YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allen,
Even kort voorstellen, Jeroen uit België en nieuw hier op het forum.
Rijdt sinds januari met een zwarte tracer. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum.
Voorlopig vrij tevreden van de Tracer. Enkel veren en uitlaat gaan deze winter vervangen worden. Had een kleine vraag ivm Vering van hyperpro. Rijdt niet veel duo dus vraag me af of de extra kost van de hPa de moeite gaat zijn of niet. Iemand hiermee ervaring?

Gr jeroen
Bekijk bijlage 1333756
Welkom!

Zelf heb ik een hyperpro streetboxset. Het is zeker de moeite waard.
Mijn man rijdt gelukkig zelf dus ik heb ook nooit een duo achterop. Zo’n setje is een wereld van verschil. Hij gaat veel beter door de bochten en over hobbels.
 
heb hetzelfde meegemaakt op mijn vorige tracer en op mijn fjr , ligt aan de goedkope plastiek plaathouder van de dealer.
ik gebruik nu een aluminium plaat houder van RAD voor 8€ probleem opgelost
Dank, ik heb inmiddels een nieuwe plaat en (plastic) houder, maar ik hou t in de gaten.
 
Beste allen,
Even kort voorstellen, Jeroen uit België en nieuw hier op het forum.
Rijdt sinds januari met een zwarte tracer. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum.
Voorlopig vrij tevreden van de Tracer. Enkel veren en uitlaat gaan deze winter vervangen worden. Had een kleine vraag ivm Vering van hyperpro. Rijdt niet veel duo dus vraag me af of de extra kost van de hPa de moeite gaat zijn of niet. Iemand hiermee ervaring?

Gr jeroen

Ik had een lange reactie getikt, maar ik bleek niet ingelogd. Log ik in, verhaal weg grr ! :(
Nu een korte versie. Neem de öhlins ya335 achterschokdemper en voor de voorvering kontakt opnemen met BRS suspension in Maastricht.
Succes.
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik. Aangifte doen?
Bekijk bijlage 1333369
Heb hetzelfde meegemaakt. Gewoon afgebroken door de trillingen. Zeker aangifte doen.
 
Gespot vanmiddag, Tracer 700 Politie uitvoering....
Achter op een trailer, dat dan weer wel.... *O*

Ik heb vandaag een stukje op zo,n ding gereden. Bijna dezelfde maar zonder die witte platen op de koffer. Zoveel beter dan de oude BMW die hij moet vervangen. Vooral het blok is zoveel sterker dan het 800 cc BMW blok. Ook iets hoger en meer motor dan de BMW.
 
Met wat voor banden druk rijden jullie hier? ik vind de opgegeven druk iets te veel, kan ook wel liggen aan de stockbanden...
 
Oké dan zijn het duidelijk de stockbanden :) thanks voor de snelle reacties!

Ik heb de Tracer gekocht toen de D222's er nog op lagen, Deze binnen 2000km vervangen door droogtescheuren die al te zien waren en hij een beetje cupte. Wereld van verschil, stuurt beter en geeft veel meer vertrouwen. Ik zou toch gaan nadenken om ze te gaan vervangen, al kan ik natuurlijk niet in het budget kijken.
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik. Aangifte doen?
Bekijk bijlage 1333369


35143840_10215859807718307_3332226131511214080_n.jpg

Afgl. Juni in de Harz 8)7

En ik me afvragen waar mijn maatjes bleven... die zagen dus dat ie eraf vloog...
35227956_10215859810278371_1439697158155534336_n.jpg paar ty-rips en weer door.

Reden op dat moment wel op een weg uit de middeleeuwen.. keien die ze daar blijkbaar klinkers noemen.
 
Beste allen,
Even kort voorstellen, Jeroen uit België en nieuw hier op het forum.
Rijdt sinds januari met een zwarte tracer. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum.
Voorlopig vrij tevreden van de Tracer. Enkel veren en uitlaat gaan deze winter vervangen worden. Had een kleine vraag ivm Vering van hyperpro. Rijdt niet veel duo dus vraag me af of de extra kost van de hPa de moeite gaat zijn of niet. Iemand hiermee ervaring?

Gr jeroen
Bekijk bijlage 1333756
Als je weinig met duo rijdt is de Hydraulic preload min of meer overbodig... ;)

psst..
Get the Ohlins! ;)
 
Waarom zou je voor Ohlins gaan ipv hyperpro? Ben benieuwd naar de verschillen, en kom niet met Ohlins is veel beter als je alleen met Ohlins hebt gereden :P
 
Met wat voor banden druk rijden jullie hier? ik vind de opgegeven druk iets te veel, kan ook wel liggen aan de stockbanden...
Op de oude tracer was de bandenspanning voor 2.5 en achter 2.9
op de nieuwe tracer 2018 is dit veranderd 2.25 voor en 2.5 achter als je solo rijd duo is dit nog steeds 2.5 en 2.9
 
Bekijk bijlage 1334581

Afgl. Juni in de Harz 8)7

En ik me afvragen waar mijn maatjes bleven... die zagen dus dat ie eraf vloog...
Bekijk bijlage 1334582 paar ty-rips en weer door.

Reden op dat moment wel op een weg uit de middeleeuwen.. keien die ze daar blijkbaar klinkers noemen.

Ben hem gisteren kwijtgeraakt, in Spanje notabene. Ik hoopte hem nog op de terugweg naar ons huisje te vinden, daar is namelijk een hele slechte weg maar helaas. Heb toch maar aangifte gedaan wat een belevenis op zich was. Het Engels van de politie is van hetzelfde niveau als mijn Spaans, :). Met 5 politiemannen, de elektricien en Google translate is het gelukt. Ik rij nu rond met een A4-tje op mijn koffer 😊
 
Momenteel in het bezit van een Super Tenere XT1200 Z uit 2012. Ben aan het twijfelen of ik moet gaan voor een jongere Super Tenere of een nieuwe Tracer 900 GT. Wie heeft er ervaring met beide motoren? Vind de ST zelf wat aan de zware kant, maar rijdt geweldig op langere afstand en in de bergen. Van t zomer veel Tracer 900 GT's gezien in de Dolomieten, vandaar mijn interesse.
 
Momenteel in het bezit van een Super Tenere XT1200 Z uit 2012. Ben aan het twijfelen of ik moet gaan voor een jongere Super Tenere of een nieuwe Tracer 900 GT. Wie heeft er ervaring met beide motoren? Vind de ST zelf wat aan de zware kant, maar rijdt geweldig op langere afstand en in de bergen. Van t zomer veel Tracer 900 GT's gezien in de Dolomieten, vandaar mijn interesse.

Dat ligt er helemaal aan wat je ermee van plan bent. De Tenere is best wel traag vergeleken met de Tracer (dus ook iets zuiniger) maar heeft zeker meer comfort op de langere afstand.De Tracer is veel speelser en heeft meer bruikbaar koppel maar is minder stabiel op hogere snelheden. Qua bruikbare ruithoogte grijp je bij beiden ernaast, net als bij diverse andere Yamaha‘s. Ik heb bij beiden geen fatsoenlijke ruithoogte en/of vervangruit kunnen ontdekken die efficient was en ook nog redelijk uitzag. Qua sturen doen ze eigenlijk niet voor elkaar onder, ofschoon de Tracer een voorkeur heeft voor kortere bochten en de Tenere voor langere. De Tenere doet ook zeer zeker niet onder voor menige GS (motorisch en rijwielgedeelte) maar dat geldt helaas niet voor de Tracer... ligt natuurlijk ook aan de prijs he.. Ik heb alledrie een week gehuurd en mijn keus viel uiteindelijk op de Tracer, but that‘s me ;)
 
Rustig hier... dus tijd voor merkwaardige vraag:

Hoe komt het dat de CP3 zo'n karakteristiek geluid heeft?
De verbrandingsintervallen zijn regelmatig (120 graden krukas), net zoals een (niet-crossplane) 4 cylinder.
Eigenlijk zou een Tracer hetzelfde moeten klinken als een gewone 4 cylinder draaiend op 3/4 van het toerental.
Wat mis ik? (blij dat hij zo klinkt overigens :-) )
 
Rustig hier... dus tijd voor merkwaardige vraag:

Hoe komt het dat de CP3 zo'n karakteristiek geluid heeft?
De verbrandingsintervallen zijn regelmatig (120 graden krukas), net zoals een (niet-crossplane) 4 cylinder.
Eigenlijk zou een Tracer hetzelfde moeten klinken als een gewone 4 cylinder draaiend op 3/4 van het toerental.
Wat mis ik? (blij dat hij zo klinkt overigens :-) )

Het is een 120 graden krukas maar de ontstekingsintervallen zijn 0 - 240 - 480 graden in plaats van 0 - 120 - 240 zoals bij oudere triples. Iedere cylinder vonkt nu 3x per 2 omwentelingen in plaats van per iedere omwenteling. Waarschijnlijk voelt en klinkt het daardoor anders..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan