YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er netjes uit, nu ben ik wel erg benieuwd of je daar toevallig nog een linkje van hebt :).
Zelf heb ik ook de de Scorpion carbon (wel slip-on), maar klinkt echt top.

Heb ook de slip-on carbon gekocht . Nog 2 weekjes wachten :-) Bij deze de link voor de bagagedrager .Kost je maar 60€ incl verzenden en ik had hem op 8 dagen ,dus zeer snel !

Motorcycle CNC Aluminium Bagagedrager Bagagerek Voor YAMAHA FJ 09/MT 09 Tracer 2015 2017 in Motorcycle CNC Aluminium Bagagedrager Bagagerek Voor YAMAHA FJ-09/MT-09 Tracer 2015-2017 van Sier covers& lijstwerk op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Heb ook de slip-on carbon gekocht . Nog 2 weekjes wachten :-) Bij deze de link voor de bagagedrager .Kost je maar 60€ incl verzenden en ik had hem op 8 dagen ,dus zeer snel !

Motorcycle CNC Aluminium Bagagedrager Bagagerek Voor YAMAHA FJ 09/MT 09 Tracer 2015 2017 in Motorcycle CNC Aluminium Bagagedrager Bagagerek Voor YAMAHA FJ-09/MT-09 Tracer 2015-2017 van Sier covers& lijstwerk op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ah top bedankt! dan gaat dat wel goed komen met het geluid haha. Indien je tracer voor de rest standaard is, met db killer is hij tammer dan zonder. Zonder db killer reageerd hij iets aggresiever, hierdoor trek je wel makkelijker powerwheelie's (Kuch kuch).
 
Hallo! Lees al heel tijd mee, en na 6k Km nu toch zelf ook een vraag.
Ja de algemene ruiten discussie volg ik (Ik merk het klapperen op me helm, zit te zoeken daarvoor) maar zit te kijken voor handkappen...
Mensen al bekend met dit product , Of dit clashed met de originele ruit bijv? >Link Handkappen Puig


Bedankt! :W
 
Hallo! Lees al heel tijd mee, en na 6k Km nu toch zelf ook een vraag.
Ja de algemene ruiten discussie volg ik (Ik merk het klapperen op me helm, zit te zoeken daarvoor) maar zit te kijken voor handkappen...
Mensen al bekend met dit product , Of dit clashed met de originele ruit bijv? >Link Handkappen Puig


Bedankt! :W

Of je het mooi vind ,daar zal je zelf moeten over oordelen . Maar heb er wel 2 te koop van givi aan de helft van de prijs . Indien interesse ,dan hoor ik het wel .

bdfqxti.jpg
 
Of je het mooi vind ,daar zal je zelf moeten over oordelen . Maar heb er wel 2 te koop van givi aan de helft van de prijs . Indien interesse ,dan hoor ik het wel .

gaat er eens over nadenken, wat dit ziet er wel ff anders uit dan hoe het in me hoofd zat ...
 
/me is weer terug van weggeweest!
De voorband is bij 20K alweer op :X
Ketting en tandwielen zijn ook zo goed als op. Is dat bij jullie ook zo?? Verbaas me er eigenlijk een beetje over...
 
Ja, dat dacht de dealer eerst ook, dat schijnt een bekend euvel te zijn, maar dat is bij mij niet het geval.
even een update: dealer heeft het slecht lopen bij koude motor niet op kunnen lossen. Wel een goeie deal kunnen maken, nu een grijze uit 2018! wat een verschil zeg, blok loopt nu goed en stuur en zadel zijn veeeel comfortabeler, hou het nu langer uit, zonder slapende handen en een zere bips.
 
Heb je m op de originele uitlaatbochten zitten? En hoe verliep dat makkelijk ?

Zijn inderdaad de originele uitlaat bochten. Alles past perfect en mooi in elkaar. Rustig op je gemak is het een 2u werk. Zijn nu te koop in England op E-bay voor 450€ incl verzending met e merk en uitneembare db killer. De SS versie was zelfs maar 370€

g4bcbffmj.jpg
 
Zijn inderdaad de originele uitlaat bochten. Alles past perfect en mooi in elkaar. Rustig op je gemak is het een 2u werk. Zijn nu te koop in England op E-bay voor 450€ incl verzending met e merk en uitneembare db killer. De SS versie was zelfs maar 370€

g4bcbffmj.jpg

SS versie is idd goedkoop, maar oog wilt ook wat he :P (en carbon klinkt iets beter)
Hoe bevalt het geluid? ik vond het zelf boven verwachting, rij wel het meeste zonder db killer :)
 
SS versie is idd goedkoop, maar oog wilt ook wat he :P (en carbon klinkt iets beter)
Hoe bevalt het geluid? ik vond het zelf boven verwachting, rij wel het meeste zonder db killer :)

Ben nog niet gaan rijden op de baan ,op dit moment te veel pekel en gebruik dan men werk fiets . Wel in de tuin wat gas gegeven en daar word ik wel vrolijk van ! DB killer is er ook uit ,deze is bijna volledig dicht gemaakt en dempt alle geluid zoals de originele . Denk dat ik het geluid tussen de 2 wil ,maar wil de DB killer niet aanpassen voor de E4 norm te behouden . Ofwel koop ik een db killer erbij en pas ik deze aan tot het gewenste geluid .Prijs kwaliteit en afwerking is top !
 
Ben nog niet gaan rijden op de baan ,op dit moment te veel pekel en gebruik dan men werk fiets . Wel in de tuin wat gas gegeven en daar word ik wel vrolijk van ! DB killer is er ook uit ,deze is bijna volledig dicht gemaakt en dempt alle geluid zoals de originele . Denk dat ik het geluid tussen de 2 wil ,maar wil de DB killer niet aanpassen voor de E4 norm te behouden . Ofwel koop ik een db killer erbij en pas ik deze aan tot het gewenste geluid .Prijs kwaliteit en afwerking is top !

Daar heb ik ook aan zitten denken idd, gewoon de gaten in de db killer wat opboren. Met db killer vind ik hem iets te tam klinken en zonder db killer net ietsje te eigenlijk. Mocht je een db killer vinden voor een mooi prijsje dan hoor ik het graag :).
 
Daar heb ik ook aan zitten denken idd, gewoon de gaten in de db killer wat opboren. Met db killer vind ik hem iets te tam klinken en zonder db killer net ietsje te eigenlijk. Mocht je een db killer vinden voor een mooi prijsje dan hoor ik het graag :).

Oplossing Is eigenlijk simpel hé . Gewoon zien dat het achterste kapje van de db killer verwijderbaar is (wat ze nu vastgelast hebben en wat de uitlaat dicht maakt) . Dus ik denk een nieuw afsluit kapje te maken met dezelfde diameter en daar draad in trekken met 2 vijsjes . Zo kan ik de afsluitkap verwijderen en heb je keuze uit 3 geluiden . Hoop dat je ongeveer snapt wat ik bedoel. Komt er op neer dat de vastgelaste plug een opzetstuk moet worden . Zou geen extra gaten boren omdat dit niet terugdraaibaar is . Wil je toch gaan boren ,doe dit dan in de afsluitkap achteraan. Je kan deze dan eventueel terug dicht lassen en zit je weer op je E-keur.
 
Oplossing Is eigenlijk simpel hé . Gewoon zien dat het achterste kapje van de db killer verwijderbaar is (wat ze nu vastgelast hebben en wat de uitlaat dicht maakt) . Dus ik denk een nieuw afsluit kapje te maken met dezelfde diameter en daar draad in trekken met 2 vijsjes . Zo kan ik de afsluitkap verwijderen en heb je keuze uit 3 geluiden . Hoop dat je ongeveer snapt wat ik bedoel. Komt er op neer dat de vastgelaste plug een opzetstuk moet worden . Zou geen extra gaten boren omdat dit niet terugdraaibaar is . Wil je toch gaan boren ,doe dit dan in de afsluitkap achteraan. Je kan deze dan eventueel terug dicht lassen en zit je weer op je E-keur.

Dat is ook waarom ik een extra db killer wil, om er 1 sowieso orgineel te houden :D. maar bedankt voor de tip, dat is misschien wel een beter idee om in dat plaatje te boren.
 
Zijn er hier nog Tracer eigenaars die last hebben van de trillingen in het stuur en daar een oplossing voor gevonden hebben?
Ik vind de trillingen zelf niet echt lastig,maar mijn rechterhand gaat er van slapen en wordt gevoelloos.
Op andere motoren heb ik dat ook al gehad,maar nooit zo erg,ook niet op mijn naked MT-09 die ik voor de Tracer had.
Het is intussen al duidelijk dat het aan mototrillingen ligt,niet aan bvb. uitbalancering van banden.
Ik heb al "grip puppies" (schuimrubber hulzen) op mijn handvaten gezet,dat helpt wel iets maar niet genoeg.
Ook experimenten met verschillen stuurgewichten helpt niet.
Mijn plan is nu om andere risers voor het stuur te gaan gebruiken met silentblokken tussen.
 
Daar heb ik ook aan zitten denken idd, gewoon de gaten in de db killer wat opboren. Met db killer vind ik hem iets te tam klinken en zonder db killer net ietsje te eigenlijk. Mocht je een db killer vinden voor een mooi prijsje dan hoor ik het graag :).

Db killer bewerkt en kan nu met prop of zonder prop rijden. De laspunten vervangen door vijsjes m4. Kan dus nog steeds naar E-keur terug en heb keuze uit 3 geluiden.

11lsfet.jpg



10543n9.jpg
 
Db killer bewerkt en kan nu met prop of zonder prop rijden. De laspunten vervangen door vijsjes m4. Kan dus nog steeds naar E-keur terug en heb keuze uit 3 geluiden.

11lsfet.jpg



10543n9.jpg

Ziet er beter uit dan verwacht, hoe heb je dat plaatje er zo mooi uitgekregen?
Ben erg benieuwd wat het doet qua geluid :D.
 
Ziet er beter uit dan verwacht, hoe heb je dat plaatje er zo mooi uitgekregen?
Ben erg benieuwd wat het doet qua geluid :D.

Was vrij eenvoudig ,Zijn maar 4 laspunten . De 2 buitenste kan je weg slijpen met een slijptool en schuurschijf . De binnenste kan je breken met een lange doorslag of lange schroevendraaier door op het plaatje te slaan langs de openingskant . Was maar 5min werk . Je kan het plaatje hergebruiken op die manier ,maar ik ga nog een nieuw plaatje maken waar ik eventueel een gat ga inboren . Zo kan ik gelijk welke keuze maken van geluid ,al denk ik dat zonder plaatje gewoon goed zal zijn .
 
Was vrij eenvoudig ,Zijn maar 4 laspunten . De 2 buitenste kan je weg slijpen met een slijptool en schuurschijf . De binnenste kan je breken met een lange doorslag of lange schroevendraaier door op het plaatje te slaan langs de openingskant . Was maar 5min werk . Je kan het plaatje hergebruiken op die manier ,maar ik ga nog een nieuw plaatje maken waar ik eventueel een gat ga inboren . Zo kan ik gelijk welke keuze maken van geluid ,al denk ik dat zonder plaatje gewoon goed zal zijn .

ah top:}! binnenkort maar even proberen dan :)
 
Ik ben al wat langer aanwezig in topics over andere bike's die ik voorheen had maar deze een paar weken terug in huis gehaald *O*. (Heb ook nog een Triumph StreetTwin,voor de rustige ritjes met de eega ;)!)
IMG_9862.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan