlijk.
Ketting smeren, ben zelf niet meer zo’n fan van S100. Er zijn andere middeltjes waarbij de boel wat schoner / glimmender blijft. Wel lastiger bij te houden.
Dan die remmen. Mja dat is lastig te zeggen zo. Altijd goed om te controleren of de zuigertjes nog soepel bewegen. Zo niet, dan is helemaal uit elkaar echt beter dan wat geborstel met half uitgeschoven zuigertjes.

Maar vooral gefeliciteerd met deze voortreffelijke keuze natuurlijk!
 
Lage temp. is normaal hoor.
Ah ok. Zal er bij een wat langere rit nog even een blik op werpen wat ie doet, maar dan mag ie dus wat lager uitvallen. bedankt.
Voorvork is gezien je ervaring wel te doen, mits je een WPHB hebt. Stuur me met PB je e-mail adres en dan komt het je kant op.
Oh kijk. Dan moet ik het misschien toch zelf gaan proberen. De motorzaak in de buurt (Termaat) zit voor de komende weken vol, al vinden ze het ook prima als ik de stangen zou demonteren en langs zou brengen. Dan kon het mogelijk ergens tussen. Zelf doen tho... voelt wel goed altijd als het lukt.
Dan nog de vraag of ik ze origineel laat of toch Hyperpro veren er in ga doen... Eens op zoek naar ervaringen hier.
Of HPS de gegevens zo gedetailleerd bij houd kan ik niet zeggen, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen natuurlijk.
Ik heb er een mailtje aan gedaan. Pieter heeft al gereageerd met wat details zoals een kmstand en wat hij er aan gedaan had. Vind het leuk en fijn om wat te weten over de historie van het voertuig.
Ketting smeren, ben zelf niet meer zo’n fan van S100. Er zijn andere middeltjes waarbij de boel wat schoner / glimmender blijft. Wel lastiger bij te houden.
Ja die S100 heb ik inderdaad nog staan. Niks mis mee, de ketting toefde er goed onder en het bleef ook na een regenrit heel aardig er op. Maar ziet er minder netjes uit. Nog een advies om een bepaald middeltje te proberen, of welke juist te mijden?
Dan die remmen. Mja dat is lastig te zeggen zo. Altijd goed om te controleren of de zuigertjes nog soepel bewegen. Zo niet, dan is helemaal uit elkaar echt beter dan wat geborstel met half uitgeschoven zuigertjes.
Heb je gelijk in. Moet het maar eens gaan bekijken, dan kom je er vaak snel genoeg achter hoe het zit.
Maar vooral gefeliciteerd met deze voortreffelijke keuze natuurlijk!
Dankje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan