YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn zoektocht naar een effectief en goed smoelend vervangingsruit, kwam ik de PUIG 7646 tegen. Heeft iemand deze ruit gemonteerd zitten op zijn of haar Tracer?

Nou zag ik dat je bij MDI in Ravenstein kan proefrijden met de ruit van je keuze, voordat je hem koopt. Je moet hem er dan zelf opschroeven, en je kan gebruik maken van het gereedschap van MDI.

Ik denk dat ik toch een keer langs rij om deze ruit te proberen.

Hoor graag of er iemand ervaringen met de PUIG 7646, goed of slecht heeft.

Hoi,

Ik heb deze ruit ook. Ook proefgereden bij MDi. Dat was prima. Stuk de snelweg op geweest en binnendoor. Het scheelt in vergelijking met de standaard ruit een hele hoop! Ik zit niet geheel uit de wind (1,89m lang), maar het scheelt heel veel. Als ik iets buk dan zit ik geheel uit de wind. Heb hem op de middelste stand staan. Ik heb de licht getinte ruit.
 

Bijlagen

  • Tracer-1.jpg
    Tracer-1.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 74
  • Tracer-2.jpg
    Tracer-2.jpg
    144,7 KB · Weergaven: 74
  • Tracer-3.jpg
    Tracer-3.jpg
    120,6 KB · Weergaven: 72
Ik heb -met uw welnemen- een uitgesproken mening over hogedrukspuiten en motorfietsen..
(lagers en connectors zijn hooguit IP66)
Wie zegt dat ik de rest met de hogedruk doe dan?

Alleen de foam omdat dit er beter uitkomt dan op een tuinslang..

Gewoon wassen doe ik met een monello spons en 2 emmers water🤔

Uiteindelijk afspuiten doe ik met de tuinslang de middelste stand.

Droog blazen met de compressor

Daarna poetsen waxen en sealen van de velgen
 
Wie zegt dat ik de rest met de hogedruk doe dan?

Alleen de foam omdat dit er beter uitkomt dan op een tuinslang..

Gewoon wassen doe ik met een monello spons en 2 emmers water🤔

Uiteindelijk afspuiten doe ik met de tuinslang de middelste stand.

Droog blazen met de compressor

Daarna poetsen waxen en sealen van de velgen
Met excuses voor mijn voor ingenomenheid! Goed bezig!

Ik zie het wel eens anders - en een jaar later klagen dat er een connector ineens raar doet.
 
Hoi,

Ik heb deze ruit ook. Ook proefgereden bij MDi. Dat was prima. Stuk de snelweg op geweest en binnendoor. Het scheelt in vergelijking met de standaard ruit een hele hoop! Ik zit niet geheel uit de wind (1,89m lang), maar het scheelt heel veel. Als ik iets buk dan zit ik geheel uit de wind. Heb hem op de middelste stand staan. Ik heb de licht getinte ruit.
@RL71, dank voor je reactie. Ik ben zelf 1,80m dus dat scheelt. Ook heb ik mijn zadel in de laagste stand staan, dat rijd voor mij net wat beter/lekkerder.

Ruitje smoelt goed op de fiets. Ik zou alleen nog twijfelen aan de tint van het scherm. Mede omdat de bevestiging van de ruit steeds beter zichtbaar wordt, naar mate de ruit lichter wordt. De bevestiging in het zicht verdient niet echt de schoonheidsprijs. Ze zouden eigenlijk voor het mooie de onderkant sowieso donker moeten maken.

Ik ga ermee aan de slag. Nogmaals bedankt.
 
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een tracer 900GT uit 2018.
Door mijn eigen toedoen heb ik het display dusdanig beschadigd dat deze niet meer goed te gebruiken is. Na heel wat speurwerk heb ik nu een 2e hands display gevonden van het zelfde bouwjaar.
Nu zit ik alleen nog met de volgende vraag: Hoe zit het met de km stand van de motor wordt die overgenomen van de "nieuwe" teller of blijft de km stand behouden. Het verschil in nogal groot vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,
Quincy
 
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een tracer 900GT uit 2018.
Door mijn eigen toedoen heb ik het display dusdanig beschadigd dat deze niet meer goed te gebruiken is. Na heel wat speurwerk heb ik nu een 2e hands display gevonden van het zelfde bouwjaar.
Nu zit ik alleen nog met de volgende vraag: Hoe zit het met de km stand van de motor wordt die overgenomen van de "nieuwe" teller of blijft de km stand behouden. Het verschil in nogal groot vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,
Quincy
Volgens mij (uit eerdere ervaring met het plaatsen van een andere cockpit op een Triumph) staat de tellerstand in je cockpit, dus zal je de "nieuwe" tellerstand van de cockpit te zien krijgen, en niet van je huidige motor.
 
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een tracer 900GT uit 2018.
Door mijn eigen toedoen heb ik het display dusdanig beschadigd dat deze niet meer goed te gebruiken is. Na heel wat speurwerk heb ik nu een 2e hands display gevonden van het zelfde bouwjaar.
Nu zit ik alleen nog met de volgende vraag: Hoe zit het met de km stand van de motor wordt die overgenomen van de "nieuwe" teller of blijft de km stand behouden. Het verschil in nogal groot vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,
Quincy
Nieuwe stand van de andere teller krijg je te zien.. er zijn bedrijven die je oude stand in je nieuwe teller unit kunnen plaatsen
 
Ik heb zojuist een "Beak" gekocht via eBay. Is er hier op het forum al iemand die hem ook gemonteerd heeft?

Ik ben normaal gesproken niet zo van de "snavels" zoals op een BMW GS, maar als ik hem op de Tracer zie, misstaat het toch niet, tis eigenlijk net of die er altijd gezeten heeft, en er door de vorige eigenaar vanaf gehaald is. Tis puur cosmetisch, heeft volgens mij verders geen positieve als negatieve gevolgen voor het rijden. Voor de 19€ via eBay is het het proberen waard.

(Foto's vanaf het www.tracer900.net forum geleend. Foto's zijn toevallig wel van een rode Tracer)

Full_Size_Render_2.jpg

20161001_135104_COLLAGE.jpg


Ben wel benieuwd of er iemand hier is met een snavel, en wat zijn of haar ervaringen zijn.

Uiteindelijk is het toch een kwestie van persoonlijke smaak.
 
Ik heb zelf deze ruit van powerbronze, is de kleinste die ik kon vinden en bevalt erg goed.
 

Bijlagen

  • mt09-tracer-adventure-sports-screen-5jpg.JPG
    mt09-tracer-adventure-sports-screen-5jpg.JPG
    46,9 KB · Weergaven: 16
Ik heb zojuist een "Beak" gekocht via eBay. Is er hier op het forum al iemand die hem ook gemonteerd heeft?

Ik ben normaal gesproken niet zo van de "snavels" zoals op een BMW GS, maar als ik hem op de Tracer zie, misstaat het toch niet, tis eigenlijk net of die er altijd gezeten heeft, en er door de vorige eigenaar vanaf gehaald is. Tis puur cosmetisch, heeft volgens mij verders geen positieve als negatieve gevolgen voor het rijden. Voor de 19€ via eBay is het het proberen waard.

(Foto's vanaf het www.tracer900.net forum geleend. Foto's zijn toevallig wel van een rode Tracer)

Bekijk bijlage 1390011
Bekijk bijlage 1390012

Ben wel benieuwd of er iemand hier is met een snavel, en wat zijn of haar ervaringen zijn.

Uiteindelijk is het toch een kwestie van persoonlijke smaak.
Hi,

Heb er ook één. Inderdaad puur cosmetisch. Merk er helemaal niets van met rijden. Heb ook de originele mistlampen, dus heb er één met uitsparingen:
 

Bijlagen

  • Tracer-1.jpg
    Tracer-1.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 27
Heeft iemand ervaring met de Akrapovic voor de Tracer 900 GT?
Kan de middenstandaard blijven zitten?

1390221
 

Bijlagen

  • Akrapovic_S-Y9R8-HEGEH_Yamaha_MT-09_Tracer_XSR900_Exhaust_Scarico_Auspuff_Pot.jpg
    Akrapovic_S-Y9R8-HEGEH_Yamaha_MT-09_Tracer_XSR900_Exhaust_Scarico_Auspuff_Pot.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 6
Voor de mensen die zoek zijn naar een ermax sport scherm of valbeugels/sliders, ik heb een aantal dingen te koop staan voor de Tracer 900 (GT) van 18-19: link
 
Het geluid met de DB-killer erin valt inderdaad enorm tegen. Dan kan je net zo goed het origineel eronder laten zitten.
Ik heb hem gewoon eruit gehaald.

1.De 3 schroeven losdraaien van de carbon eindkap
2. Zoek de puntlas op waarmee de DB-killer vast zit.
3. Boor deze door met boor Ø 6-10
4. Met een waterpomptang hem eruit trekken valt tegen.. Ik heb er zelf een draadeind op gelast en met een gewicht eraan hem eruit getrokken.
5. Het gat dichtlassen met tig.
 

Bijlagen

  • IMG_4006.jpg
    IMG_4006.jpg
    394,3 KB · Weergaven: 21
Het geluid met de DB-killer erin valt inderdaad enorm tegen. Dan kan je net zo goed het origineel eronder laten zitten.
Ik heb hem gewoon eruit gehaald.

1.De 3 schroeven losdraaien van de carbon eindkap
2. Zoek de puntlas op waarmee de DB-killer vast zit.
3. Boor deze door met boor Ø 6-10
4. Met een waterpomptang hem eruit trekken valt tegen.. Ik heb er zelf een draadeind op gelast en met een gewicht eraan hem eruit getrokken.
5. Het gat dichtlassen met tig.
Het geluid met de DB-killer erin valt inderdaad enorm tegen. Dan kan je net zo goed het origineel eronder laten zitten.
Ik heb hem gewoon eruit gehaald.

1.De 3 schroeven losdraaien van de carbon eindkap
2. Zoek de puntlas op waarmee de DB-killer vast zit.
3. Boor deze door met boor Ø 6-10
4. Met een waterpomptang hem eruit trekken valt tegen.. Ik heb er zelf een draadeind op gelast en met een gewicht eraan hem eruit getrokken.
5. Het gat dichtlassen met tig.

heb je een filmpje van het geluid nu? ben daar wel enorm nieuwsgierig na
 
Ik heb de originele LED Flashlights Plus op mijn Yamaha MT09 Tracer gezet. Zelf gedaan, ben niet echt heel technisch, maar met behulp van 2 Youtubefilmpjes is het resultaat wat het moet zijn. Ik heb, op aanraden van de dealer waar ik ze gekocht heb, de originele stekkers en aansluitingen vervangen door andere en alles gesoldeerd. ;-) Hierbij het resultaat (sorry voor het horizontale filmpje... ;-) ):

Het filmpje dat me geholpen heeft:

Heb de rijverlichting aan de voorkant aangesloten op de bruin/ gele draad van de aanstekerplug achter de ruit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het kijken naar een ander uitlaatsysteem, volgens mij heeft iemand hier er Termignoni onder hangen. Mijn vraag is alleen of hierbij de middenbok kan blijven zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan