YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie dag voor een laatste ritje van dit seizoen eindigd toch niet zoals ik had gehoopt. Verhaal in het kort: stoplichten bij de stad waren uitgevallen (knipperend oranje) ik moest rechtdoor (in principe voorrang). Auto’s vanaf de rechterkant stonden al bijna op de weg en waren van plan te rijden, ik ga wat gas (koppeling in) om te laten merken dat ik eraan kwam. Auto’s begonnen daardoor stil te gaan staan dus ik laat mijn remmen los, op het moment dat ik weer versnel naar 50 komt er een fietser achter de stilstaande auto’s langs en steekt over zonder mijn kant op te kijken... fietser een paar meter door de lucht, ambulance erbij maar bleek mee te vallen. Schade bij mij; ik zelf heb niks, vizier is afgebroken, alleen de Tracer is er wat minder goed vanaf gekomen. Windscherm afgebroken met steun, handkap rechts afgebroken, handkap links gescheurd, mistlampen los, hele dashboard (teller + steun) is naar binnen gedrukt, complete linkerkant van het stuur is naar beneden gebogen, stuurt wat zwaar (hopelijk door het dashboard). Binnenkort maar even de dealer bellen voor een afspraak om te laten checken wat er allemaal nog wel recht is en wat niet etc.

Gelukkig ben ik allrisk verzekerd omdat hij kwetsbaarder is wordt er waarschijnlijk niks vanuit zijn verzekering wordt vergoed
2D4EB51D-ABE5-4A51-9D96-F6A8C66AB678.jpeg
 
In België zou de lichamelijke schade van de fietser door jouw verzekeraar vergoed worden, maar zou zijn (familiale) verzekering moeten betalen voor jouw schade, indien de fietser aanwijsbaar in de fout is...

In NL zal mogelijk toch wel dezelfde regeling gelden voor de zgn. zwakke weggebruikers ?
 
In België zou de lichamelijke schade van de fietser door jouw verzekeraar vergoed worden, maar zou zijn (familiale) verzekering moeten betalen voor jouw schade, indien de fietser aanwijsbaar in de fout is...

In NL zal mogelijk toch wel dezelfde regeling gelden voor de zgn. zwakke weggebruikers ?

Dat kan maar zo, eerste ongeluk en ben niet echt bekend met al die regels etc
 
Ik hoop dat ze er ook zo over denken, maar een agent wist mij te vertellen dat het in veel gevallen niet zo gaat.
Nee, tegenwoordig ben je als bestuurder van een motorvoertuig meestal de sjaak, tenzij je kunt bewijzen dat de fietser zich onverantwoordelijk gedroeg. Bewijslast ligt bij jou. Gezien het gedrag van de gemiddelde stadse fietser een idiote regeling, maar ja. Sterkte ermee Niels!
 
Nee, tegenwoordig ben je als bestuurder van een motorvoertuig meestal de sjaak, tenzij je kunt bewijzen dat de fietser zich onverantwoordelijk gedroeg. Bewijslast ligt bij jou. Gezien het gedrag van de gemiddelde stadse fietser een idiote regeling, maar ja. Sterkte ermee Niels!

Thanks! gelukkig bij de Tracer gekozen voor Allrisk, dus wat er ook uitkomt het wordt vergoed.
Ik zal nog een een bericht plaatsen als ik wat hoor over de totale schade oid.
 
Als duidelijk is dat het niet jouw schuld is dan is het verzekeringswerk en kost het jou geen schadevrije jaren/eigen risico
Zo heb ik het gehad met de auto, kon niks aantonen, maar overduidelijk dat ik voorrang had, welke verzekering uiteindelijk heeft betaald weet ik niet eens
 
Ik zocht een nieuwe motor dat sportief is en toch comfortabel. Een motor waar ik mee naar de franse alpen kan ,weekendjes duitsland,lux en bochten verslind. Een motor waar ook een duo zich goed kan in bevinden . Een motor dat ook nog eens mooi voor de ogen moest zijn .Komende van een ktm 990smt,en z1000sx is dit men trotse opvolger geworden ! We lezen dus mee ;-)

v0cwfqs.png
 
Dag allen,

Ik kan het niet worden met mijn Kaoko cruisecontrol en gebruik hem dus niet. Heb hem eraf gehaald en te koop gezet op Marktplaats. Mogelijk hier iemand interesse? Vraagprijs € 75,-
Kaoko-1.JPG
 
Ik zocht een nieuwe motor dat sportief is en toch comfortabel. Een motor waar ik mee naar de franse alpen kan ,weekendjes duitsland,lux en bochten verslind. Een motor waar ook een duo zich goed kan in bevinden . Een motor dat ook nog eens mooi voor de ogen moest zijn .Komende van een ktm 990smt,en z1000sx is dit men trotse opvolger geworden ! We lezen dus mee ;-)

v0cwfqs.png

Gefeliciteerd en welkom, Ziet er prachtig uit! (ben persoonlijk alleen niet echt fan van die grote handkappen)
Veel plezier ermee, al moet dat wel lukken denk ik.
 
Dag allen,

Ik kan het niet worden met mijn Kaoko cruisecontrol en gebruik hem dus niet. Heb hem eraf gehaald en te koop gezet op Marktplaats. Mogelijk hier iemand interesse? Vraagprijs € 75,-
Bekijk bijlage 1338703

Ik heb nog wel een ATLAS Throttle Lock liggen, ik krijg hem niet ideaal hoe ik hem wil maar jij wellicht wel?
Is echt wel goed materiaal wat niet zo maar kapot gaat oid.
Je mag hem overnemen voor € 50,- of eventueel een ander die geinteresseerd is.
Ik heb er zelf eigenlijk echt te veel voor betaald, zo'n 3x dit -,-
 
Ik zocht een nieuwe motor dat sportief is en toch comfortabel. Een motor waar ik mee naar de franse alpen kan ,weekendjes duitsland,lux en bochten verslind. Een motor waar ook een duo zich goed kan in bevinden . Een motor dat ook nog eens mooi voor de ogen moest zijn .Komende van een ktm 990smt,en z1000sx is dit men trotse opvolger geworden ! We lezen dus mee ;-)

v0cwfqs.png
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe deze zich houdt tov de Z1000sx. Kon je met de Z1000sx alle bovenstaande dingen niet? Of waarom wilde je daar vanaf?
 
Ik heb nog wel een ATLAS Throttle Lock liggen, ik krijg hem niet ideaal hoe ik hem wil maar jij wellicht wel?
Is echt wel goed materiaal wat niet zo maar kapot gaat oid.
Je mag hem overnemen voor € 50,- of eventueel een ander die geinteresseerd is.
Ik heb er zelf eigenlijk echt te veel voor betaald, zo'n 3x dit -,-

Hoi Niels,
Nee hoor, ik hoef geen cruisecontrol. Zag het op een Triumph Tiger 1200, maar dat is elektronisch. Dat werkt perfect. Deze mechanische zaken vind ik onhandig... Dus als een ander interesse heeft voor deze Atlas of die van mij, de Kaoko, dan kan een ieder kiezen! Deze zat op mijn tweedehands Tracer gemonteerd maar heb hem er nu vanaf gehaald omdat het niet werkt voor mij.

Rogier
 
Hoi Niels,
Nee hoor, ik hoef geen cruisecontrol. Zag het op een Triumph Tiger 1200, maar dat is elektronisch. Dat werkt perfect. Deze mechanische zaken vind ik onhandig... Dus als een ander interesse heeft voor deze Atlas of die van mij, de Kaoko, dan kan een ieder kiezen! Deze zat op mijn tweedehands Tracer gemonteerd maar heb hem er nu vanaf gehaald omdat het niet werkt voor mij.

Rogier

Ah haha oke, electronisch blijft idd de beste optie
 
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe deze zich houdt tov de Z1000sx. Kon je met de Z1000sx alle bovenstaande dingen niet? Of waarom wilde je daar vanaf?

Dit alles ging met de Z-1000sx ook . Ik had het model 2011,dus werd het tijd om een jongere motor te vinden . De ktm vond ik te brutaal met duo,de Z-1000 dan weer te braaf ,tenzij je hoger in toeren ging rijden . De drie cilinder kan hier uitkomst in brengen . Het grote probleem met de Z-1000sx was voor mij slapende handen op de autostrade na 200km . Komt door de trillingen op het toerental 7000 tpm. Als je dan nog extra 800km moet rijden naar de alpe is de fun er snel vanaf. Had dit wel enkel op de autobaan. De vering kwam met duo en beladen ook tekort,goed dat zal de tracer dus ook hebben en ik heb nog een 1000€ budget aan de kant om dit op te lossen . Zal dus een bezoekje hyperpro worden . Je merkt het verschil al goed als je duo rijd met de tracer GT en de veervoorspanning harder. Maar wou echt wel een rode ,en zie liever de hoeken en kanten van het oude model .
 
Mijn ketting is vervangen geweest aan 40.000km, dan was ze echt op.
Laten vervangen en die gaat nu ook weer bijna 20.000km mee.
Ik rij het hele jaar door (behalve als er gevaar is voor gladheid), maar probeer ze wel alle 1000km te smeren.
Mijn probleem met slecht starten bij warme motor is net verholpen geweest met Forte, 2 sets gebruikt maar zonder noemenswaardig resultaat...[/QU
 
Mooi ruitje!

ik zie dat ik een foutje getypt heb:


het moet zijn : Mijn probleem met slecht starten bij warme motor is NIET verholpen geweest met Forte.[/QUOTE
Hoi ben net lid geworden
Ik heb een tracer van 2015 met 33000 op de teller en het zelfde probleem met de warme start. Dit is a vanaf 10000 km.
Nu heb ik er nog een probleem bij gekregen en dat is dat de motor afslaat als ik de koppeling in knijp en het gas dicht draai. De toeren gaan dan onder de 800 en slaat dan af.
Zijn er nog meer rijders die hier last van hebben?
 
Hoi,Pip02

bij mij is het opgelost nadat het gaskleppenhuis gereinigd geweest is bij de laatste beurt...De mijne heeft nu wel 62000km.
Ketting is ook weer vervangen, dus ik hoop er weer een tijdje mee door te kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan