Yamaha TRX 850 uit 1997 met nog maar 26500 km op de teller, deze te koop ivm aanschaf van een zwaardere naked bike of een grote Guzzi (850 cc of groter, bijv. sp 1000 of Le Mans). Wellicht is een ruil mogelijk, heb nog gen specifieke motor op het oog dus neem elke serieuze ruil in overweging. Deze motor maakt een schitterend geluid door de twee Bos uitlaten. Bovendien is de motor voorzien van stalen remleidingen voor en achter waardoor de remkracht vergroot wordt. Hiernaast heeft de motor een automatisch instelbaar ketingsmeersysteem (scottoiler) waardoor handmatig smeren niet meer nodig is. De slijtende onderdelen van de motor zijn ook prima in orde, de voorband is zo goed als nieuw en de achterband heeft nog meer dan genoeg profiel (Bridgestone BT 021). De ketting en tandwielen zijn ook in zeer goede staat.
Kortom een mooie motor welke goed onderhouden is, dit is onder andere te zien aan de remolie welke nog glashelder is. Verder heeft de motor buiten de gewoonlijke gebruikerskrasjes geen grote deuken of krassen. Prijs is 2950 euro, scherpe prijs lijkt mij, wellicht wat onderhandelingsruimte in. Lak lijkt wat dof op de foto's maar is in werkelijkheid mooi glimmend rood.
Enkele feitjes:
- 26500 km, 1997
- Bos uitlaten (prachtig tweecilinder geluid)
- Scottoiler
- In zeer goede staat verkerende slijtende onderdelen
- Seatcover
- Stalen remleidingen
- Steunen voor een paddock achterbok
Nee zo zijn de dempers qua geluid niet legaal. Er kunnen wel db killers ingeplaats worden maar dat is zonde want er zijn weinig motoren die zo'n mooi geluid maken, zijn trouwens titanium t-six dempers.
Dat zou de 3e motor in de schuur worden, naast de Fazer en de XT. Vrees dat ik al voorzien ben. Met die staat en voor die prijs zou die toch wel snel verkocht moeten worden.................
Mooi fiets man. Ik heb eventueel interesse. Ik heb zelf een FZR 600 maar ik zoek wat anders voor woon/werk verkeer en een beetje toeren. Waar kan ik jouw motor van dichtbij bekijken?
De motor is te bekijken in 't Harde (Gelderland), heb trouwens zelf ook een fzr 600 gehad, kan je wel vertellen dat de TRX een stuk leuker rijdt
Mocht je interesse hebben dan moet je me maar even mailen, email staat in mijn profiel.