YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook de Dunlop 222 vervangen door Bridgestone banden valblokken korte achterkant andere knipperlichten aluminium kettingkast en voortandwiel beschermer, radiator cover Akrapovic uitlaat Navi steun van Yamaha tankbescherming zijkant enkel het donker sport ruitje van Ermax is onderweg :t
Wil je ook eens een foto maken van de andere kant met de tandwiel beschermer. Lijkt me ook wel mooi
 
wat is het verschil dan????

Bij de Tracer 900 zitten er geen inhammen in de koffers voor de knipperlichten.
Zie nu dat er ook bepaalde tail tidy's zijn waar het wel mogelijk is.
https://www.hurtlegear.com.au/assets/alt_3/PRN013163-01.jpg

Maar let erop dat dat voor heel veel niet het geval is.
Kan even geen foto vinden, maar de knipperlichten staan te breed uit elkaar en daardoor passen de beugels van de koffers niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ga versnellen van 170 km naar de 200 km in zijn 5e versnelling mode A, dan gaat de voorkant wiebelen. Gewoon op de A5 nabij Schiphol gereden met windkracht 3 tot 4.
De motor voelt dan instabiel aan maar miss komt dat omdat ik dan heel snel naar de 200 km wil. Het ligt ook hoe de wind waait, ik rij zonder koffers en ik heb de vering strakker gezet. Persoonlijk denk ik dat de motor ideaal is tot 180 km met zijkoffers en daarboven niet relax te besturen is zoals in een auto met hoge snelheden. Via tomtom, traject controle, aardig wat bekeuringen weten te ontlopen.
 
Als ik ga versnellen van 170 km naar de 200 km in zijn 5e versnelling mode A, dan gaat de voorkant wiebelen. Gewoon op de A5 nabij Schiphol gereden met windkracht 3 tot 4.
De motor voelt dan instabiel aan maar miss komt dat omdat ik dan heel snel naar de 200 km wil. Het ligt ook hoe de wind waait, ik rij zonder koffers en ik heb de vering strakker gezet. Persoonlijk denk ik dat de motor ideaal is tot 180 km met zijkoffers en daarboven niet relax te besturen is zoals in een auto met hoge snelheden. Via tomtom, traject controle, aardig wat bekeuringen weten te ontlopen.
Ik heb met de Tracer 200+ gereden. Met originele scherm en een hogere aftermarket scherm.

Met beide heb ik kunnen rijden zonder gewiebel, maar bij de hogere aftermarket scherm is het gewiebel vaker voorgekomen. Het is heel raar in sommige situaties geen gewiebel, soms wel. Het gewiebel is overigens nooit heel erg, maar niet echt gerustellend natuurlijk. Gas loslaten en het probleem is direct weg.

Moet er wel bij zeggen dat ik hyperpro veringen heb, wellicht dat dat helpt.

*Ik zie dat jij de 2018 GT rijdt. Dat is wel vreemd. Het probleem zou opgelost moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
De deskundigen spreken over pendelen bij hogere snelheid. Volgens de dealer zal de 2018 GT standaard uitvoering strakker moeten rijden boven de 200 km dan zijn voorgangers.
Ik heb diverse deskundigen gesproken over (ik zeg liever wiebelen of zwabberen) pendelen.
De GT 2018 is wel verbeterd qua instelbaarheid maar zij adviseren toch "betere" voordempers te monteren. Daarbij geven ze ook de opmerking om eventueel het scherm aan te passen. Bovendien zal je houding op de motorfiets en kleding ook parten kunnen spelen.Banden kunnen ook invloed hebben op het pendelen.
Ik heb bij aflevering Dunlops Roadsmart 3 erop gezet, welke volgens de testen goed moeten doen bij hogere snelheid.

Heeft er iemand al iets aangepast of andere vering aangeschaft voor de 2018 GT en al richting 200 km gereden of harder.

Ben benieuwd of men dan last heeft van pendelen.
 
De deskundigen spreken over pendelen bij hogere snelheid.

Ik ben allesbehalve een deskundige. Maar volgens mij is het gewoon een geometrie probleem.

Bij mijn '17 Tracer heb ik gewoon de preload van de (std) vork max gezet. Dit heeft (bij mij!) geen merkbare invloed op de negatieve veerweg ("sag").
Wat wel verandert is de rijhoogte, en daarmee de (schijnbare) naloop (groter) en de wielbasis (beetje langer).

Mijn Tracer reageert daar goed op. Je voelt nog wat "lossigheid" in de buurt van de 200, maar wobbelen doet hij niet meer.

Ik heb 's winters een enorm Givi tourscherm voorop, en 's zomers vrijwel geen ruit (daar heb ik het eerder over gehad :)) - wobbeltechnisch merk ik geen enkel verschil.

Ik kijk derhalve met enige reserve naar opmerking als "haal de handbeschermers er af", "andere ruit", "andere banden", "meer op de neus zetten" en zelfs "andere vering".

Natuurlijk kan de vering behoorlijk verbeterd worden (wegligging), maar ik twijfel of dat iets met de stabiliteit doet.

Het gaat vaak over randeffecten die een inherent probleem doen optreden.

Terzijde: Een zware topkoffer ver van het zwaartepunt helpt natuurlijk ook niet.
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Remschijf doorgeslepen om het schijfremslot los te maken (dus die doet het nog!) en kettingslot ook dwars doormidden. Tot zo ver dubbel slot en aan de muur verankerd in een afgesloten garage...

Verder goed verzekerd, hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Ik mis het rijden nu al :]
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Dat is balen! Hoop voor je dat de afwikkeling snel is!
Ikzelf zit in een soortgelijke opstelling (garage + ketting) + camera bewaking en 2 honden..

Ben wel benieuwd hoe ze zijn binnengekomen? Garagedeur gesaboteerd? Heeft niemand dat slijpen gehoord?
Stond de buurbrommer in dezelfde garage?

Sterkte!
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Remschijf doorgeslepen om het schijfremslot los te maken (dus die doet het nog!) en kettingslot ook dwars doormidden. Tot zo ver dubbel slot en aan de muur verankerd in een afgesloten garage...

Verder goed verzekerd, hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Ik mis het rijden nu al :]

Dat meen je niet zeg. Balen zeg!!! Hufters zijn het. Een afgesloten garage die bij je Eigen huis hoort of een gemeenschappelijke garage?

Succes met de afhandeling met de verzekering. Altijd irritant.
 
Gemeeachappelijke garage van appartementencomplex. Kom je niet zomaar binnen zonder braaksporen lijkt me.. Verder vrij nieuw gebouw dus wel goed geisoleerd I guess. Mooi kut in elk geval, heb nog wat leuke ritjes gepland staan de komende weekenden
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Remschijf doorgeslepen om het schijfremslot los te maken (dus die doet het nog!) en kettingslot ook dwars doormidden. Tot zo ver dubbel slot en aan de muur verankerd in een afgesloten garage...

Verder goed verzekerd, hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Ik mis het rijden nu al :]


:') |( |( -O-
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Remschijf doorgeslepen om het schijfremslot los te maken (dus die doet het nog!) en kettingslot ook dwars doormidden. Tot zo ver dubbel slot en aan de muur verankerd in een afgesloten garage...

Verder goed verzekerd, hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Ik mis het rijden nu al :]

Balen :(
 
En toen waren mijn Tracer en die van mijn buurman weg :(

Remschijf doorgeslepen om het schijfremslot los te maken (dus die doet het nog!) en kettingslot ook dwars doormidden. Tot zo ver dubbel slot en aan de muur verankerd in een afgesloten garage...

Verder goed verzekerd, hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Ik mis het rijden nu al :]


Das balen! :( :( Mij is hetzelfde gebeurd in Juli. Gloednieuwe Tracer gejat uit afgesloten parkeergarage in Amsterdam, grondanker, schijfrem doorgezaagd etc. Lijkt erop of het dezelfde dievenbende is...

Sterkte!
 
Erg vervelend dat ze niet van je spullen kunnen afblijven.

Maar zou iemand kunnen beschrijven wat je kunt verwachten als ze je motor stelen.
Bijvoorbeeld: Ik heb net een nieuwe aangeschaft en wanneer zou ik dan weer een soortgelijke motor kunnen aanschaffen/rijden.

Ben benieuwd naar de ervaringen.
 
Mag ik vragen waar jij de 02 controller hebt gekocht? En wat is het verschil precies? Meer vermogen? of een ander gasresponse?
Sorry voor de late reactie,ik was naar het Zwarte woud met de Tracer. :]
Er zijn er al anderen die geantwoord hebben zie ik,mijn ervaring:vooraal de gasreactie wordt soepeler.


Wat betreft model 2017.
Volgens fabrikant Kev. werkt het wel op een 2017,maar blijft er constant een foutmelding lampje branden op het dashboard.
En hij is gestopt met de productie,als de voorraad op is is het gedaan.
Dus als iemand er nog één wil zou ik niet meer wachten.
Hij gaat zich toeleggen op ECU flashing.
 
Erg vervelend dat ze niet van je spullen kunnen afblijven.

Maar zou iemand kunnen beschrijven wat je kunt verwachten als ze je motor stelen.
Bijvoorbeeld: Ik heb net een nieuwe aangeschaft en wanneer zou ik dan weer een soortgelijke motor kunnen aanschaffen/rijden.

Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ja nogal naar, heb er hard voor gewerkt dat hoeft niet iemand zomaar in een busje te laden.

Zit natuurlijk pas op dag twee van de ervaring en moet nog maar zien hoe het echt uitpakt, maar na een boel telefoontjes waarin ik veel vragen moest beantwoorden (verzekering + politie) en wat papieren vragenlijsten (hardcopy + online: heeft u airco? Panoramadak? Leren bekleding? Etc... :? ) is het 30 dagen wachten met daarin de kleine hoop dat ze mn motor nog terugvinden. Gedurende die periode kan ik wel kiezen voor vervangend vervoer of een dagvergording.

Is vast afhankelijk van verzekering, maar tot dusver klinkt het netjes geregeld!
 
Vorige weekend paar duizend km gemaakt naar en rond de Eifel. Bij deze een plaatje van mijn touring config onderweg. Méér dan tevreden. En mooi zo met dat scherm he? :p

(Kenny, gecondoleerd. Ik hoop dat 't allemaal op z'n bandjes terechtkomt.)
full
 

Bijlagen

  • IMG_1712.JPG
    IMG_1712.JPG
    541,8 KB · Weergaven: 135
Laatst bewerkt:
Vorige weekend paar duizend km gemaakt naar en rond de Eifel. Bij deze een plaatje van mijn touring config onderweg. Méér dan tevreden. En mooi zo met dat scherm he? :p

(Kenny, gecondoleerd. Ik hoop dat 't allemaal op z'n bandjes terechtkomt.)
full
Bekijk bijlage 1326847

Het scherm staat er inderdaad heel mooi op! Vooral ben ik erg benieuwd hoe de knipperlichten die je erop hebt zitten bevallen? Makkelijk qua installatie en goed helder licht?

Ga vandaag m'n 02 controller erop zetten ben benieuwd!
 
Wegens aankoop van een andere motorfiets heb ik nog twee accessoires te koop.

Een cosmo ram mount voor gps.
IMG_20180908_112042.jpg


Een een fantastisch Puig Touring scherm.
s-l640.jpg


Zowel scherm als mount zijn in zeer goede conditie.

PM me maar indien interesse.

Mvg,

Tim

s-l640.jpgIMG_20180908_112042.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het scherm staat er inderdaad heel mooi op! Vooral ben ik erg benieuwd hoe de knipperlichten die je erop hebt zitten bevallen? Makkelijk qua installatie en goed helder licht?
Dit zijn de originele Yamaha LED knippers. Overdag ook als running lights, ik vind het resultaat mooi en ik denk dat ik zowel voor als achter beter zichtbaar ben. De knippers zijn bij aanschaf geinstalleerd door de dealer, daar ben ik iets minder enthousiast over: vereist een paar driewegkoppelingen in de bedrading waardoor het er onder de buddy niet mooier op is geworden. Wat betreft het scherm, er zijn er op het forum die er anders over denken. :-)

Ik rij een 2017, die is volgens mij niet geschikt voor de O2 controller -- en is ook minder nodig dan bij de 2015-2016. Succes daarmee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan