YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees hier de laatste tijd veel over een wobbel/pendelen en gewiebel.

Ik rijd mijn Tracer nu zo'n 3 maanden, en heb er 1500km op zitten (zowel korte stukken, bochten, lange ritten en snelweg) maar dit alles komt mij niet bekend voor.

Kan iemand mij iets meer uitleg geven waar jullie allemaal last van hebben? Mijn vering is geheel standaard, en staat (nog steeds) ingesteld hoe de vorige eigenaar hem heeft ingesteld. Ik heb alleen gemerkt dat hij tov de motor van mijn maatje (BMW 1200GS adventure) vrij hard staat afgesteld en op 'slechte wegen' erg hard aanvoelt, zowel voor als achter.

Mijn plan was om hem wat zachter af te stellen, maar als ik dit zo lees allemaal is dat niet verstandig om te doen.
 
Ik lees hier de laatste tijd veel over een wobbel/pendelen en gewiebel.

Ik rijd mijn Tracer nu zo'n 3 maanden, en heb er 1500km op zitten (zowel korte stukken, bochten, lange ritten en snelweg) maar dit alles komt mij niet bekend voor.

Kan iemand mij iets meer uitleg geven waar jullie allemaal last van hebben? Mijn vering is geheel standaard, en staat (nog steeds) ingesteld hoe de vorige eigenaar hem heeft ingesteld. Ik heb alleen gemerkt dat hij tov de motor van mijn maatje (BMW 1200GS adventure) vrij hard staat afgesteld en op 'slechte wegen' erg hard aanvoelt, zowel voor als achter.

Mijn plan was om hem wat zachter af te stellen, maar als ik dit zo lees allemaal is dat niet verstandig om te doen.

We hebben met de wobbel/pendelen over het stuur dan heen en weer slaat, dus hij gaat van links naar rechts en dat telkens heen en weer. Je kan het vergelijken met van die filmpjes die je wel eens ziet met gasten die een wheelie doen, zodra ze neerkomen gaat het stuur ineens alle kanten op. Dit zelfde effect krijg je op de Tracer ook, lees wel dat het voornamelijk bij hoge snelheden 170+ voorkomt of bij hard acceleren uit een bocht. Mocht je een rustige rijder zijn en niet echt boven de 130kmh uitkomen, dan zal je er geen enkel probleem mee hebben.
 
We hebben met de wobbel/pendelen over het stuur dan heen en weer slaat, dus hij gaat van links naar rechts en dat telkens heen en weer. Je kan het vergelijken met van die filmpjes die je wel eens ziet met gasten die een wheelie doen, zodra ze neerkomen gaat het stuur ineens alle kanten op. Dit zelfde effect krijg je op de Tracer ook, lees wel dat het voornamelijk bij hoge snelheden 170+ voorkomt of bij hard acceleren uit een bocht. Mocht je een rustige rijder zijn en niet echt boven de 130kmh uitkomen, dan zal je er geen enkel probleem mee hebben.

Is dit niet verholpen met de langere achterbrug bij de nieuwere modellen?
 
Verder is de demping vooraan niet goed en dat krijg je niet goed door andere veren ,maar dus volledige cardridges gebruiken .
Dat klopt gedeeltelijk,want een echte veringspecialist kan het dempingssysteem ook aanpassen zonder meteen peperdure cartridges te monteren,maar dat brengt natuurlijk minder geld op.....

Voor mijn Tracer had ik een gewone MT-09,die hetzelfde probleem had.
De veringspecialist waar ik altijd al ging constateerde na het induwen van de voorvork ook dat de demping niet goed was,maar dat er totaal geen probleem met de veren was.
Hij heeft het dempingsysteem aangepast voor een fractie van de prijs van cartridges,en het verschil was enorm. :)
Hij heeft me ook wel gezegd dat het nog beter kan met cartridges,maar dat heeft natuurlijk zijn prijs.
Maar sommigen verkopen liever een set nieuwe veren en een busje andere olie,want dat breng meer op,maar je blijft dan met een slechte demping zitten.'(
 
De nieuwste modellen, tracer 900 gt, hebben ook last van pendelen.

Ik krijg er ook in begin last van als ik boven de 160 ging rijden. Na de demping voor te laten stellen krijg er boven de 180 en harder nog last van.

In het begin had de gt ook last van het zoeken bij snel acceleren, bij hoge toeren en vol de gas erop.
 
Dat klopt gedeeltelijk,want een echte veringspecialist kan het dempingssysteem ook aanpassen zonder meteen peperdure cartridges te monteren,maar dat brengt natuurlijk minder geld op.....

Voor mijn Tracer had ik een gewone MT-09,die hetzelfde probleem had.
De veringspecialist waar ik altijd al ging constateerde na het induwen van de voorvork ook dat de demping niet goed was,maar dat er totaal geen probleem met de veren was.
Hij heeft het dempingsysteem aangepast voor een fractie van de prijs van cartridges,en het verschil was enorm. :)
Hij heeft me ook wel gezegd dat het nog beter kan met cartridges,maar dat heeft natuurlijk zijn prijs.
Maar sommigen verkopen liever een set nieuwe veren en een busje andere olie,want dat breng meer op,maar je blijft dan met een slechte demping zitten.'(
Klopt dat je de valves kan vervangen van het vork, maar ik heb zo men twijfels over de prijs ervan vs nieuwe cardriges. Het vork moet dan volledig open incl nieuwe dichtingen en kleppen en denk dat een veren specialist dan ook 2u per been bezig is + materiaal. De cardriges van mupo en andriani kosten 500€ per paar en makkelijk zelf te plaatsen. Is meteen een leuk project voor in de winter. Bij de tracer zijn de veren zelf ook maar 7.5NM en dat zou rond de 9 moeten zijn. Blijft spijtig van yamaha! Vraag dan 1200€ meerprijs en klop eens aan bij WP....
 
De nieuwste modellen, tracer 900 gt, hebben ook last van pendelen.

Ik krijg er ook in begin last van als ik boven de 160 ging rijden. Na de demping voor te laten stellen krijg er boven de 180 en harder nog last van.

In het begin had de gt ook last van het zoeken bij snel acceleren, bij hoge toeren en vol de gas erop.

Ik zelf heb een Tracer uit 2017 en heb er totaal geen last van. Dit terwijl de monteur er met proefrijden wel last van had.
Nu kom ik tot de conclusie dat het probleem niet bij de motor ligt maar bij jullie zelf. Je moet gewoon meer eten zodat de Tracer
wat harder op de weg gedrukt wordt :+
 
Hallo allemaal!

lang geleden dat ik hier af en toe spamde ( en stiekem meelas :+ ).

Nog steeds zelfde verhalen lees ik over dat pendelen, maar mijn vrendin heeft de 2017 tracer en wij hebben nergens last van.

Misschien geluk of gewoon geen last van.

--------------------------------------'------------------------------
Anyway, ze was een tijd terug omgevallen vanwege het vergeten van de schijfremslot.

We hebben een nieuwe remschijf en stuurkappen besteld en deze netjes vervangen.

Maar nu zitten we met nog een set stuurkappen die we willen verkopen.

De rechterkant zit beschadiging op, verder wat je op de foto ziet is splinternieuw en nog nooit gemonteerd geweest, aangezien we de verkeerde kleur kapjes (grijs metallic ipv matzwarte ) opgestuurd kregen, hebben we alsnog de goede gekregen en mochten we deze houden.

Nieuwwaarde ligt ongeveer op €270,- compleet, maar uiteraard ligt de vraagprijs veel lager vanwege dat ene stukje met schade.


Mocht iemand geinteresseerd zijn dan mag je een pb sturen.
 

Bijlagen

  • 20190621_210151.jpg
    20190621_210151.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 19
  • 20190621_210113.jpg
    20190621_210113.jpg
    125,7 KB · Weergaven: 15
  • 20190621_210044.jpg
    20190621_210044.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 15
  • 20190621_210028.jpg
    20190621_210028.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 17
Anderhalve week geleden was ik met de Tracer in Zwitserland, zie hier de grote Sint Bernardpas.

Mijn ketting is inmiddels wel overleden (33.000km). Onderweg meerdere keren moeten spannen en de laatste twee dagen kraakte en piepte hij.
1404835
 
Anderhalve week geleden was ik met de Tracer in Zwitserland, zie hier de grote Sint Bernardpas.

Mijn ketting is inmiddels wel overleden (33.000km). Onderweg meerdere keren moeten spannen en de laatste twee dagen kraakte en piepte hij.Bekijk bijlage 1404835
Zo'n foto heeft een ieder die ooit gereden heeft in de bergen en zo'n sneeuwmuur tegen is gekomen.
Dit is (één van) mijn foto(s). :P
2018-05-09-16-20-47.jpg
 
Beste MF'ers

Ja daar sta je dan. Even kijken. Even zitten. Wil je proefritje maken? En voor je het weet rij je op een Tracer 900 'even een rondje',

Wat een wereldverschil. Kan ook niet anders met die 115pk's tegenover 75.
Proefrondje heeft me wel flink aan het denken gebracht!
En is het een hele luxe fiets die tracer GT! Voordeel was meteen op de snelweg (toen ik doorhad dat ik nog van ze 2 doorkon naar ze 6de versnelling) dat ook me spiegels niet trillen en ik achteruit kon kijken.

Op de Tracer merkte ik al dat het ruitje omhoog of omlaag niet de wereld uitmaakte, en omlaag het prettigste was. Maar boven de 100 blijft het bibberen en schokken met die helm op de Tracer.


Kan me voorstellen, ook met duo, dat het net even wat rustiger of makkelijk rijd.
En tracer rijders... krijgen jullie het voor elkaar om de turbulentie weg te poetsen met ruitjes, want van dat geklapper gaat mijn motorrij plezier erg omlaag

Gr!
 
Laatst bewerkt:
Beste MF'ers

Ja daar sta je dan. Even kijken. Even zitten. Wil je proefritje maken? En voor je het weet rij je op een Tracer 900 'even een rondje', terwijl mijn Versys 650 me verdrietig nakeek... die voelde de bui al hangen.

Wat een wereldverschil. Kan ook niet anders met die 115pk's tegenover die 70 van de versys.
Proefrondje heeft me wel flink aan het denken gebracht! Ik kan een leuk bedrag voor de versys terug krijgen, maar dat kreng stuurt zo ongelovelijk makkelijk! Dat vond ik bij de tracer niet zo 'natuurlijk' gaan als bij de versys.
Wel knalt dat vermogen er over heen! En is het een hele luxe fiets die tracer GT! Voordeel was meteen op de snelweg (toen ik doorhad dat ik nog van ze 2 doorkon naar ze 6de versnelling) dat ook me spiegels niet trillen en ik achteruit kon kijken.

Waar ik me met name zorgen over maak is dat ik bij de Versys uren heb moeten spenderen om de turbulentie dragelijk te maken (Korte ruitjes, lange ruitjes, spoilers, nu uiteindeijk MRA tour ruit gekanteld.. en dat maak het rijdbaar). Op de Tracer merkte ik al dat het ruitje omhoog of omlaag niet de wereld uitmaakte, en omlaag het prettigste was. Maar boven de 100 blijft het bibberen en schokken met die helm op de Tracer.


Zijn er toevallig MFérs die van versys overgestapt zijn op een tracer? En hoe bevalt dat? Kan me voorstellen, ook met duo, dat het net even wat rustiger of makkelijk rijd.
En tracer rijders... krijgen jullie het voor elkaar om de turbulentie weg te poetsen met ruitjes, want van dat geklapper gaat mijn motorrij plezier erg omlaag

Gr!
Ik rij een 'gewone' Tracer uit 2015, en ik heb ook lopen kloten met het windscherm. Ik ben na 4 windschermen tot een goede oplossing gekomen.
Ik heb een PUIG windscherm (type 7646) gekocht en gemonteerd en in de hoogste stand biedt deze ruit genoeg windbescherming dat ik uit de turbulentie zit. Ik heb tevens ook het ruitje wat rechterop gezet om meer ruimte voor mijn X-grip te krijgen, wat als bij effect heeft, dat de turbulentie nog minder is geworden.

Ik heb mijn zadel in de laagste stand staan, en ik ben zelf 1,8mtr lang.
IMG_20190511_203905.jpg

IMG_20190511_203913.jpg
IMG_20190609_122232_1920x1080.jpg
 
Ik rij een 'gewone' Tracer uit 2015, en ik heb ook lopen kloten met het windscherm....

Ook ik rij een tracer uit 2015, van Ron heb ik een Vstream ruit overgenomen. Deze ruit alleen is wel mooier dan de standaardruit, maar zorgt nog steeds voor turbulentie. Gelukkig had ik nog een Flip-up ruitje liggen van Puig die er bovenop geschroefd zit en nu heb ik nergens meer last van. En dan met 1meter90 en het zadel in de hoogste stand!
 

Bijlagen

  • 36FA3DBF-D5B4-48C4-8FD7-9591B5E308C2.jpeg
    36FA3DBF-D5B4-48C4-8FD7-9591B5E308C2.jpeg
    94,9 KB · Weergaven: 33
Ik heb nu bijna 30.000km gereden in 2 jaar met mijn 2017.
Standaard ruit en heb nergens last van.
ben 1.80 meter.
Als ik uit de wind wil zitten stap ik in de auto.
 
Het kan zijn dat ik mezelf herhaal, maar "Go big or none".
Oftewel, de ruit moet groot zijn, of hoofdzakelijk afwezig. Alles er tussenin werkt niet (zoals -bij mij- de std ruit)
Nu zomer! Dus zie foto. Echt het lekkerst...
(Winter: Givi 2122DT)

1405078
 
Het kan zijn dat ik mezelf herhaal, maar "Go big or none".
Oftewel, de ruit moet groot zijn, of hoofdzakelijk afwezig. Alles er tussenin werkt niet (zoals -bij mij- de std ruit)
Nu zomer! Dus zie foto. Echt het lekkerst...
(Winter: Givi 2122DT)

Bekijk bijlage 1405078

Welke ruit mag dat zijn op de foto? :)


Ook ik rij een tracer uit 2015, van Ron heb ik een Vstream ruit overgenomen. Deze ruit alleen is wel mooier dan de standaardruit, maar zorgt nog steeds voor turbulentie. Gelukkig had ik nog een Flip-up ruitje liggen van Puig die er bovenop geschroefd zit en nu heb ik nergens meer last van. En dan met 1meter90 en het zadel in de hoogste stand!

Goede tip, dat is een ruitje waarbij je twee gaatjes moet boren in het raampje neem ik aan? En dan schroeven?


Thanks voor alle tips zover mbt de ruitjes.... waardevol!
Verder is de tracer een fiets die ook makkelijk is voor met ze tweetjes / wat langere stukjes? Lastige dingen om eruit te halen als je uurtje met zo'n fiets mag rijden! En wat zijn wat betreft jullie must do's als je hem binnen krijgt? Zo heb ik op me versys de banden laten wisselen, die waren me partij akelig fabrieksaf :(
 
Het rubber van de standaard banden was zelfs door Durex afgekeurd.
Met 2 op de Tracer gaat meer dan prima, afhankelijk van jullie gewicht.

Als je beide iets zwaarder bent zal in elke bocht de middenbok over de straat schrapen.
Dus of beter af laten stellen of vervangen door b.v. Hyperpro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan