Yamaha TDM 850

Birannator

MF'er
7 apr 2018
39
4
Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en na veel zoeken en proefzitten bij meerdere motorzaken ben ik wel een beetje verliefd geworden op de TDM 850, dit zou dus ook zomaar eens mijn eerste motorfiets kunnen worden.

Voordat ik daadwerkelijk ga kopen wil ik natuurlijk wel wat onderzoek doen vandaar dat ik een tweetal vragen heb over deze fiets waar jullie mij hopelijk wel bij kunnen helpen:
- Zijn er bouwjaren van de TDM 850 die beter zijn dan anderen? (en zo ja welke en waarom?)
- Wat zijn bekende problemen (of probleem onderdelen) van deze fiets en waar moet ik bij een TDM dus extra/speciaal op letten bij de aanschaf?

Alvast bedankt voor jullie hulp en nog een fijn weekend!

Groetjes,
Brian
 
Je kunt proberen om die vragen te stellen in het algemene TDM 850 topic.
Even uit mijn hoofd (ik heb een TDM 850 3VD uit 1991 gehad, een TDM 900 uit 2003 en nu één uit 2009.):
- Versnellingsbakken willen bij de 850 modellen nog weleens een probleempje hebben. Bij een testrit even vol op het gas in de 3, als hij eruit schiet, dan heb je er wat werk aan.
- 850's staan bekend om een beetje oliegebruik, dus het is belangrijk dat deze altijd goed op peil is gehouden.

Verder volgens mij redelijk probleemloze fietsen. Afgezien van het standaard slijtage-werk (keerringen, lagers, etc.) heb ik er weinig onderhoud aan gehad :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan