YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal!

Mocht er iemand ooit een standaard set voorvorken nodig hebben, dan mag u het onderstaande lezen 😃

Te koop:

Voorvorken van een Yamaha Tracer 900 uit 2017.

Hebben er 5969km onder gezeten.

Reden van verkoop: Mijn vriendin wilde
zwarte voorvorken omdat dat beter matcht met de kleurstelling van de motor.
Bieden mag, maar wel op waarde ( kosten nieuw in de winkel 1250,- ).
Bekijk bijlage 1382152Bekijk bijlage 1382153Bekijk bijlage 1382154Bekijk bijlage 1382155Bekijk bijlage 1382156

Wow dat ziet er echt ziek strak uit! Wat zijn dat voor voorvorken/waar heb je ze vandaan? De nieuwe die je erop hebt?

Mocht er iemand nog geïnteresseerd zijn in een origineel yamaha tracer ruitje laat maar weten!
 
Voorvorkpoten had je ook zwart kunnen ( laten ) maken ?
Was iets goedkoper geweest ....
 
Goedendag,

Ik ga dinsdag een Tracer GT bestellen, nu ben ik de lijst met originele opties van Yamaha aan het doorlopen, en heb daar een paar vragen over.
Heeft iemand van jullie de GPS mount besteld en kan je dan nog op een normale manier je contactsleutels erin krijgen ?
Led knipperlichten Plus, is dat wat, of kan ik beter aftermarket ledknipperlampen kopen ?

Vriendelijke groet
Ger
 
Goedendag,

Ik ga dinsdag een Tracer GT bestellen, nu ben ik de lijst met originele opties van Yamaha aan het doorlopen, en heb daar een paar vragen over.
Heeft iemand van jullie de GPS mount besteld en kan je dan nog op een normale manier je contactsleutels erin krijgen ?
Led knipperlichten Plus, is dat wat, of kan ik beter aftermarket ledknipperlampen kopen ?

Vriendelijke groet
Ger

- GPS mount heb ik niet genomen, gewoon een ram mount gemonteerd.
- Led plus vind ik zeker de moeite, geven vooraan extra dagrijlichten en achteraan extra rem lichten.
- Optie die ik zeker eens zou bekijken is het comfort zadel.
 
Wow dat ziet er echt ziek strak uit! Wat zijn dat voor voorvorken/waar heb je ze vandaan? De nieuwe die je erop hebt?

Mocht er iemand nog geïnteresseerd zijn in een origineel yamaha tracer ruitje laat maar weten!
Zijn originele tracer voorvorken, maar die horen normaal onder de blauwe versie.
 
Wilbers achter schokdemper besteld vandaag met hpa *O*. Als ik deze gemonteerd heb nog even doorsparen voor nieuwe cartridges vooraan .
Wel 20 dagen levertijd ! Maar deze is op maat gemaakt voor ons .
 
Mijne mag uit de OP, heb mijn Tracer gister verkocht '( komt t.z.t. wel weer wat anders als ik wat meer tijd heb, weet alleen nog niet wat...

Als er iemand nog een Puig sportruitje zoekt, ik heb er nog één te koop

Maar hij is er wel blij mee

hij heeft zich hier nog niet eens gemeld.... Zal hem hier wel even laten voorstellen ;)
 
Goedemiddag!

Even voorstellen: Mijn naam is Ralph en woonachtig in het mooie Drenthe. Al jaren actief op motor-forum, maar met name de laatste jaren meer aan het lezen dan actief posten.

Na diverse motoren te hebben gereden, heb ik afgelopen zaterdag een Yamaha Tracer uit 2015 uit Duitsland opgehaald. 19k gelopen, met een hoop leuke opties, nieuwe bandjes en in volledige nieuwstaat. Vanochtend RDW keuring gehad en goedgekeurd, dus hopelijk volgende week kenteken binnen :]

Wat gaat er gebeuren:
- Motor is momenteel verlaagd, dus moet weer naar normale hoogte worden gezet
- Grote beurt (20k) geven, alle onderdelen inmiddels besteld.
- Zumo navigatie installeren

Verlagingsetje te koop
Mocht iemand belang hebben bij een verlagingset van TRW lucas incl ABE goedkeuring (verlaging van ongeveer 2,5-3 centimeter), Zie deze link
Ik verkoop deze en deze komt binnen 2 weken beschikbaar. Nieuwprijs: 100,- maar mag weg voor 50 euro excl. verzending.

De komende weken ga ik druk met de Tracer aan de slag, zowel in het monteren van leuke dingen als het verkopen van een aantal zaken. Voordat ik het spul op marktplaats zet, zal ik hier nog wel even tippen:)

Even 2 snelle foto's.

In de garage naast haar broertje Tuono
1383518


En vanochtend na de goedkeuring bij de RDW
1383520


Mocht iemand trouwens nog een (hoge) ruit hebben liggen, die niet tegen de handkappen aankomt bij volledige stuuruitslag, dan heb ik mogelijk interesse! Met 1.98 is de standaard ruit net niet top...
 
Hallo allen!

Even een kleine vraag ter verificatie,.

De GPS kan je toch gewoon aansluiten via de "sigaretten" aansteker die links van het stuur zit? Ik gebruik de GPS zelden maar voor de keren dat ik hem wil gebruiken lijkt mij dat die aansluiting voldoet?
Het betreft een TomTom rider 410, waarvan ik liever niet de accu op blaas door hem op een verkeerde spanning aan te sluiten.

Ik hoor het graag!
 
Hallo allen!

Even een kleine vraag ter verificatie,.

De GPS kan je toch gewoon aansluiten via de "sigaretten" aansteker die links van het stuur zit? Ik gebruik de GPS zelden maar voor de keren dat ik hem wil gebruiken lijkt mij dat die aansluiting voldoet?
Het betreft een TomTom rider 410, waarvan ik liever niet de accu op blaas door hem op een verkeerde spanning aan te sluiten.

Ik hoor het graag!
Ik doe dat ook met mijn Garmin. Daar zit overigens wel een 12/5V omzetter tussen. Het kan zijn dat je zo'n plug-in USB omvormer nodig hebt. Ik ken die TT niet.
Overigens: ik vind die sigaretten plug onhandig; als ik gas geef dan valt het contact weg door de trillingen. Als je vaak moet navigeren zou ik een meer permanente aansluiting aanbevelen. Ik gebruik hem zelf zelden, en heb een listige constructie gemaakt dmv een postbode elastiek 8-)
 
Ik doe dat ook met mijn Garmin. Daar zit overigens wel een 12/5V omzetter tussen. Het kan zijn dat je zo'n plug-in USB omvormer nodig hebt. Ik ken die TT niet.
Overigens: ik vind die sigaretten plug onhandig; als ik gas geef dan valt het contact weg door de trillingen. Als je vaak moet navigeren zou ik een meer permanente aansluiting aanbevelen. Ik gebruik hem zelf zelden, en heb een listige constructie gemaakt dmv een postbode elastiek 8-)

Er zitten toch ook ergens van die accessoire stekkers. Iedere stekker heeft een 2A zekering er tussen zitten dacht ik. Las dat die achter het kuipruitje zitten, heb ze alleen nog niet kunnen vinden.

Iemand trouwens ervaring met de verkorte kentekenplaat houder van Cosmo? Heb hem al besteld maar ben toch benieuwd 😁
 
Afgelopen Zaterdag heb ik een proefrit gemaakt op de Tracer 900 GT. Na wat zaken bezocht te hebben, heb ik besloten om de huidige Tracer in te ruilen op een nieuwe 900 GT :P . De nieuwe Tracer is net weer wat fijner te berijden en de nieuwe gadgets en extra's hebben me doen besluiten om tot inruil over te gaan. Nog even wachten op de Midnight Black versie :]
De Navigatie houder en de V-stream Windscherm (N20317) staan inmiddels op MP. Dus wie er interesse heeft, laat het me weten. Greetz Reeseend
 
Er zitten toch ook ergens van die accessoire stekkers. Iedere stekker heeft een 2A zekering er tussen zitten dacht ik. Las dat die achter het kuipruitje zitten, heb ze alleen nog niet kunnen vinden.

Iemand trouwens ervaring met de verkorte kentekenplaat houder van Cosmo? Heb hem al besteld maar ben toch benieuwd 😁
Punkie, er zitten inderdaad meerdere stekkers achter het Scherm meganisme. Bij mij heb ik de TomTom aansluiting gisteren weer netjes verwijdert. Als je het scherm verwijderd, daarna de bracket voor het scherm verwijderen. Dan blijft er een zwart afschermplaat over. Deze maak je los met 5 druk-dopjes en trek je voorwaarts van de motor af. Dan zie je de stekkers direct zitten. Je moet wel een contrastekker kopen b.v. ergens op marktplaats Auxiliary Stekker
20190407_135820.jpg20190407_135258.jpg
 
Afgelopen Zaterdag heb ik een proefrit gemaakt op de Tracer 900 GT. Na wat zaken bezocht te hebben, heb ik besloten om de huidige Tracer in te ruilen op een nieuwe 900 GT :P . De nieuwe Tracer is net weer wat fijner te berijden en de nieuwe gadgets en extra's hebben me doen besluiten om tot inruil over te gaan. Nog even wachten op de Midnight Black versie :]
De Navigatie houder en de V-stream Windscherm (N20317) staan inmiddels op MP. Dus wie er interesse heeft, laat het me weten. Greetz Reeseend
Gefeliciteerd!! Leuk man

Ohja, je hebt een PB 😜
 
Afgelopen Zaterdag heb ik een proefrit gemaakt op de Tracer 900 GT. Na wat zaken bezocht te hebben, heb ik besloten om de huidige Tracer in te ruilen op een nieuwe 900 GT :P . De nieuwe Tracer is net weer wat fijner te berijden en de nieuwe gadgets en extra's hebben me doen besluiten om tot inruil over te gaan. Nog even wachten op de Midnight Black versie :]
De Navigatie houder en de V-stream Windscherm (N20317) staan inmiddels op MP. Dus wie er interesse heeft, laat het me weten. Greetz Reeseend

Mooi!

Beviel de V stream ruit?
 
Dinsdag bij JJ Suspension in Mill de hyperpro streetbox laten monteren. Voelt meteen vertrouwt aan. Ik heb op mijn FZS1000 ook hyperpro veren gehad. Bij de eerste de beste rotonde op de terugweg had ik mijn middenbok al aan de grond. Gevaarlijk nieuwe vering, nu maar niet overmoedig worden :9


Wiel er uit, remmen netjes ondersteund

Hé die horen in mijn motor!!

Oud en nieuw. Bij de nieuwe zijn er minder "windingen" en is het metaal dikker. Ook kun je het progressieve gedeelte mooi zien.

De nieuwe schokbreker.

En meteen even de stickertjes er op geplakt.
 
Dinsdag bij JJ Suspension in Mill de hyperpro streetbox laten monteren. Voelt meteen vertrouwt aan. Ik heb op mijn FZS1000 ook hyperpro veren gehad. Bij de eerste de beste rotonde op de terugweg had ik mijn middenbok al aan de grond. Gevaarlijk nieuwe vering, nu maar niet overmoedig worden :9

Toch een vraagje: als je in een bocht als eerste de middenbok aan de grond rijdt, staat de motor dan niet te laag? (of is hij op verzoek verlaagd?)

Ik ben niet zo'n held in bochten, maar als ik bij uitzondering eens 45 graden lean heb (te checken via m'n dashcammetje), dan raakt nog niets de grond. En veel verder durf ik niet moet ik bekennen.

Ik heb de voorspanning (std vering) voor maximaal staan, dan pas klopt de sag, en de door de grotere naloop is de stabiliteit ook wobble-vrij. achter standje 4.
Mijn motor staat dan ook behoorlijk hoog, maar dat is fijn voor m'n lange stelten.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb gister een andere kentekenplaathouder gemonteerd
1385963


Nu ben ik voor het mooie op zoek naar het stekkertje voor de kentekenplaat verlichting zoals deze:
1385964


Die zou ik graag als los stekkertje willen hebben ipv dat ik de originele moet doorknippen en aansolderen enzo.

Wie weet waar ik deze zou kunnen kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan