Yamaha Tricity 125

Bluethunder88

Die hard MF'er
14 nov 2012
820
3
3146ak
Aan de 3 wielert??? Vanmiddag proefrit gemaakt, valt niet tegen. Motor Centrum West.
trek nog goed op ook, en door de lage vlakke treeplank, een betere (onrspannere) zithouding
dan andere scooters. Goede zithouding.
Is 30 cm corter dan een x city 250. Maar wat een grip voor!
Nee, ik weet het, niet voor de grote weg, maar toch ook perfect voor de stad en binnenwegen.
Zit uiteraard geen klik slot op zoals bij Piaggio, zodat ie recht blijft staan, maar door z'n
lagere gewicht is dat bij bv een stoplicht geen probleem.
 
Haha ja hier ook! Maar is ook lichter op de standaard te zetten en makkelijker in balans te houden,
in mijn geval. IIk wil toch proberen om te blijven motor/scooter rijden.
Ja klopt Jansovic, die hebben ook die lage opstap treden.
Zal is kijken op die site, heb al wat op gezocht, maar niet alle specificaties is te vinden.
Zoals verbruik en beurt intervals.
 
Ja toch???? Wat heb jouw over de streep getrokken?
Schijnen toch aardig verkocht te worden. Motostore Barendrecht heeft er
al 2 verkocht.
welke kleur heb je genomen?
 
Het is een mooi ding voor een scherpe prijs.
beetje weinig vermogen, dat is jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er ook niet heel verkeerd uit. Ja!! Wel voor die "motorrijders" die denken dat ze iemand zijn
en pk alles is!!! Die doelgroep interesseert mij niet. Steken toch niet meer hun klauw op!!!
Gaat erom of zoiets functioneel is voor jouw.
En voor hoop mensen is dat gelukkig wel het geval.
Voor naar je werk door en langs steden is het heel erg goed te doen.
240 kg voor een piaggio is erg veel. Denk dat de Tricity meer pk/kilo heeft. Verhoudings geweis.
ik wacht nog wel even af, las dat Yamaha de lijn door gaat zetten, dus ik denk
er wel een wat zwaardere uitvoering zal komen, met de tijd, wachten af.
 
Voor 60 en 80 kilometer wegen natuurlijk een prima ding, als je lange afstanden aflegd op deze wegen en bijna nooit op de snelweg komt, zeker het overwegen waard. Maarja in Nederland moet je natuurlijk wel een motorrijbewijs hebben, terwijl in andere landen er gewoon met B opgestapt kan worden, dat zal de verkoop wel drukken hier.
Maar dat yamaha er dan ter waarde van 750 euro een motor a1 automaat rijbewijs bij kado doet , is wel een erg goeie deal, als je nog geen rijbewijs hebt.
 
Laatst bewerkt:
Bleuthunder , ik zou hem op iemand anders zijn naam kopen die graag een a1 automaat rijbewijs wil, wat wordt betaald door yamaha.
 
Hoi Zuunig, dat klopt wat jij zegt. Andere eu landen mogen ze er wel op rijden.
En is eigenlijk wel een goed plan. Neef van me wil ook z'n rijbewijs nog halen.
Zal em eens informeren.
Maar als je boven een bepaalde leeftijd bent, mag je toch wel op een zwaardere, dacht ik?!?!
 
Ik denk dat yamaha alleen de a1 automaat rijbewijs betaald.
misschien kan je 50 50 doen.
ik weet eigenlijk niet of er een a2 automaat bestaat.
 
Laatst bewerkt:
in alle categorieën zijn er momenteel een automaat vertegenwoordigt.
je moet alleen even goed zoeken.
 
Probleem is alleen dat je dan nog een rijschool moet vinden met een automaat met voldoende PK's, er nl een minimum eis van het CBR.
 
Nee ik bedoel sommige rijscholen hebben meerdere automaten voor verschillende categorieën in nl tegenwoordig.
 
Nee, me neef heeft er geen oren naar.

opgezocht en gevonden;
Olie verversen bij de (uiteraard) 1000 km. Dan om de 6000 km!!! Niet slecht. Xcity 250 om de 3000 km!!
De snaar vervangen pas bij de +_ 18.000 km.
Benzine verbruik; 2.5 liter op de 100 km!! Een op 40 moet ermee gehaald worden.
Veert ook veel beter van achter dan de xcity 250. En voor vering idem dito.
 
Leuk ding, alleen te weinig vermogen. 30pk en (nagenoeg) dezelfde prijs en je hebt een verkoopknaller. Nu is het een te langzaam hok waarmee je nieteens de snelweg op kan(lees klevende en inhalende vrachtwagens).
 
Laatst bewerkt:
20 pk zou ook al een flinke verbetering zijn met een top van 125 km/u.
Dan laat ik mijn dochter haar A 2 rijbewijs halen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ok, dat weet ik dat het niet veel vermogen heb.
Maar ik heb er nu 22 (pk) en ik rijd eigenlijk nooit harder dan 70 op de tellert.
maar de zithouding is voor mijn beter dan de xcity.
En lichter. Zit qua vermogen tussen een Honda Lead scv 100 en een suzuki Sixteen in.
voor mij zou het zeker wat zijn. Ik ben geen racer.
anders had ik wel een gekocht.
Ik gaat denk wachten maar, hoop dan dat Yamaha met een 250 komt.
want ik wil zeker een 3 wielert.

Zit te dubben voor een Piaghio mp3 250 voor 4000 uuro, of een nieuwe Tricity.
Piggio heeft 12000km gereden en is uit 2009, of afwachten tot volgen jaar voor een 250 ofzo.
Moeilijk.
 
Als je nooit harder dan 70 rijdt dan lijkt me de tricity goed genoeg.
90 zal die wel halen , alleen voor de snelweg niet ideaal.
 
Ja precies, voor mij hard zat,. Maar heb gelezen dat de stuur constructie van de Piaggio's
niet denderent goed zijn en geen vet in de balhoofdlagers zit. Of te weinig.
Moet uit elkaar elke 10000 km om in te vetten. Lijkt mij een duur terug koment euvel.
Tricity zit met veel minder onderdelen in elkaar.
 
Behalve dat lijkt me het kwaliteitsverschil aanzienlijk.
Veel liever een Yamaha!
En binnendoor in stadsgebied erg goed getest.
 
Ja precies, ik wacht af als de nieuwe motorshow binnenkort komt.
Heb me laten vertellen dat Yamaha met een soort update komt
voor die Tricity.
Misschien wel een 150 cc.
liefst een 250 of een 300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan