Yamaha Tricity 125

Avond Nick, ziet er netjes uit. Is toch eindelijk gelukt, super gedaan.
Hoe en wat heb jij die bevestiging gemaakt? Ik bedoelt die 4 gaatjes in dat achter plaatje.
wat ik begreep en zag dat je of een ander kapje moest kopen of bij de SHAD koffert
zat een malletje waarmee je de 4 gaatjes kon aftekenen.
Is de bevestiging een beetje stevig?
 
Zo'n hoge windscherm heb ik niet maar heb wel de kleine MRA opzet ruitje erop. Werkt beter dan zonder.
Heb geen gebulder op mijn helm (hoofd) . En ondanks dat mijn snelheid gemiddeld 70 km per uur is,
kan je toch aardig wat wind vangen door de polders. Zeker met wind tegen!!!!!
Maar beter is denk als je zo'n scherm heb, waar je net over heen kijkt.
Mijn verbruik is ook tussen de; 1op 32 en de 1 op 35. Ik weeg dan ook wel 95kg met kleding etc.
 
Eindelijk andere dempert. Van Arrow en rvs Arrow bocht.
Gewicht is precies evenzwaar.




full

full

full
 
Klinkt veel beter dan de standaart pot, en smoelt ook goed.
Is titanium wrap tape. Gebruiken ze tegenwoordig inde racerij of custom bikes.
Schijnt dat dat zorgt voor dat je de hoge toon van de uitlaat materiaal [rvs] kwijt bent en zorgt dat
de warmte niet meer/minder naar buiten kan waardoor de uitlaatgassen sneller naar buiten worden
afgevoerd.
En bij mijn zit ie toevallig onder mijn radiator, dus die word zomers ook minder warm.
Bij auto"s onder de motorkap scheelt dat heel veel graden. ivm luchtfilter die warme
lucht aan zou zuigen. en nihile vermogen winst.
 
Die oxgen vind ik beetje futuristisch, maar die tweede vind ik wel wat.
Met een dikke tunnelbak, dus sterker frame denk.
voor dit model teken ik voor, maar dan wel id een 300 ofzo. We wachten af.
 
Dit model, twijfel. Wel iets mooier dan de oxgen3.
Maar ook erg futuristische, kwestie van wennen. Zulke modellen zullen we in de toekomst
vaker zien, ben ik bang.
 
Had opeens een slechte wegligging, banden gecheckt en toen bleek achterband beetje zacht te zijn.
Opgepomt maar werd weer zacht na een dag. Nieuw ventiel erin gedraaid maar dag
later weer zacht. Was bang dat het nieuwe haakse ventiel zou lekken op de gepoadercoate velg.
Toen de band op gepompt tot 3,5 bar en buitenkant band in gesmeerd met zeepsop.
En ja hoor, lek gevonden!!!!, . Maar een prop in gedaan.
Wel een nieuwe achterband besteld, gelijk een winter/zomer band genomen.
De Continental Contimove 365. Binnenkort maar ff laten monteren. Ben benieuwd hoe dat rijd.
 
Ik heb nu juist 1 maand een Tricity 125 in mijn bezig en ik moet zeggen het is een fijn ding. Ik heb geen enkele motorervaring en hij valt enorm mee voor een beginnend motorrijder. Het enige minpunt voor mij (115kg) is de vering die is voor mijn gewicht maar juist laat staan er nog iemand bij zit. Daarover een vraagje weet er iemand of je onder een Tricity een zwaardere vering kan plaatsen? Dit zou voor mij wel een toegevoegde waarde zijn en ja ik kan natuurlijk ook afvallen maar daar werken we aan ;)
 
Hi, muddyfinger, welkom bij de club. Leuk dat je er ook een heb. Welke kleur heb jij gekocht?
Er zijn sterkere achter veren verkrijgbaar van het merk; YSS. Google maar op yss tricity.
Bij Bikerzbitz kosten ze 125 uuro per stel. In de kleur rood.
en blijf werken aan je gewicht he!!??
Veel veilige km's gewenst. Gr Ad
 
Hoy Bleuthunder88 Ad, bedankt voor de tip ga er naar kijken. Ik heb een rood- oranje kleur gekocht als ik wist hoe het moet poste ik een foto maar ik geraak er niet echt wijs uit hoe een bestand vanuit mijn afbeeldingen op het forum zetten.
 
Laatst bewerkt:
Jij heb ook een rode dus. Ik had eerst een optie voor een witte, maar geannuleerd.
Wilde er yamaha blokstickers op doen, maar die waren er toen nog niet. Nu dus wel en erg mooi.
Kan je helaas niet helpen met posten, ik moet het ook laten doen. Komt wel een keer joh.
Rustaaaaaagh
 
Hoy Ad jouw bike is al wel mooi gepimpt man , die voetplaten zijn die anti slip want die vind ik ook wel iets hebben? Ik heb de veringen bekeken en die zijn ook niet mis en qua kleur passen ze ook nog. Wel eerst eens gaan informeren wat het plaatsen kost want hier in België is het uurloon €60 om iets te laten doen. Jammer genoeg heb ik 2 linker handen wat sleutelen betreft. Ik heb een 12V stopcontact laten plaatsen voor mijn gps en dat heeft me maar ff €100 gekost. Heftig vond ik maar het is wel een toegevoegde waarde dat je steeds stroom hebt om van alles op te laden.
 
Nee hoor, zijn niet ecjt antie slib. Zitten wel diepte nokkels op wat antie slib moet maken.
Maar vond het wel een leuk aanvullende accessoires.
Die vering is er wel zelf op te zette hoor, met de treeplanken. Ik snap het wel, want hier ligt het
uur tarief ook op b ijna 70 uuro. Dat ben ik ook straks kwijt door die lekke band. Grrrrrr.
kan ook id zeer makkelijk zijn, voor bepaalde accessoires, top gedaan Muddigger.
Setje YSS veren heb ik ook oren naar. Ik weeg ook niet echt licht. Haha
 
zijn we weer. Heb nog een zo goed als nieuw {gebruikte} standaard demper liggen
voor de Tricity. Maak mij blij en doe een redelijk bod.
Nieuw prijs is ongeveer 340 uuro. :W




full

full
 
Beste mensen, gisteren een Tricity overgenomen (volgende week ophalen) blijkt ie van een van de forummers hier te zijn! Kortom, ik ben de nieuwe eigenaar van de Tricity van BlueThunder.

Heb al behoorlijk wat over de motor gelezen. Wat me opvalt, is dat het nog best lastig is om bepaalde accessoires te vinden. Zo wil ik er graag een USB aansluiting op het stuur op met een standaardje voor de smartphone. Iemand daar ervaring mee?

En de vraag die vast wel al eerder gesteld is: iemand ervaring met een passende topkoffer en welke onderdelen je daarvoor nodig hebt?

Dank alvast, zodra de motor door mij bereden is volgt de review.
 
hi beste Tricity gebruikers, ik moet helaas met pijn in mijn hart afscheid nemen van mijn Tricity, topmachine met prima looks en een geweldig goed brandstofverbruik. Ik rijdt vrij lange afstanden en moet regelmatig de snelweg op. Daar kom ik helaas vermogen tekort.

Nu heb ik nog een paar leuke onderdelen in de aanbieding voor de echte Tricity fans, namelijk een in top staat verkerend Puig verhoogd windscherm, en een bijna nieuw BMC luchtfilter. Voor de geïnteresseerden die lekker uit de wind willen zitten en hun Tricity meer lucht/vermogen willen geven...:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3
 
Hallo,

De laatste keer op het forum had ik een mp3 LT,en nu een Tricity. Mijn mp3 heb ik weg gedaan na (te) veel technische problemen en slechte garantie-service.

Voorlopig nog erg blij met mijn Tricity, ik zit pas aan 1000km, volgende week eerste onderhoud.

Het enige echte probleem dat ik er mee heb zijn die vervloekte spiegels. Eigenlijk heb ik geen zicht wat er gaande is naast en achter mij. Dat beschouw ik als zeer ongewenst.

Ik kan niet terloops eens een blik werpen in mijn spiegels. Ik moet echt vooruit kijken naar een moment waarop ik het kan riskeren een paar seconden niet op rechtdoor te letten en mijn lichaam te verplaatsen en turen in de spiegels om een beetje zicht te hebben op achteruit.

De spiegels zijn wat aan de kleine kant maar vooral ze staan niet ver genoeg naar buiten. Ik zie vooral mijn armen. En de nuttige spiegelruimte die over is die is te klein voor een goed zicht. Ik ben een 1,9m , dat zal er wel iets mee te maken hebben.

Ik ben van plan aan de dealer te vragen of die een oplossing heeft bij het onderhoud.

Zijn er nog Tricity eigenaars die hier een probleem mee hebben en zoja, heb je een oplossing gevonden?
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg een Tricity voor in en rond 020 (zie mijn post). Vrees dat de 125 niet sterk genoeg is. Ook dat bij een eventuele verkoop later, ik de Tricity moeilijk tor niet kwijt raak. Vergis ik me?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan