YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
De Niken.
Een technische vraag. Het is toch slecht weer.
Na het bekijken van diverse youtube filmpjes van het ding, is het me nog steeds niet duidelijk waarom de vorken aan de buitenkant van de wielen zitten. M.i. een nodeloze verbreding.

Waarom niet aan de binnenkant (bij dezelfde wielafstand), zoals bij de MP3 en dergelijke.
In het persbericht wordt beweerd dat dat de hellingshoek mogelijkheden verbetert.
Maar ik zie niet hoe de "uitwendige" geometrie dit faciliteert.

Opnieuw een vraag van groot onbelang, maar wil het toch weten :)
 
Bij de presentatie werd die vraag ook gesteld, als de wielen aan de buitenkant zouden staan zou de spoorbreedte te breed worden om met een motorrijbewijs te kunnen rijden.
 
Bij de presentatie werd die vraag ook gesteld, als de wielen aan de buitenkant zouden staan zou de spoorbreedte te breed worden om met een motorrijbewijs te kunnen rijden.

Dan zouden ze met behoud van spoorbreedte nog steeds de vorken binnenwaards kunnen doen, is de hele constructie toch smaller. Er moet een zinnige technischer verklaring zijn?

(Kennelijk ben ik de enige die met dit soort wereldproblemen zit :-P )
 
Met de vorken binnenwaarts gaat natuurlijk de stabiliteit achteruit, de Niken is toch wel wat zwaarder en krachtiger dan zo‘n scooterding. Maar er is ook nogal wat plaats nodig voor het kantelmechanisme, als je boel boel korter bij elkaar zet zal het syteem minder effectief zijn.
 

Bijlagen

  • 7E3B2423-AC55-4C98-94E1-23A3B5ACC239.jpeg
    7E3B2423-AC55-4C98-94E1-23A3B5ACC239.jpeg
    106,6 KB · Weergaven: 38
  • A2B6871D-89B8-46D0-B8C4-A215D26C29AC.jpeg
    A2B6871D-89B8-46D0-B8C4-A215D26C29AC.jpeg
    112,5 KB · Weergaven: 37
Niemand er aan gedacht dat het op deze manier op een normale motor lijkt. zo vervalt het scooter gevoel bij deze motor
 
Toevallig net een stukje gelezen in de motoplus vandaag (nr 24). De testrijders zijn heel positief! Ik nog niet... :N Voor mijn gevoel is het noch motor, noch scooter.
 
Toevallig net een stukje gelezen in de motoplus vandaag (nr 24). De testrijders zijn heel positief! Ik nog niet... :N Voor mijn gevoel is het noch motor, noch scooter.

Ik heb er een paar uur mee gereden maar was nog niet overtuigd. Niet omdat het op een scooter lijkt, verre van dat. Bij normaal rijden is er bijna geen verschil met een motor maar de mijne remde vreselijk slecht, trok naar een kant met losse handen en de veerbalans tussen voor en achter was compleet zoek. Mijn maat had er eerder al mee gereden en herkende dat weer niet. Vooralsnog ga ik er dus maar van uit dat die dingen in de tussentijd helemaal afgeragd waren (werd ook door de mensen van Yamaha daar bevestigd). Wel had het ding giga veel grip aan de voorkamt en mijn maat (en ik) zijn ervan overtuigd dat zo’n ding in de twisties en in de juiste handen alles kan losrijden. Ik heb as mei in zuid-Spanje zo‘n ding voor een hele week gehuurd en die is zgan. Ben benieuwd.
 
Hallo! Lees al heel tijd mee, en na 6k Km nu toch zelf ook een vraag.
Ja de algemene ruiten discussie volg ik (Ik merk het klapperen op me helm, zit te zoeken daarvoor) maar zit te kijken voor handkappen...
Mensen al bekend met dit product , Of dit clashed met de originele ruit bijv? >Link Handkappen Puig


Bedankt! :W

Ik kwam die denk ik laatst tegen op een foto. Ik wist niet dat het dus ws die Puig zijn. Ik vind ze niet heel verkeerd... :t
 
Een vraag over het monteren van originele led knippers op een tracer 900. Bij de knippers zitten 2 weerstanden en volgens bijgevoegde handleiding moet je die vastmaken aan het frame omdat deze warm kunnen worden. Is dit echt nodig of kunnen ze gewoon los in het kontje liggen?
 
Waarom denk je dat dat in de handleiding speciaal vermeld wordt?
Om het vervolgens toch niet te doen?
 
Er zitten toch framebuizen onder het duozitje?
En anders gebruik je een ander knipperlichtrelais i.p.v. weerstanden,dat vind ik zelf een betere oplossing en heb ook zo op mijn Tracer.
 
Een vraag over het monteren van originele led knippers op een tracer 900. Bij de knippers zitten 2 weerstanden en volgens bijgevoegde handleiding moet je die vastmaken aan het frame omdat deze warm kunnen worden. Is dit echt nodig of kunnen ze gewoon los in het kontje liggen?
Ik zou het wel doen. die weerstandem worden behoorlijk heet, Die moeten het "overtollig" vermogen afvoeren en dat doen ze via hitte. Mijn dealer waarschuwde mij daar ook voor. Maar is het niet veel makkelijker om voor een paar euro een ander knipperrelais te kopen dat ook geschikt is voor LED verlichting. Zo'n knipperrelais blijft onafhankelijk van de belasting op hetzelfde tempo knipperen. Deze bijvoorbeeld. Ik heb de mijne gewoon bij de dealer meegenomen.
 
Rijden jullie in de winter door? Zo ja, hoe bescherm je je motor tegen schade door pekel?
 
Rijden jullie in de winter door? Zo ja, hoe bescherm je je motor tegen schade door pekel?

Voor de winter maak ik hem schoon en zet hem dik in het vet, in de loop van de winter wordt hij viezer en viezer en doe ik er meer vet op.
In het voorjaar schoonmaken.
Doe ik al jaren zo en gaat prima.
 
Ik gebruik nu voor het tweede jaar deze spuitbus (product uit de luchtvaart ) :

SPUITBUS ANTICORROSIE ACF-50 400ml

Is kleurloos en kruipt tot in de kleinste hoekjes en gaatjes van je motorfiets.

Banden en remmen + handvatten afdekken, en dan alles inspuiten (ook motor en elektrische componenten) en met een microvezeldoek uitwrijven.

Na in echte zoutlagen (geen natte pekel) te hebben gereden, spuit ik de motor even af met koud water.

In de lente maak ik hem met S100 schoon en kan je alles makkelijk verwijderen.

Tot hiertoe heb ik geen enkel spatje roest of verkleuring gemerkt.

Is voor mij het beste product, zonder vieze vuile troep of vetlagen.
 
Hierbij een kleine voorstelling van mijn '16 tracer, schokdempers vooraan gewijzigd naar ohlins progressieve veren, led knuckleguards op de handkappen, uitlaat termignoni ( ligt klaar om geplaatst te worden ) , korte nummerplaathouder, tankbag sw motech, wheelbobbins sw motech, valbeugel sw motech , cosmo ram mount tomtom550, aangepast zomerschermpje mra black, winterscherm givi met spoiler op, wheel stripes. Volgende zou moeten zijn , denali led lichten om op de crashbars te plaatsen.
 

Bijlagen

  • 20180721_125811_resized.jpg
    20180721_125811_resized.jpg
    469,4 KB · Weergaven: 80
  • IMG-20180922-WA0002.jpg
    IMG-20180922-WA0002.jpg
    317,8 KB · Weergaven: 84
  • IMG-20181002-WA0000_resized.jpeg
    IMG-20181002-WA0000_resized.jpeg
    398,6 KB · Weergaven: 79
Hierbij een kleine voorstelling van mijn '16 tracer, schokdempers vooraan gewijzigd naar ohlins progressieve veren, led knuckleguards op de handkappen, uitlaat termignoni ( ligt klaar om geplaatst te worden ) , korte nummerplaathouder, tankbag sw motech, wheelbobbins sw motech, valbeugel sw motech , cosmo ram mount tomtom550, aangepast zomerschermpje mra black, winterscherm givi met spoiler op, wheel stripes. Volgende zou moeten zijn , denali led lichten om op de crashbars te plaatsen.

Mooi zo met dat kleine schermpje ! is dat zelf gemaakt ?
 
Hallo allen!

Na verlies van de vorige tracer gaat er waarschijnlijk binnenkort een nieuw model komen, een volledig zwarte uitvoering uit 2017.

Nou had ik al een aantal Cosmo accessories erop zitten maar vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de mist lampen die ze bij Cosmo verkopen voor de tracer.

Daarnaast heeft iemand tips (of misschien zelfs wel te koop staan) voor betaalbare zwarte aluminium zijkoffers voor de tracer 2017 model.

Ik hoor het graag!
 
Hallo allen!

Na verlies van de vorige tracer gaat er waarschijnlijk binnenkort een nieuw model komen, een volledig zwarte uitvoering uit 2017.

Nou had ik al een aantal Cosmo accessories erop zitten maar vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de mist lampen die ze bij Cosmo verkopen voor de tracer.

Daarnaast heeft iemand tips (of misschien zelfs wel te koop staan) voor betaalbare zwarte aluminium zijkoffers voor de tracer 2017 model.

Ik hoor het graag!
Je kan heavy duties koffers proberen! Ken iemand die ze gebruikt en is er heel erg tevreden over.

Mistlampen heb ik zelf van givi de led variant
 
Hierbij een kleine voorstelling van mijn '16 tracer, schokdempers vooraan gewijzigd naar ohlins progressieve veren, led knuckleguards op de handkappen, uitlaat termignoni ( ligt klaar om geplaatst te worden )......
Heb je een fotootje van je Termigoni??

Hier ook corrosiebescherming met ACF50!!!
 
Vraagje over de bandenspanning:

Wat is nu de beste bandenspanning voor mijn Tracer 900 GT? Ik weeg zelf zo rond de 90kg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan