YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de oorzaak daarvan?

't Kan vanalles zijn: vuiligheid die ertussen is gekropen (vb. zand), of van een serieuze klop (maar denk van niet), veel wheelies te doen (doe ik nochtans niet),...
Vork is 2 jaar geleden uit elkaar gehaald geweest bij Hyperpro voor nieuwe veren, maar dit heeft er niets mee te maken.
 
't Kan vanalles zijn: vuiligheid die ertussen is gekropen (vb. zand), of van een serieuze klop (maar denk van niet), veel wheelies te doen (doe ik nochtans niet),...
Vork is 2 jaar geleden uit elkaar gehaald geweest bij Hyperpro voor nieuwe veren, maar dit heeft er niets mee te maken.

Tijdens de winter vaseline aan de keringen doen heeft het voordeel dat ze niet uitdrogen . Contoleer je vorkbenen eens op beschadiging ,want dan kan het ook hard gaan. Heb je de progresieve veren van HP en ben je tevreden van je keuze ? Ben op 2daagse geweest naar duitsland en dan merk je dat de demping tekort komt. Voor standaard veringen zijn het zeker de slechtste niet ,dus klagen doe ik niet . De achterkant staat ook vrij goed op mijn gewicht . Zit hem vooral in putten waar de demping net niet snel genoeg is en het voorvork een sprong maakt . Zou dus beginnen met progresieve veren en dikkere olie .
 
Tijdens de winter vaseline aan de keringen doen heeft het voordeel dat ze niet uitdrogen . Contoleer je vorkbenen eens op beschadiging ,want dan kan het ook hard gaan. Heb je de progresieve veren van HP en ben je tevreden van je keuze ? Ben op 2daagse geweest naar duitsland en dan merk je dat de demping tekort komt. Voor standaard veringen zijn het zeker de slechtste niet ,dus klagen doe ik niet . De achterkant staat ook vrij goed op mijn gewicht . Zit hem vooral in putten waar de demping net niet snel genoeg is en het voorvork een sprong maakt . Zou dus beginnen met progresieve veren en dikkere olie .

Die vaseline is wel een goeie tip, hoewel mijn motor altijd gestald staat in een verwarmde garage. Voor zover ik zie en voel zijn de binnenpoten niet beschadigd.

Ik vond het niet persé noodzakelijk om mijn veringen te veranderen bij Hyperpro. Maar ik had 2 jaar geleden beslist wat langer met de Tracer te rijden en wou het wel eens proberen of zo'n streetbox van Hyperpro een grote verbetering is.
Je voelt het verschil wel degelijk en dat vanaf de eerste meters. Bij remmen duikt de motor een stuk minder, voor en achterkant voelen meer als één geheel, een stuk stabieler en wat stugger. Hoewel de Tracer nooit een super stabiele motor zal worden (wil ik ook niet, ik wil een speelse motor), dit door de eerder korte wielbasis, laag gewicht, hogere zit met de armen wijd open en een beetje nerveuze 3 cilinder.
Misschien iemand van dit forum opzoeken die een streetbox heeft geïnstalleerd en ergens bij jou in de buurt woont om een proefritje op te doen. Of gewoon ervoor gaan, de streetbox is een goed pakket voor een interessante prijs.
 
Alleen het 2014 model is wat slecht met kinderziektes, de opvolgende modellen hebben nergens specifiek last van.
Met andere woorden, kijk naar hoe hij eruit ziet en hoe hij rijdt en je hebt een goeie te pakken.
Prijs is idd hoog omdat hij gewild is.
Kan jij (of mogelijk iemand anders) hier wat meer over vertellen. Waar zou je extra goed op moeten letten bij een 2014 model?

EDIT: Bestaan 2014 modellen wel? Als ik op de WikiPedia pagina kijk van de MT-09 Tracer, dan staat er dat de productie pas in 2015 begon.
 
Laatst bewerkt:
Kan jij (of mogelijk iemand anders) hier wat meer over vertellen. Waar zou je extra goed op moeten letten bij een 2014 model?

EDIT: Bestaan 2014 modellen wel? Als ik op de WikiPedia pagina kijk van de MT-09 Tracer, dan staat er dat de productie pas in 2015 begon.
De Tracer is er inderdaad pas vanaf 2015,de gewone MT-09 was er al vroeger.
 
Vandaag weer eens gereden op mijn Yamaha Tracer 900 GT en aangezien het vandaag een redelijk winderige dag was, heb ik toch wel ervaren dat het standaard windscherm erg lawaaierig is! Deze ga ik dus zeer zeker vervangen, maar welke?

Heeft er iemand ervaring met de Vstream windschermen voor de Tracer:

N20333 VStream® Sport Windscreen for Yamaha® 900 Tracer/Tracer GT

Er zijn drie modellen beschikbaar, maar om er achter te komen welke voor mij het beste is, zal ik ze toch ergens eerst uit moeten proberen. Iemand een tip waar ik aftermarket windschermen voor de Tracer uit kan proberen?
 
De Nederlandse importeur van Ztechnik schermen is MDI. Die biedt de mogelijkheid om proef te rijden met verhoogde ruiten.
 
Hallo allen,

Als we dan toch over ruitjes hebben heeft er iemand ervaring met het volgende ruitje?

Vervangingsruit Puig jetstream - MDI Online

Dit betreft het puig sport ruitje die ook in de gemarkeerde berichten weergeven staat aan het begin van het forum mocht de link niet werken.
En dan voornamelijk betreffende de ruimte onder het scherm om nog een Cosmo GPS mount te kunnen plaatsen, boven het "dashboard".
 
Hallo allen,

Als we dan toch over ruitjes hebben heeft er iemand ervaring met het volgende ruitje?

Vervangingsruit Puig jetstream - MDI Online

Dit betreft het puig sport ruitje die ook in de gemarkeerde berichten weergeven staat aan het begin van het forum mocht de link niet werken.
En dan voornamelijk betreffende de ruimte onder het scherm om nog een Cosmo GPS mount te kunnen plaatsen, boven het "dashboard".

Ik heb zelf het ruitje en de Cosmo mount. Ruitje vind ik ideaal, doordat het zo kort is zit je met je hoofd in de rustige wind en niet in de turbulentie. GPS zit net achter het ruitje.



Ik heb wel busjes tussen het ruitje en het bevestigingsframe gedaan. Zo heb je net iets meer ruimte voor de gps.

 
Ik heb zelf het ruitje en de Cosmo mount. Ruitje vind ik ideaal, doordat het zo kort is zit je met je hoofd in de rustige wind en niet in de turbulentie. GPS zit net achter het ruitje.



Ik heb wel busjes tussen het ruitje en het bevestigingsframe gedaan. Zo heb je net iets meer ruimte voor de gps.


Kijk dat is top! Had geen betere reactie kunnen wensen! Binnenkort het ruitje maar eens bestellen! Dankjewel!
 
Wat is de oorzaak daarvan?

lekke vorkseal kan diverse oorzaken hebben...meestal "combinatie van".
* de OEM seals in MT09 (Tracer) vorken zijn kwaliteit "mwhaa.. moet goedkoop zijn" .. voornamelijk "hard" qua materiaal.
* Een seal moet afdichten en is gehuisvest in de buitenhuls en moet de bewegende hardchroom binnenbuis olie vrij houden.. Frictie is vaak een probleem..gortdroog bewegend hardchroom (een seal in een DLC gecoate voorvork gaat minder snel lek omdat de Ra waarde (oppervlakte ruwheid )van DLC lager is als hardchroom en er dus minder frictie is ) in combi met de rubber seal..
* vuil: er komt allerlei zooi op de chroom binnenpoot..variërend van stof, zand, water, insecten.. / de stofkap die voor de seal zit..moet voorkomen dat het vuil mee naar binnen gaat en de seal kapot trekt. soms glipt er toch iets onder de stofkap door.
*slijtage / of..bij motoren met een wat hogere km stand..slijtage aan de onderste geleidebus in de vork. simpeler gezegd..de teflon coating in de geleidebus slijt ietwat uit waardoor er wat speling ontstaat tussen binnen en buitenpoot. iedere keer als de vork moet inveren komt er daardoor wat zijdelingse spanning op de seal, waardoor die wat ovaal gedrukt wordt en er wat "punt belasting" onstaat. het kan dat de seal na een tijdje..niet kapot (in de zin van scheurtje in het rubber) is..maar simpelweg niet meer afdicht omdat het rubber besloten heeft om niet meer volledig rond te zijn.
In dat geval nieuwe seals plaatsten zonder de geleidebussen te vervangen is een redelijke garantie dat de nieuwe seals niet heel veel later weer gaan lekken.

ter voorkoming: binnenbuis vork schoonhouden en liefst zo nu en dan zorgen voor wat "smering".
als het dan toch lekt: vervangen laten en tegen degene die het vervangt zeggen dat het okay is als je wat meer betaald en dat ie kwaliteit seals mag gebruiken (liefst SKF seals) en niet het goedkope spul van bijvoorbeeld Ariete of Althea.
* zorgen dat de vork gedaan wordt door iemand met verstand van zaken en niet door de stagair bij motoport ;) (met alle respect voor de stagair bij motoport)

;)
 
Even voorstellen!

Hi allemaal, ik ben Rob en ben sinds een weekje ook een trotse eigenaar van een tracer 900 *D*D

Heb de andere 3 forums helemaal doorgelezen en een hoop leuke ideeen opgedaan, maar kan nu vooral niet wachten op het mooiere weer! 8-)
9AC1B93A-C606-4BFD-9403-6C0F762964C2.jpeg
 

Bijlagen

  • 3C04E6B0-CDA0-4C08-9185-53B6F192E0C8.png
    3C04E6B0-CDA0-4C08-9185-53B6F192E0C8.png
    390,4 KB · Weergaven: 17
Hallo,

Ik ben opzoek naar led knipperlichten voor mijn Yamaha tracer 900 uit 2019.

Weet iemand waar ik deze type knipperlichten kan kopen?
Protech universal sequential Led-indicator RC-40.
 

Bijlagen

  • 33333333333333333.png
    33333333333333333.png
    226,1 KB · Weergaven: 5
Ik wil me ook graag even voorstellen!

Na een oldtimer Honda, een V-Max uit 1992
31C38F64-28BB-4AE5-9E33-EC559BD7D383.jpeg
en een MT-01 stage 2
7F84AE27-FE7C-4D6E-AEE8-034FA2DF4D22.jpeg

, nu sinds twee weken ook eigenaar van een Tracer 900, eentje uit 2018. Voorzien van Akrapovic.
C2A646EE-7759-4636-8F24-EECE9504FD5A.jpeg


Nog niet heel veel mee gereden vanwege het weer, maar wat ik gereden heb was top!
 
Ik wil me ook graag even voorstellen!

Na een oldtimer Honda, een V-Max uit 1992 Bekijk bijlage 1364850en een MT-01 stage 2Bekijk bijlage 1364851
, nu sinds twee weken ook eigenaar van een Tracer 900, eentje uit 2018. Voorzien van Akrapovic.
Bekijk bijlage 1364849

Nog niet heel veel mee gereden vanwege het weer, maar wat ik gereden heb was top!

Welkom!
Die pijpen op de MT01, wat ziet dat er dik uit zeg!
Veel plezier met de Tracer, hij/zij gaat je niet teleurstellen :D
 
Comfort zadel thuis gekregen na drie weken , en het is precies wat ik er van verwachte! #topsellerietopper!
bg7f7isi.jpg
Goedemiddag vraagje heb u intussen met het zadel gereden en bevalt het ik heb mijn zadel 2 keer laten aanpassen maar het bevalt nog steeds niet en kan u mij vertellen welk type het is bvd afz peter
 
Goedemiddag vraagje heb u intussen met het zadel gereden en bevalt het ik heb mijn zadel 2 keer laten aanpassen maar het bevalt nog steeds niet en kan u mij vertellen welk type het is bvd afz peter

Hoi peter, We hebben in februari een rit gedaan van 600km en we waren beiden enorm tevreden van het zadel. Nergens last van pijn en we konden nog meer km's afleggen indien nodig. Moet ook want in mei rijden we naar slovenie.... Wat voor ons super aanvoelt kan voor u natuurlijk wel tegenvallen . Een zadel is persoonlijk en de een vind dit goed en de ander dat . Ik heb het besteld bij top sellerie en heb de versie met gel en standaard hoogte .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan