Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Ik zit te kijken voor een nieuwe demper/uitlaat voor mijn TDM 900 '03. Ik wil een wat dieper geluid, iets wat meer past bij een 2 cilinder. De standaard uitlaat is net, en ik quote, "een natte scheten machine". Maar ook weer niet te gek dat ik redelijk grote kans maak dat ik word aangehouden voor geluidsoverlast in Nederland, dan wel in Duitsland of andere landen.

Ik hoor veel goede reacties op een Laser Duo-Tech. Geen idee wat voor geluid hieruit komt, heeft iemand hier toevallig een filmpje van?

Ook staat er op de website van Laser 2 versies. Een met CAT ( Duo-Tech slip-on mufflerset + Cat. | Laser Exhausts ) en eentje zonder ( Duo-Tech slip-on mufflerset | Laser Exhausts ). Welke zou ik moeten nemen van die twee?

En heeft er iemand nog andere goede opties om uit te kiezen?
 
budget optie is delkevic single side. Heb zelf de 450mm met db-killer erin en dat klinkt stevig maar toch redelijk beschaafd. Vol RVS systeem voor bescheiden prijsje.
 
is er nog ergens een bedrijf (specialist)/ zaak welke bekend is met/ voor de TDM (900)??
liefst in de noordelijke randstad...
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te kijken voor een nieuwe demper/uitlaat voor mijn TDM 900 '03. Ik wil een wat dieper geluid, iets wat meer past bij een 2 cilinder. De standaard uitlaat is net, en ik quote, "een natte scheten machine". Maar ook weer niet te gek dat ik redelijk grote kans maak dat ik word aangehouden voor geluidsoverlast in Nederland, dan wel in Duitsland of andere landen.

Ik hoor veel goede reacties op een Laser Duo-Tech. Geen idee wat voor geluid hieruit komt, heeft iemand hier toevallig een filmpje van?

Ook staat er op de website van Laser 2 versies. Een met CAT ( Duo-Tech slip-on mufflerset + Cat. | Laser Exhausts ) en eentje zonder ( Duo-Tech slip-on mufflerset | Laser Exhausts ). Welke zou ik moeten nemen van die twee?

En heeft er iemand nog andere goede opties om uit te kiezen?

Ik heb er dubbele Scorpion dempers op (TDM 900) :9 :]

Echt een top geluid(Ducati)
 
Volgens mij bestaat Laser Exhausts niet meer. Zijn eind vorig jaar failliet gegaan.

Ik zit te kijken voor een nieuwe demper/uitlaat voor mijn TDM 900 '03. Ik wil een wat dieper geluid, iets wat meer past bij een 2 cilinder. De standaard uitlaat is net, en ik quote, "een natte scheten machine". Maar ook weer niet te gek dat ik redelijk grote kans maak dat ik word aangehouden voor geluidsoverlast in Nederland, dan wel in Duitsland of andere landen.

Ik hoor veel goede reacties op een Laser Duo-Tech. Geen idee wat voor geluid hieruit komt, heeft iemand hier toevallig een filmpje van?

Ook staat er op de website van Laser 2 versies. Een met CAT ( Duo-Tech slip-on mufflerset + Cat. | Laser Exhausts ) en eentje zonder ( Duo-Tech slip-on mufflerset | Laser Exhausts ). Welke zou ik moeten nemen van die twee?

En heeft er iemand nog andere goede opties om uit te kiezen?
 
Valbeugels bij de Pool halen, heb de grote variant besteld en er net opzitten. Inclusief verzending naar Amsterdam voor het schokkende bedrag van 380 PLN... dat is 88 euro :)

Montage is super simpel maar je heb wel dopsleutels nodig
 
Beste TDM’ers
Op marktplaats staan een aantal leuke TDM’s te koop. Ik heb er 2 op het oog die alle twee zo rond de 3750 euro (na enige mails)moeten kosten.
De eerste heeft als verkoop titel: “Yamaha TDM 900 Laser + tuning + koffer + navi 29.900km”
De tweede heeft als verkooptitel: “Yamaha TDM900 TDM 900, 2007 **km stand 50986**”

De eerste is kompleet met laser uitlaat systeem en powercommander en een topkoffer
De tweede is 4 jaar jonger met de mooie rode kleur en die er als nieuw uitziet.

Wat is een verstandige keus? Kunnen jullie mij helpen?
 
Zou eens beginnen met een proefrit. En als je van plan bent de motor lang te houden,dan maakt leeftijd van de motor ook niet veel uit. De rode lijkt gezien zijn kentekennummer een geïmporteerde motor. Vind je veiligheid belangrijk, kun je ook eens naar een ABS exemplaar kijken en proefrijden.
Al met al heb ik je niet geholpen ;-) We kunnen je niet helpen, je moet het ........... O-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! De rode is inderdaad een import fiets. Komt uit Italie. Ik heb al wat TDM ervaring, zowel De 850 als de 900. Ben eigenlijk een her opstapper..
Qua prijs liggen ze gelijk, de blauwe heeft wel wat leuke opties en heeft minder gedraaid. Maar de rode vind ik persoonlijk wel een mooie kleur maar is geheel standaard en heeft wat meer gedraaid. Lastig een keus te maken. Ik gebruik hem puur hobby matig, en zal hem alleen met mooi weer pakken.
 
Bedankt voor je reactie! De rode is inderdaad een import fiets. Komt uit Italie. Ik heb al wat TDM ervaring, zowel De 850 als de 900. Ben eigenlijk een her opstapper..
Qua prijs liggen ze gelijk, de blauwe heeft wel wat leuke opties en heeft minder gedraaid. Maar de rode vind ik persoonlijk wel een mooie kleur maar is geheel standaard en heeft wat meer gedraaid. Lastig een keus te maken. Ik gebruik hem puur hobby matig, en zal hem alleen met mooi weer pakken.

Tja,import maakt de historie iets minder duidelijk.
Maar ben je bij beide al gaan kijken en proefrijden ?
Op een foto kan alles er heel mooi uitzien.
Zit de onderhoudshistorie ook bij de motoren?
En als je al een zwak voor de rode hebt ......
Lijkt het me het beste om eerst die blauwe te gaan bewonderen en aan de tand voelen.
Beste tip : niet te lang wachten met "daten",het is immers het ultieme weer,om s'morgens en s'avonds te rijden :] !
Succes met de keuze !
 
Ik dacht dat mijn blauwe TDM met champagnekleurig frame de mooiste versie was, maar nu ik die rode zie... :X

Als de achtergrond daarvan een beetje betrouwbaar is zou ik daarvoor gaan. Middenbok vind ik zelf ook handig om te hebben - gaat volgens mij niet altijd goed samen met een aftermarket uitlaat, als je dat nog belangrijk vindt.

Succes met je keuze en laat vooral weten hoe het is gegaan!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! De rode is inderdaad een import fiets. Komt uit Italie. Ik heb al wat TDM ervaring, zowel De 850 als de 900. Ben eigenlijk een her opstapper..
Qua prijs liggen ze gelijk, de blauwe heeft wel wat leuke opties en heeft minder gedraaid. Maar de rode vind ik persoonlijk wel een mooie kleur maar is geheel standaard en heeft wat meer gedraaid. Lastig een keus te maken. Ik gebruik hem puur hobby matig, en zal hem alleen met mooi weer pakken.

Een TDM900 loopt moeiteloos 200.000-300.000 km, kleppenstellen iedere 40.000 km, dus staar je niet blind op km standen..
Bij de importmotoren uit Italie zijn de km standen niet altijd betrouwbaar.. een teller terugstellen is erg eenvoudig als je de juiste software hebt..
Controleer de motor dus ook goed of laat een aankoopkeuring doen. Een standaard TDM900 loopt ook prima, en met de originele uitlaten zijn ze vaak wat soepeler onderin, dus minder aan-uit reaktie van het gas.
Op beiden proefrijden en bij de import motor goed kijken naar bijvoorbeeld slijtage van remschijven, voetsteun en versnellingspookrubbers, of overal de originele boutjes in zitten.. dat geeft al een goede indicatie. en ben je absoluut niet technisch: Aankoopkeuring behoed je voor een miskoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan