Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

1540129135306.png
 
Gisteren ook banden vervangen....Ik deed op mn tdm 20.000 met mn voorband en 15.000 met mn achterband ongeveer. Dat zijn pilotroads 4. Goede banden! Is wel woon-werk dus gaat meestal rustig aan he.... maar met deze kms per band kan ik prima leven.... dus uiteraard weer pilot road 4 erop! 👍
 
Sinds een week of 2 geleden ben ik eigenaar van een TDM-850! Super blij mee maar er moeten wel wat dingen aan worden gedaan. Nu wilde ik wat posten in het TDM/TRX forum maar ik kan me niet inloggen. De security vraag "Wat voor type motor staat er in ons logo bovenaan de site?" krijg ik niet goed beantwoord. Ik heb elke mogelijke type en manier van TRX schrijven geprobeerd. Kan iemand me hier bij helpen? Misschien in een PB.
 
Het type motor was nét een te makkelijke vraag voor de spammers. We vragen al een maand of 6 om de voornaam van onze Penningmeester.
 
hoi Fernand.
jij ook hier, leuk.:)
sorry, vergeten mee te copy paste`n.:z
bedankt voor de aanvulling.:t
 
Goedemiddag,

Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van dit forum en wil mezelf en mijn TDM900 van 2002 hier even voorstellen.
Wat een heerlijke motor is dit, geweldig sturen en met de Bos dempers een heerlijke zware roffel.
Verder voorzien van RVS remleidingen, belly pan , Wheel striping , gouden ketting en top koffer ( niet moeders mooiste maar wel verdomd handig)
Gebruik mijn schoonheid voor woon werk verkeer voornamelijk maar gaat nu voorlopig lekker op stal.
Kilometer stand is nu bijna 42.000 km en wordt dus tijd voor kleppenstellen.

Nu is dat best een dure reparatie dus ik hoop dat iemand hier ervaring ermee heeft en mij tegen een vergoeding zou willen helpen of misschien een redelijk betaalbaar adres heeft.

Ook zag ik regelmatig vragen over een ander ruitje, ik heb zelf de MRA Race uitvoering light smoke ( Bike Design) en kan ik iedereen aanbevelen.



20180716_204913.jpg
 
zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?
bij 4tx
olieverbruik had ik gelezen.. maar hoe zie je dat???
liever zou ik een 900 kopen met injectie..
maar die zijn net vaak even boven budget..
 
Laatst ook weer een berichtje op het forum dat een koper na 1000km meer dan een liter moest bijvullen. Het is bij de koop nauwelijks te controleren. Je kan hooguit controleren op blauwe rook uit de uitlaat bij gasgeven. Olie verbruiken doen ze bijna allemaal. Maar er zijn er zat met hele hoge kilometerstanden.
Het schijnt dat de laatste versies van 2000 / 2001 er minder last van hebben.

Te Koop: Yamaha TDM 850 4TX '97
 
zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Ik ben hier vanwege de mogelijke aanschaf van een TDM 850 ook wel benieuwd naar?

Naast het oliegebruik hoorde ik van een mede MF'er dat de versnellingsbak van de 850 ook wel eens problemen geeft, meer mensen die daar of met andere mankementen ervaringen hebben?
 
Ik ben hier vanwege de mogelijke aanschaf van een TDM 850 ook wel benieuwd naar?

Naast het oliegebruik hoorde ik van een mede MF'er dat de versnellingsbak van de 850 ook wel eens problemen geeft, meer mensen die daar of met andere mankementen ervaringen hebben?

Ik ben zelf in het bezit van een TDM uit 1993 (3VD) en heb nagenoeg geen olieverbuik.
Over het algemeen lees ik meestal,dat het olieverbruik vooral speelt bij de 4TX uitvoeringen.
Zoals hier boven ook vermeld,is blauw gekleurde rook een teken (maar dan is het ook een grootverbruiker 8-)).
Tja,twee opties : een 3VD kopen (deze heeft immers een oliepijlstok onder het zadel,wat het checken makkelijker maakt)
of een 4TX kopen,maar dan zorgen,dat je na de rit een mogelijkheid hebt hem rechtop te laten staan,zodat je het kijkglaasje makkelijker kunt checken.
Over versnellingsbak-problemen heb ik eigenlijk nog weinige mensen gehoord.
Maar geluidloos gaat het in ieder geval niet.
 
Ik ben zelf in het bezit van een TDM uit 1993 (3VD) en heb nagenoeg geen olieverbuik.
Over het algemeen lees ik meestal,dat het olieverbruik vooral speelt bij de 4TX uitvoeringen.
Zoals hier boven ook vermeld,is blauw gekleurde rook een teken (maar dan is het ook een grootverbruiker 8-)).
Tja,twee opties : een 3VD kopen (deze heeft immers een oliepijlstok onder het zadel,wat het checken makkelijker maakt)
of een 4TX kopen,maar dan zorgen,dat je na de rit een mogelijkheid hebt hem rechtop te laten staan,zodat je het kijkglaasje makkelijker kunt checken.
Over versnellingsbak-problemen heb ik eigenlijk nog weinige mensen gehoord.
Maar geluidloos gaat het in ieder geval niet.
Mijn 3VD, uit 1991, lustte wel een slok olie hoor. Volgens mij speelt het bij zowel de 3VD als 4TX, sinds de 900 is het over i.v.m betere klepseals
 
Dag allen! Ik heb een Fazer 1000 als nette motor en had tot 2 uur geleden een maxim als opstappertje. Nu heb ik een TDM 850 99 op het oog als woon-werk motor, maar deze is goud met zwart. Dit vind ik zelf niet zo'n mooie kleur. Iemand ervaring met zelf wrappen? En anders iemand die van kappenset wil ruilen?
 
Dag allen! Ik heb een Fazer 1000 als nette motor en had tot 2 uur geleden een maxim als opstappertje. Nu heb ik een TDM 850 99 op het oog als woon-werk motor, maar deze is goud met zwart. Dit vind ik zelf niet zo'n mooie kleur. Iemand ervaring met zelf wrappen? En anders iemand die van kappenset wil ruilen?
Jammer dat je deze kleurcombinatie niet mooi vind.
Ik heb zelf geen ervaring met wrappen.
 
Inmiddels heb ik de TDM gekocht, hele fijne motor! Moet een nieuw setje schijven en klauwen voor op, die zijn onderweg. Maar voor 1000 euro een prima deal. Ben ook begonnen met de kleur aanpassen. Gele stickers zijn van de tank en ik heb het voorspatbord gewrapped met Carbonwrap van de action. Nu de topkuip en achterkant nog zwart maken op een manier.
 

Bijlagen

  • 20190207_132547[23256].jpg
    20190207_132547[23256].jpg
    2,7 MB · Weergaven: 17
  • 88c15e71-504f-4067-85c5-35f7e1d8e649.jpeg
    88c15e71-504f-4067-85c5-35f7e1d8e649.jpeg
    91,4 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan