YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij men scorpion kan de middenbok ook blijven zitten en kost niet zo veel tegenover akra. De wilbers zorgt er dan weer voor dat de middenbok niet tegen de grond komt zoals ik had met de originele achter veer ...

p9diaonub6k2o.jpg


deniuo9a1owhg.jpg
 
Ha Tracer rijders! Ik ben van plan om een andere motor aan te schaffen en ik overweeg de Tracer900 (niet in de laatste plaats omdat ie er zo bruut uitziet!).

Nu las ik hier een aantal posts uit 2017/2018 waarin mensen aangeven dat de motor onstabiel is bij hogere snelheden. Hebben jullie recente ervaring hiermee en bij welke snelheden of omstandigheden? Ik ben van plan om binnenkort een proefritje te maken om dit zelf te ervaren en om te zien hoe storend ik dit vind.
Ik had een tracer 2015 en had ook last van de speedwobble, met een stuurdemper was het beter. Vorig jaar testrit gedaan met de nieuwe tracer maar ook niet overtuigd van de stabiliteit, daarna een testrit gedaan met de tracer GT, wat een verschil direct met veel vertrouwen over de 200km/u . Heb dan ook mijn 2015 ingeruild voor de GT. De voorvering is volledig regelbaar en achteraan is er ook voldoende regeling enkel met duo vindt ik de achtervering nog iets te zacht.
 
Vraag: snelheidsbewaking.
Recent ging ik onbedoeld te snel (4 baans weg, geen fietsers / voetgangers / afslagen - maar wel 50 kmh max).
De agent die mij staande hield vond er wat van.
Episch stom van mij natuurlijk, maar ik betrap mij er op dat ik -zelfs als ik rustig denk te rijden- toch nog te snel ga.

Dus zoek ik een app (android) die via BT in mijn oortjes (Freecom1) waarschuwt:
- dat ik te snel ga (met een marge boven de max)
- dat er flitsers zijn
- eventueel ander onheil

Ik wil dit horen, niet zien. Telefoon zit slecht zichtbaar in de tanktas.

Wat beveelt de lezer aan? Ik ga wat experimenteren met Waze, maar misschien is er een betere oplossing.
Vast dank!
 
Hoi blarp, ik gebruik zelf Sygic als offline nav, oa om routes te rijden die ik in MRA heb voorbereid. Bediening is niet heel erg vanzelfsprekend, maar het biedt wel de functies die je zoekt.

Voor korte ritten gebruik ik idd Flitsmeister, maar die waarschuwt volgens mij niet dat je x km/u te hard rijdt.
 
Goedemiddag!

Even voorstellen: Mijn naam is Ralph en woonachtig in het mooie Drenthe. Al jaren actief op motor-forum, maar met name de laatste jaren meer aan het lezen dan actief posten.

Na diverse motoren te hebben gereden, heb ik afgelopen zaterdag een Yamaha Tracer uit 2015 uit Duitsland opgehaald. 19k gelopen, met een hoop leuke opties, nieuwe bandjes en in volledige nieuwstaat. Vanochtend RDW keuring gehad en goedgekeurd, dus hopelijk volgende week kenteken binnen :]

Wat gaat er gebeuren:
- Motor is momenteel verlaagd, dus moet weer naar normale hoogte worden gezet
- Grote beurt (20k) geven, alle onderdelen inmiddels besteld.
- Zumo navigatie installeren

Verlagingsetje te koop
Mocht iemand belang hebben bij een verlagingset van TRW lucas incl ABE goedkeuring (verlaging van ongeveer 2,5-3 centimeter), Zie deze link
Ik verkoop deze en deze komt binnen 2 weken beschikbaar. Nieuwprijs: 100,- maar mag weg voor 50 euro excl. verzending.

De komende weken ga ik druk met de Tracer aan de slag, zowel in het monteren van leuke dingen als het verkopen van een aantal zaken. Voordat ik het spul op marktplaats zet, zal ik hier nog wel even tippen:)

Even 2 snelle foto's.

In de garage naast haar broertje Tuono
Bekijk bijlage 1383518

En vanochtend na de goedkeuring bij de RDW
Bekijk bijlage 1383520

Mocht iemand trouwens nog een (hoge) ruit hebben liggen, die niet tegen de handkappen aankomt bij volledige stuuruitslag, dan heb ik mogelijk interesse! Met 1.98 is de standaard ruit net niet top...
hoi Ralph wat is de bpm , is het moeilijk invoeren uit de, ben dit ook van plan
 
Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met het originele hoge windscherm van Yamaha ten opzichte van het standaard scherm ? Heb je dan minder last van dat gebulder ?

Groetjes Ger
Ook erg benieuwd naar een antwoord hiervoor... Ik heb de tracer gt proef gereden en de turbulentie was zo hinderlijk! Alles liever dan turbulentie. Het liefst houd ik zelf alles origineel. Dus ben hier erg benieuwd naar!
 
Het geluid met de DB-killer erin valt inderdaad enorm tegen. Dan kan je net zo goed het origineel eronder laten zitten.
Ik heb hem gewoon eruit gehaald.

1.De 3 schroeven losdraaien van de carbon eindkap
2. Zoek de puntlas op waarmee de DB-killer vast zit.
3. Boor deze door met boor Ø 6-10
4. Met een waterpomptang hem eruit trekken valt tegen.. Ik heb er zelf een draadeind op gelast en met een gewicht eraan hem eruit getrokken.
5. Het gat dichtlassen met tig.

Ik heb een Volledige lijn van Arrow met x-kone demper op mijn GT, met cat erin en db killer klinkt die fantastisch...en volledig legaal. Je hoort zelfs plofjes rond de 3000 toeren en soms bij schakelen. Zonder db killer is hij vrij asociaal dus zo rij ik bijna nooit. Kostte 989 euro via ebay wat veel minder is dan een akra. Middenbok kan ook behouden blijven.
 
Hier kun je heel makkelijk in het kort zien hoe het importeren in z'n werk gaat;


Qua BPM: dit is via autotelex (bijna tot op de euro nauwkeurig) op voorhand al te berekenen. Dus hier zul je nooit voor verrassingen komen te staan.

Voor mij is dit nu de 2e motor die ik uit Duitsland haal. Net als bij auto's is de staat en onderhoud van de motoren/auto's subliem, worden ze gedwongen eerlijk te zijn over schadeverleden (op straffe van persoonlijke aansprakelijkheid i.c.m. celstraffen), valt de "rompslomp" enorm mee (zie filmpje), en heb je een financieel voordeeltje.

Hier staat de motor inmiddels klaar voor het eerste tripje. Op kenteken, 20k beurt gehad, motor weer op originele hoogte gezet (was verlaagd), SW-Motech tassensetje er op en klaar voor het seizoen :]8-)

1391958
 
Maar hij is er wel blij mee

hij heeft zich hier nog niet eens gemeld.... Zal hem hier wel even laten voorstellen ;)
Als ik zo vrij mag zijn om hierop te reageren. Ik heb onlangs ook een uit Duitsland ingevoerd.
Mijn eerste toelatingsdatum is in 10-2014 en heb aan BPM 388 euro betaald. Invoeren heb ik vaker gedaan en beschouw ik als een simpel klusje.
Ik zou je adviseren om even hier te buurten: How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België
bedankt voor je reactie , wist niet dat er tracers zijn uit 2014, zie er nu een bij PE motors in bocholt
ken jij die toevallig
 
bedankt voor je reactie , wist niet dat er tracers zijn uit 2014, zie er nu een bij PE motors in bocholt
ken jij die toevallig

Ze zijn er ook niet uit 2014, maar ik heb een ex demo motor van Yamaha gekocht toevallig bij Pe Es Motors in Bocholt. Het modeljaar is wel 2015.
Stuur me anders even een PM met de link naar de motor ik heb nog wat tips voor je als je daar heen wilt.
 
Ze zijn er ook niet uit 2014, maar ik heb een ex demo motor van Yamaha gekocht toevallig bij Pe Es Motors in Bocholt. Het modeljaar is wel 2015.
Stuur me anders even een PM met de link naar de motor ik heb nog wat tips voor je als je daar heen wilt.
Ze zijn er ook niet uit 2014, maar ik heb een ex demo motor van Yamaha gekocht toevallig bij Pe Es Motors in Bocholt. Het modeljaar is wel 2015.
Stuur me anders even een PM met de link naar de motor ik heb nog wat tips voor je als je daar heen wilt.
 
Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met het originele hoge windscherm van Yamaha ten opzichte van het standaard scherm ? Heb je dan minder last van dat gebulder ?

Groetjes Ger
Hoi Ger,

Was voor mij nog net iets te laag. Heb er nog een ruitje boven gemonteerd. Nu is het confortabel. Mdi heeft een nog hoogere touring ruit. Deze kun je daar ook proberen alvorens je hem koopt.
https://www.mdi-online.nl/nl/product/search/details/9725/vervangingsruit-touring-puig/6
1392190
 
Hoi Ger,

Was voor mij nog net iets te laag. Heb er nog een ruitje boven gemonteerd. Nu is het confortabel. Mdi heeft een nog hoogere touring ruit. Deze kun je daar ook proberen alvorens je hem koopt.
https://www.mdi-online.nl/nl/product/search/details/9725/vervangingsruit-touring-puig/6
Bekijk bijlage 1392190
So deze is volgeladen! 👏👏👍👍 Prachtig.. Denk je dat het boven ruitje erboven al voldoende is bij het standaard scherm? Om die turbulentie kwijt te raken zeg maar..
 
Hallo alleen,
Zal me ook even voor stellen. Ben klaas struik uit Rolde (Drenthe.)
Ik heb zins vorige week donderdag een mooi zwarte model 2018 tracer gekocht.
Ben van een vtr-sp gekomen was er klaar mee om voorover te zitten.
dit is zeer relaxts motor rijden zo super. ook genoeg vermogen top fiets.
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar led knipperlichten voor mijn Tracer 900 uit 2019.
Alleen voor de voorzijde. heeft iemand goede suggesties?
 
Was voor mij nog net iets te laag. Heb er nog een ruitje boven gemonteerd. Nu is het confortabel. Mdi heeft een nog hoogere touring ruit. Deze kun je daar ook proberen alvorens je hem koopt.

Dank je wel, ik was al van plan om even naar Barneveld te rijden binnenkort, zie zo'n kort sportschermpje ook wel zitten.
Dus waarschijnlijk 1 voor de winter en 1 voor de zomer.
 
Ik zit te twijfelen over een ECU flash, iemand hier ervaringen met een brdrijf in nederland die de ECU kan flashen en de motor kan afstelling op een vermogensbank?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan