YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tracer '17 ingeleverd voor 20KKm beurt.
XJ900 als leenmotor meegekregen.

Wat een goede motor is dit!

...om de Tracer weer extra te leren waarderen.

Grappig is dat deze motoren op papier niet zo ver uit elkaar liggen (XJ900 ~~ 90Nm; 90PK).
In de realiteit horen ze niet in hetzelfde universum thuis. 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Goedenavond,

Ik zal me even netjes voorstellen.

Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds kort ook in het bezit van een Tracer 900.
........
Dat is in het kort mijn verhaal, zal binnenkort eens een paar foto's schieten.

Hierbij een tweetal foto's van mijn Tracer. Tracer is reeds voorzien van topkoffer van SHAD, Cosmo mount met X-Grip voor mobiele telefoon.
IMG_20190509_164939(1).jpg
IMG_20190509_164954(1).jpg


De PUIG ruit gaat er morgen op.
 
Vanavond de PUIG ruit gemonteerd. Dat licht getinte staat hem goed. Effe snel een blokkie om geweest om de ruit te testen, maar moet er morgen eens even de tijd voor nemen.
 
Vanavond de PUIG ruit gemonteerd. Dat licht getinte staat hem goed. Effe snel een blokkie om geweest om de ruit te testen, maar moet er morgen eens even de tijd voor nemen.
Mooie bike!
Probeer het eens zonder ruit - het zal je verbazen. (even wennen, en dan wil je -zo lang het geen winter is- niets anders meer)
 
Dus zoek ik een app (android) die via BT in mijn oortjes (Freecom1) waarschuwt:
- dat ik te snel ga (met een marge boven de max)
- dat er flitsers zijn
- eventueel ander onheil

Ik wil dit horen, niet zien. Telefoon zit slecht zichtbaar in de tanktas.

Ik gebruik zelf de GO app van Tomtom. Kost 20 euro per jaar, dit is incl. updates van wereldwijde kaarten.
Alle door jou gewenste functionaliteit is aan wezig zie handleiding (rond blz.94) voor uitgebreide uitleg.
1393337

Voor mij is gebruik hoofdzakelijk voor het rijden van gpx routes. Deze kan ik zelf toevoegen op het Tomtom webportaal en worden met het opstarten van de app gesynchroniseerd op de mobiel. Ook adhoc routes via kronkelwegen zijn in no time op de app zelf te maken.

Het enige nadeel is dat wanneer je bv de kaart van nederland en duitsland hebt gedownload de route niet geladen kan worden als deze over de grens gaat.
Dit is op te lossen door de kaart van bv west europa (8 Gb) te installeren wat misschien een probleem kan zijn bij gebrek aan opslagruimte.
route voorbeeld.jpg
 
Nog een toevoeging aan de hele verhoogde ruiten discussie.

Ik heb als hoge ruit de Fabbri Touring gemonteerd. Deze was niet al te prijzig (133,-) heeft als voordeel dat de handkappen kunnen blijven zitten en door de smalle vorm blijft er toch voldoende ventilatie op het lijf voor warme dagen. Dit al uit kunnen testen toen het eind april een keer 25 graden was.

De eerste indruk toen de ruit erop zat was niet direct positief, aankoop was vooral bedoeld om het gebulder rond het hoofd te verminderen.
Ten opzichte van mijn sportruitje werd het bulderende geluid anders maar ook erger, meer pulserend.
Toen in China een opzetruitje besteld voor 15 euro. Bulderen is nu minder als met het sportruitje en ook de motor/uitlaat is beter hoorbaar.
En het extra voordeel is dat mijn vizier vliegenvrij blijft *D

Doe hierbij het voorstel om niet meer te praten in lengte van rijder maar in afstand van zadel tot ooghoogte.
Aangezien ieder persoon een verschillende verhouding heeft tussen bovenlichaam en beenlengte is de afstand van ooghoogte t.o.v. bovenkant ruit een betere maatgever dan de lengte van een persoon. Hopelijk krijgen we zo een beter beeld bij ieders beleving/conclusie.

Mijn Fabbri ruit staat in de hoogste stand (om de handkappen vrij te houden) met de opzetruit halverwege zijn stelmogelijkheid.
Dit levert een hoogte van zadel (in laagste stand) tot bovenkant ruit op van 74 cm, mijn ooghoogte vanaf zadel is 81 cm (ben zelf 184 cm).
Ik heb dus nog 7 cm om over de ruit te kijken. Met de opzetruit in de hoogste stand keek ik teveel tegen de rand aan wat voor mij niet prettig voelde.

Met deze constructie ben ik redelijk tevreden maar zoals blarp eerder al opmerkte komt wind ook van opzij en daar helpt inderdaad geen hoge of brede ruit tegen. Eerder zal misschien met een andere helm nog verbetering te halen zijn.

@Del Boske misschien wil je de info van deze ruit ook in de OP zetten.

sportruitje.jpghoge ruit fabbri.jpgzijkant hoge ruit fabbri.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie bike!
Probeer het eens zonder ruit - het zal je verbazen. (even wennen, en dan wil je -zo lang het geen winter is- niets anders meer)
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
 
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
Motosafe Tour oordoppen
Probeer dit eens! Heb ze ook en werken perfect voor mij... Deze horen alleen geruis niet door te laten wel autogeluid etc en natuurlijk ook je intercom.
 
Vanavond de PUIG ruit gemonteerd. Dat licht getinte staat hem goed. Effe snel een blokkie om geweest om de ruit te testen, maar moet er morgen eens even de tijd voor nemen.
Heb gisteren een goed testritje kunnen maken (Hoofddorp - Amersfoort - Hoofddorp) alleen maar snelweg, maar ik was toch nog niet helemaal tevreden. Bij thuiskomst heb ik zitten pielen om de ruit net iets hoger te krijgen, wat genoeg zou moeten zijn om van het gebulder af te zijn. Tevens vond ik dat de PUIG ruit redelijk ver naar achter kwam, waardoor mijn telefoonhouder voor de klokken kwam te zitten, en de snelheidsmeter niet meer leesbaar was. Nu heb ik het ruitje schuiner gezet, waardoor ik meet ruimte voor de X-grip heb, en deze niet meer voor de klokken hangt. Hiermee is de ruit automatisch ook iets in de hoogte gegaan.

Na een nieuwe proefrit lijkt dit voldoende effect te hebben om geen gebulder meet te ondervinden op de helm. Tevens vind ik hem zo ook net iets beter smoelen, als hij wat rechter staat.
1393449


1393450


Alleen nog kijken of ik de busjes zwart kan maken, voor het gezicht.
 
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
Ik rij nu met een lage ruit (Puig Sport) en draag immer en altijd oordoppen (ook als de winter Givi etalageruit er op zit). Ik hoor de radio/GPS/podcasts etc juist aanmerkelijk *beter* met oordoppen. (S/N ratio blijft gelijk, maar oren zijn minder verzadigd door herrie).
Geen enkel probleem op de snelweg. (Cardo Freecom1)
De std ruit heb ik ooit bij de dealer laten liggen. Bij de proefrit wist ik genoeg 8-)
 
Ik gebruik zelf de GO app van Tomtom. Kost 20 euro per jaar, dit is incl. updates van wereldwijde kaarten.
Alle door jou gewenste functionaliteit is aan wezig zie handleiding (rond blz.94) voor uitgebreide uitleg.
Bekijk bijlage 1393337
Voor mij is gebruik hoofdzakelijk voor het rijden van gpx routes. Deze kan ik zelf toevoegen op het Tomtom webportaal en worden met het opstarten van de app gesynchroniseerd op de mobiel. Ook adhoc routes via kronkelwegen zijn in no time op de app zelf te maken.

Het enige nadeel is dat wanneer je bv de kaart van nederland en duitsland hebt gedownload de route niet geladen kan worden als deze over de grens gaat.
Dit is op te lossen door de kaart van bv west europa (8 Gb) te installeren wat misschien een probleem kan zijn bij gebrek aan opslagruimte.
Bekijk bijlage 1393351
Bedankt voor de tip! Zal het eens bekijken.
Werkt de app ook als je *geen* route instelt? (dus alleen meldingen, geen route aanwijzingen) - gaat de foon niet "op slot"?
Werkt de app ook op de achtergrond?
 
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.

Gebruik zelf al 10 jaar aangemeten oordopjes van Earmo. Doordat deze op maat gemaakt zijn blijven ze goed in het oor zitten.
De diverse soorten schuim- en geldopjes kreeg ik vaak niet goed in het oor of ze sloten niet geheel af.
Ik heb het zwaarste filter genomen, deze heeft een hogere demping dan schuimdopjes en geeft door de open verbinding geen druk in het oor.
Intercom blijft perfect verstaanbaar. Alleen mensen buiten de helm zijn moeilijker te volgen:P

1393492
1393494
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip! Zal het eens bekijken.
Werkt de app ook als je *geen* route instelt? (dus alleen meldingen, geen route aanwijzingen) - gaat de foon niet "op slot"?
Werkt de app ook op de achtergrond?

Je kan de app gratis 75 km proberen. Maar het werkt ook zonder route ingesteld.

Tomtom Go.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij Tiger Leather geweest Buddyseats - Tijgerleathers om het schuim van de buddyseat aan te passen. Een wereld van verschil en omdat ik het originele zadeldek heb laten terugzetten was de klus in anderhalf uur en voor 90 euro geklaard.
 
Vraagje:
De spiegels van mijn Tracer MT09 (2015) staan op een verlengstukje. Handig om goed langs mijn armen te kijken. Lastige is dat ze (een beetje) trillen waardoor het beeld naar achteren ietwat wazig is. Ik zie wel auto's enzo, maar niet superscherp (en nee, het ligt niet aan mijn lenzen... ;)). Op mijn V-Strom had ik daar totaal geen last van. Een glashelder beeld, maar bij de Tracer trilt het... Hebben meer daar last van? En beter: heeft iemand een oplossing? Iets van rubber tussen de aanhechting op het stuur ofzo? Ik hoor het graag!
 
Vraagje:
De spiegels van mijn Tracer MT09 (2015) staan op een verlengstukje. Handig om goed langs mijn armen te kijken. Lastige is dat ze (een beetje) trillen waardoor het beeld naar achteren ietwat wazig is. Ik zie wel auto's enzo, maar niet superscherp (en nee, het ligt niet aan mijn lenzen... ;)). Op mijn V-Strom had ik daar totaal geen last van. Een glashelder beeld, maar bij de Tracer trilt het... Hebben meer daar last van? En beter: heeft iemand een oplossing? Iets van rubber tussen de aanhechting op het stuur ofzo? Ik hoor het graag!

Ik doe veel WW verkeer met de '17 Tracer, en heb de spiegels bewust niet verlengd.
Tussen de file door merk ik dat het over het algemeen wel mee valt met de breedte van het stuur, maar de spiegels komen het eerst in de gevarenzone. Met de std spiegel breedte gaat het meestal net. Busjes zijn lastig :)
De std opstelling trilt niet bij mij, en ik heb net genoeg zicht naar achter. (niet perfect, maar werkbaar)
Dus - zijn die verbreders echt nodig? Spiegels iets omhoog draaien?

OT: Om dezelfde reden snap ik bar-end spiegels niet zo goed.. 8-)
 
Ik doe veel WW verkeer met de '17 Tracer, en heb de spiegels bewust niet verlengd.
Tussen de file door merk ik dat het over het algemeen wel mee valt met de breedte van het stuur, maar de spiegels komen het eerst in de gevarenzone. Met de std spiegel breedte gaat het meestal net. Busjes zijn lastig :)
De std opstelling trilt niet bij mij, en ik heb net genoeg zicht naar achter. (niet perfect, maar werkbaar)
Dus - zijn die verbreders echt nodig? Spiegels iets omhoog draaien?

OT: Om dezelfde reden snap ik bar-end spiegels niet zo goed.. 8-)

Doe ook veel WW verkeer. Heb geen last van de 'bredere' spiegels. Ze steken namelijk niet heel ver uit t.o.v. het stuur. Het is btw alleen bij 90 km/u en harder. Heb een Fazer FZ6 gehad, en ik vond het onwijs irritant dat ik steeds mijn arm wat opzij moest houden om naar achteren te kijken. Zal eens 1 tussenstukje ertussenuit halen en kijken of het bevalt en minder trilt. Thnx!
 
Ik ben vandaag bij Tiger Leather geweest Buddyseats - Tijgerleathers om het schuim van de buddyseat aan te passen. Een wereld van verschil en omdat ik het originele zadeldek heb laten terugzetten was de klus in anderhalf uur en voor 90 euro geklaard.

+1 voor Tijger Leathers! Toevallig heb ik net twee dagen achter de rug met acht uur per dag netto in het (door Tijger beklede) zadel. Uiteindelijk zijn er allerlei zaken die beginnen te piepen in en aan m'n lichaam, maar mijn achterwerk klaagt niet.

Bij Tijger lieten ze mij ook zien dat het standaard zadel van de Tracer aan de achterkant een heel dun stukje schuim heeft op een dikke plastic versteviging. Kleine aziaten zitten misschien niet zover naar achteren op het zadel, maar wij kaaskoppen wel.
 
Laatst bewerkt:
Van het ruitjesfront: als toer/winterscherm heb ik een schuifpui van Madstad waar ik heel tevreden mee ben. Voor de zomer heb ik nu een klein schermpje aangeschaft en dat op dezelfde beugels gezet. Zie foto's. Kijken of iemand kan raden van welk merk!
IMG_2252-small.jpgIMG_6767-extract.jpg
Door de Madstad-beugels staat het schermpje op wat meer afstand van de motor dan normaal, bovendien in hoek verstelbaar. Resultaat is naar wens: een ongestoorde "laminaire" luchtstroom op mijn borst, terwijl klokken en iphone toch beschermd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Van het ruitjesfront: als toer/winterscherm heb ik een schuifpui van Madstad waar ik heel tevreden mee ben. Voor de zomer heb ik nu een klein schermpje aangeschaft en dat op dezelfde beugels gezet. Zie foto's. Kijken of iemand kan raden van welk merk!
Bekijk bijlage 1394448Bekijk bijlage 1394449
Door de Madstad-beugels staat het schermpje op wat meer afstand van de motor dan normaal, bovendien in hoek verstelbaar. Resultaat is naar wens: een ongestoorde "laminaire" luchtstroom op mijn borst, terwijl klokken en iphone toch beschermd zijn.
Ik denk dat je het ruitje zelf gemaakt heb. (Madmax ontwerp).
 
>> Madmax :)

Ja, t is de originele ruit, exclusief puntige onderkant en met vier nieuwe gaten. Hou ik een lekker ruitje over dat ongeveer 30 cm hoog is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan