Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedenavond,
Ik zal me even netjes voorstellen.
Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds kort ook in het bezit van een Tracer 900.
........
Dat is in het kort mijn verhaal, zal binnenkort eens een paar foto's schieten.
Hierbij een tweetal foto's van mijn Tracer. Tracer is reeds voorzien van topkoffer van SHAD, Cosmo mount met X-Grip voor mobiele telefoon.
Bekijk bijlage 1392887Bekijk bijlage 1392888
De PUIG ruit gaat er morgen op.
Mooie bike!Vanavond de PUIG ruit gemonteerd. Dat licht getinte staat hem goed. Effe snel een blokkie om geweest om de ruit te testen, maar moet er morgen eens even de tijd voor nemen.
Nipponbikes.nl
Die kunnen een ecu reflashen
Dus zoek ik een app (android) die via BT in mijn oortjes (Freecom1) waarschuwt:
- dat ik te snel ga (met een marge boven de max)
- dat er flitsers zijn
- eventueel ander onheil
Ik wil dit horen, niet zien. Telefoon zit slecht zichtbaar in de tanktas.
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.Mooie bike!
Probeer het eens zonder ruit - het zal je verbazen. (even wennen, en dan wil je -zo lang het geen winter is- niets anders meer)
Motosafe Tour oordoppenIk heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
Heb gisteren een goed testritje kunnen maken (Hoofddorp - Amersfoort - Hoofddorp) alleen maar snelweg, maar ik was toch nog niet helemaal tevreden. Bij thuiskomst heb ik zitten pielen om de ruit net iets hoger te krijgen, wat genoeg zou moeten zijn om van het gebulder af te zijn. Tevens vond ik dat de PUIG ruit redelijk ver naar achter kwam, waardoor mijn telefoonhouder voor de klokken kwam te zitten, en de snelheidsmeter niet meer leesbaar was. Nu heb ik het ruitje schuiner gezet, waardoor ik meet ruimte voor de X-grip heb, en deze niet meer voor de klokken hangt. Hiermee is de ruit automatisch ook iets in de hoogte gegaan.Vanavond de PUIG ruit gemonteerd. Dat licht getinte staat hem goed. Effe snel een blokkie om geweest om de ruit te testen, maar moet er morgen eens even de tijd voor nemen.
Ik rij nu met een lage ruit (Puig Sport) en draag immer en altijd oordoppen (ook als de winter Givi etalageruit er op zit). Ik hoor de radio/GPS/podcasts etc juist aanmerkelijk *beter* met oordoppen. (S/N ratio blijft gelijk, maar oren zijn minder verzadigd door herrie).Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
Ik gebruik nu autoplastieken welke ik ook voor mijn werk gebruik, deze dempen alles boven de 72db. Wellicht is een ander type oordop wel het proberen waard.Motosafe Tour oordoppen
Probeer dit eens! Heb ze ook en werken perfect voor mij... Deze horen alleen geruis niet door te laten wel autogeluid etc en natuurlijk ook je intercom.
Bedankt voor de tip! Zal het eens bekijken.Ik gebruik zelf de GO app van Tomtom. Kost 20 euro per jaar, dit is incl. updates van wereldwijde kaarten.
Alle door jou gewenste functionaliteit is aan wezig zie handleiding (rond blz.94) voor uitgebreide uitleg.
Bekijk bijlage 1393337
Voor mij is gebruik hoofdzakelijk voor het rijden van gpx routes. Deze kan ik zelf toevoegen op het Tomtom webportaal en worden met het opstarten van de app gesynchroniseerd op de mobiel. Ook adhoc routes via kronkelwegen zijn in no time op de app zelf te maken.
Het enige nadeel is dat wanneer je bv de kaart van nederland en duitsland hebt gedownload de route niet geladen kan worden als deze over de grens gaat.
Dit is op te lossen door de kaart van bv west europa (8 Gb) te installeren wat misschien een probleem kan zijn bij gebrek aan opslagruimte.
Bekijk bijlage 1393351
Ik heb met de originele ruit gereden. Dit reed zeker niet slecht, alleen rij ik vaak met een maatje, en dan is de intercom bijna niet te verstaan. Bij de standaard ruit heb ik geen gebulder aan de helm, alleen maar rijwind, wat inhoudt dat ik oordoppen in moet doen. Hierdoor is mijn maatje bijna niet te verstaan via de intercom.
Vraagje:
De spiegels van mijn Tracer MT09 (2015) staan op een verlengstukje. Handig om goed langs mijn armen te kijken. Lastige is dat ze (een beetje) trillen waardoor het beeld naar achteren ietwat wazig is. Ik zie wel auto's enzo, maar niet superscherp (en nee, het ligt niet aan mijn lenzen... ). Op mijn V-Strom had ik daar totaal geen last van. Een glashelder beeld, maar bij de Tracer trilt het... Hebben meer daar last van? En beter: heeft iemand een oplossing? Iets van rubber tussen de aanhechting op het stuur ofzo? Ik hoor het graag!
Ik doe veel WW verkeer met de '17 Tracer, en heb de spiegels bewust niet verlengd.
Tussen de file door merk ik dat het over het algemeen wel mee valt met de breedte van het stuur, maar de spiegels komen het eerst in de gevarenzone. Met de std spiegel breedte gaat het meestal net. Busjes zijn lastig
De std opstelling trilt niet bij mij, en ik heb net genoeg zicht naar achter. (niet perfect, maar werkbaar)
Dus - zijn die verbreders echt nodig? Spiegels iets omhoog draaien?
OT: Om dezelfde reden snap ik bar-end spiegels niet zo goed..
Ik ben vandaag bij Tiger Leather geweest Buddyseats - Tijgerleathers om het schuim van de buddyseat aan te passen. Een wereld van verschil en omdat ik het originele zadeldek heb laten terugzetten was de klus in anderhalf uur en voor 90 euro geklaard.
Ik denk dat je het ruitje zelf gemaakt heb. (Madmax ontwerp).Van het ruitjesfront: als toer/winterscherm heb ik een schuifpui van Madstad waar ik heel tevreden mee ben. Voor de zomer heb ik nu een klein schermpje aangeschaft en dat op dezelfde beugels gezet. Zie foto's. Kijken of iemand kan raden van welk merk!
Bekijk bijlage 1394448Bekijk bijlage 1394449
Door de Madstad-beugels staat het schermpje op wat meer afstand van de motor dan normaal, bovendien in hoek verstelbaar. Resultaat is naar wens: een ongestoorde "laminaire" luchtstroom op mijn borst, terwijl klokken en iphone toch beschermd zijn.