Yamaha Tricity 125

Kijk, wat een plaatje zeg. Die spatlappen staan 'm best wel eigenlijk. Alleen de boutjes even zwart maken met verf/nagellak. Beter hoor, lekker behoud van je scooter.
 
Ja Zuunig, dat zwart is id zeer geslaagd. Twijfelde nog om het te doen,
maar blij dat het gedaan is.
Puch Skytrack, thanks, ja ik kan mijn benen goed kwijt, mijn knieën komen totaal niet
tegen de beplating. Met gemiddelde lengte benen.
en in de "kofferbak" past precies mijn Nolan N101 classic. Maat; L. Kan net dicht.
Ja yonni, die spatlappen werken perfect, zeker met dit weer. En id, zal die boutjes van de zomer
ff zwart maken. Zal niet meevallen denk. Niks zal houden op die boutjes ben ik bang.
 
Ik vind het zelf een heel leuk fris en vlot model (wel iets fragieler dan de Piaggio's), maar ik vrees dat ik de kofferbak toch te klein vind. Ik moet namelijk regelmatig een zware tas meenemen (laptop e.d) die ik eigenlijk niet op mijn rug wil dragen en ik vermoed dat de "tassenhaak" niet voldoet en dat je dan je voetruimte kwijt bent. Ik rij nu zelf (alhoewel dit jaar slechts 20 km) een yamaha majesty 400 (met megakofferbak), en die is eigenlijk te log voor de amsterdamse binnenstad.
 
Ja DT125. Die boutjes ken ik, klopt. Ik gaat wat anders verzinnen.

Puch Skytrack. Klopt, daar is de helmbak te klein voor. Past absoluut geen laptoptas in.
En tussen de benen gaat ook niet, zo'n breede tas.Te weinig ruimte over. Dan zou er een koffert op moeten.
Zit ik naar te kijken, wel erg prijzig; koffer 145 uuro en dan komt de kofferbeugel er nog bij van 100 uuro!!
Ik mist het wel erg, zo'n koffert,. Altijd gehad, en nu moet ik telkens mijn helm mee
naar binnen nemen. Drama, kan niks meenemen ofzo.
 
Ik had al gehoopt 4 weken geleden met de EICMA Milaan. Maar dat was te vroeg jammer genoeg.
Moest vanmiddag de kerstpakket mee nemen, maar hij paste toch boven verwachting
bij de voeteneind/treeplank. Doos was toch van formaat; 50×25×18. Dat paste precies.

Ik wacht ook tot het moment daar is, dat ze een zwaarder hebben.
Maar voorlopig blijft dees, ben ik mooi mee gered.
 
Heb plekken op de remschijven, waar de remblokken niet aangrijpt denk ik.
Bij de 1000 km, zouden de remschijven toch al ingesleten moeten zijn. ;(
Ik vrees het ergste. dat de remschijven krom zijn??
 
Ben naar de dealer gegaan en hebben toen foto's gemaakt van de remschijven. Krom allebei dus.
Ze denken dat de drie vlakke kantjes, waar de schijf op geschroefd zit, gepoedercoat is
maar gezegd dat dat afgeborgd was met ringen.
en daarna de randjes coating weg geveild heb.
Ze zijden dat als zij de wielen eraf hadden gehaald en laten coaten, en weer gemonteerd hadden,
Yamaha het zeker vergoed hadden!!!!!! Had nu de plaatselijke Suzuki dealer ze eraf en weer laten monteren.
 
Ja daar ben ik ook bang voor, nou zijn dat de kosten niet.
Nou ja, wel gelijk twee schijven en arbeidsloon.
Maar als je je je motor bij een niet gekochte motorzaak brengt voor reparatie,
Doen ze toch ook niet moeilijk omdat je hem daar niet gekocht heb!!!!!????
 
Id, twee kromme remschijfjes!!!!!!!! Zijn vervangen, plus nieuwe remblokken,
kwam omdat er wat coating nog aan de binnenkant van de pasvlak zat.
Had zelf alles al weg gehaald, maar net niet genoeg.
Kon ook niet de remschijven passend controleren, want die lagen bij de motorzaak.
Was ik niet blij mee!!!! :N
 
Hoe bevalt jouw Tricity Nice and slow?
Mijn verbruik is; 1-33 in de winter en 1-35 in de zomert. Maar van de week 1-40 gehaald.
Geen hoge snelheden gereden, alleen binnen door en gas handel zoveel mogelijk stilhouden.
ik reed vanmorgen naar Motoport Rotterdam op de snelweg, maar komt niet
boven de 90, met beetje zijwind. Soms loopt ie niet harder dan 85 bij mij.
Hoe hard rijd dat ding van jouw?
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe hard hij gaat in real life.
Nu heb ik een oude majesty 180 maar die begint ineens allemaal kuren te vertonen. Uitlaatdemper is gebroken, zadel scheurt etc.
Dus ik ben rustig aan het kijken naar een vervanger voor mijn wwverkeer rondom a'dam. En 3 wielen lijken me daarvoor best prima. Aangezien ik voornamelijk in de spits rijd zou ik prima kunnen leven met een topsnelheid van rond de 100km/u. volgens de testen haalt hij dat prima.
 
Hoi Peter, is die Majesty aan vervanging toe?? Kost het repareren te veel?
Wat ik al schreef; ik heb een keer 105 ermee gehaald, maar zag ook id op
youtube dat ze er 117 mee reden. Nou zal dat in het echt misschien 105 echt zijn.
Maar je heb voor de rest niks over hoor. Ik rijd er alleen binnendoor wegen mee, dus ik heb er zat aan.
 
Aangezien ik voornamelijk in de spits rijd zou ik prima kunnen leven met een topsnelheid van rond de 100km/u. volgens de testen haalt hij dat prima. onder goede omstandigheden net

Ik heb je berichtje even gecorrigeerd ;)
 
Ik woon in Purmerend en werk in Amsterdam. Allemaal b-wegen. Alleen wil ik soms ook comfy de ringweg op kunnen zonder mijn broek te vullen.
 
Ok, dan zou je een zwaardere moeten nemen. Maar ja, piaggio prijzen!!
125 blijft te licht voor lange stukken, maar vaak kan je toch niet harder gemiddeld op die ring dan 90 a 100.
 
Klopt. Ik heb nu die Majesty 180 (175?) van ongeveer 10 jaar oud. Prima dingetje hoor. Als het niet te hard waait loopt hij 120 op de teller. Zal niet veel harder zijn dan 100 in het echt.
Maar een extra wiel lijkt me toegevoegde waarde in de stad met al die trambanen, bladeren etc.
Misschien wel waard om daar die 10km/u topsnelheid voor op te offeren.
 
Nou ja, dan zou je eens een keer een proefrit moeten maken. Dan weet je wat.
En de prijs is zeer gunstig. Moet wel weten dat ie een slag kleiner is dan de Piaggio. Wat is jouw lengte?
 
model tricity125 rollator?
full


http://photos.scooter-station.com/photos/index.php/category/507-yamaha_03gen_f_et_03gen_x
 
Laatst bewerkt:
Gedurft model. Ben benieuwd of het id zoiets word. Retro look houd ik
wel van, maar moet een slag groter worden. Zoals de Kawasaki w800. Alleen die zit klote als je wat langer bent.
 
www.youtube.com/watch?v=3eWwmsvWbtc

september schijnt yamaha met een nieuwe 3 wieler te komen, mogelijk een 3 cilinder of de 530 cc 2 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Oh, mooi, zal ff kijken. Zo'n 530 zal wel rond de 8000 uuro gaan kosten. Ben ik bang.
zat ook te kijken gister bij Hans van Wijk. Daar stond de Quadro 350. Ook wel mooi en groot.
lLas alleen dat het een Taiwanees of chinees was geloof ik, op forum. Jaaaa, dan haak ik gauw af.
 
Oh, mooi, zal ff kijken. Zo'n 530 zal wel rond de 8000 uuro gaan kosten. Ben ik bang.
zat ook te kijken gister bij Hans van Wijk. Daar stond de Quadro 350. Ook wel mooi en groot.
lLas alleen dat het een Taiwanees of chinees was geloof ik, op forum. Jaaaa, dan haak ik gauw af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan