Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Wow, een Kawa Z1300, wil ik ook wel in de garage.
Stond recentelijk nog een exemplaar te koop bij HP motoren, wel zijn alle motoren daar "UNIEK MOOI", voor wat het waard is.\


de tellerstanden zijn daar ook vrij "uniek"..... ;)[/quote]

Inderdaad, het is een speciaalzaak in motoren met opvallend lage kilometerstanden.
Ze kopen uitsluitend motoren op van oude vrouwtjes................
 
Vraagje; loopt na een paar minuten file rijden de temperatuur van het blok bij jullie ook op? Merk dat als ik veel moet koppelen en geen rijwind heb dat de temperatuur gestaag oploopt. Overigens nooit in het rood, betreft een 900.
 
Vraagje; loopt na een paar minuten file rijden de temperatuur van het blok bij jullie ook op? Merk dat als ik veel moet koppelen en geen rijwind heb dat de temperatuur gestaag oploopt. Overigens nooit in het rood, betreft een 900.

Mijn 900 heeft dat ook... en de vorige ook...en die daarvoor ook... en die daarvoor ook.
Niks aan de hand dus ;)
Tenzij je merkt dat het sneller gaat dan voorheen, dan is controle wel verstandig.
Ik heb trouwens ook nooit meegemaakt dat ie TE heet werd, als de fan aanslaat koelt ie rap weer af :) Maar het bijna weer winter, blijft ie koel *:) En ik ook :P
 
Ik heb deze week hier een klant gehad met een lekke TDM900 benzinetank.
eerste constatering was dat de zijkappen niet meer goed aansloten op de tank, deze stonden aan de zijkanten bijna 10-15mm los van de tank.
op het randje waar de kappen op de tank aansluiten zat de lekkage.
de tank leek aan beide zijden smallet te zijn dan hij origineel was, met ook een knikje in het verzetje waar hij achter de zijkappen valt.

toen merkten we dan de tankdop bijna niet open wilde, door vacuum in de tank.. dus er ging een belletje rinkelen, tankontluchting verstopt!
Blijkbaar is de benzinepomp zo sterk dat hij de tank bijelkaar zuigt als de tankontluchting verstopt zit...
in dit geval bleek het slangetje onder de tank in het bochtje dicht geknikt te zitten..
volgens de eigenaar was het al vanaf het begin dat de tankdop lastig open wou.

dus let goed op dat je na het demonteren of achterover kantelen van de tank de slangen goed terugdrukt naar beneden om dit te voorkomen.

een paar jaar geleden heb ik eens een tdm ingekocht met ook zo'n "smalle"tank, ik heb me toen afgevraagd hoe je het voor elkaar krijgt zo'n schade te maken.... nu dus het antwoord gehad..

doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
voor deze klant heb ik een andere benzinetank besteld.

groet,

Pieter
 
Mijn ex-TDM heeft een matzwart laagje sprayplast van DupliColor gehad, moet even kijken of ik daar nog foto's van heb.
Is in ieder geval makkelijker aanbrengen dan wrap (en waarschijnlijk ook goedkoper).
 
Paars kan ook!
full
 
hoi, ik ben Rene en onlangs eigenaar geworden van een '93 TDM850. Het is nogal een opknapper en dat ga ik deze winter ook doen maar ik zie dat ik een framedop ben verloren, zo'n kleintje die boven die grote in het frame zit.

Zit nou tegen een lelijk gat aan te kijken, heeft iemand zo'n ding over toevallig?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mensen!
Ik mis het 'lefknopje' aan mijn rechterkant. (?) Beetje vaag misschien, maar ik rijd de linkerkant linkerkant lekker aan de grond, en ik kreeg dat met rechts niet voor elkaar. Toen ging ik maar eens kijken bij de stepjes, en dat slider-knopje (ik kan niet vinden hoe het heet; iedereen lijkt een andere benaming te gebruiken) is er niet. Die wil ik graag kopen, maar waar en hoe noem ik het? ik kan het niet vinden....
 
Helaas ben ik afgelopen weekend met de motor onderuit gegaan, en heb nu fikse krassen en scheuren in de rechter kuipdelen en een flinker scheur in de topkuip zitten. (plus afgebroken spiegel)
Als iemand nog een zwart/blauw zijdeel (rechts) weet te vinden van een 98-er 4tx. En een blauwe topkuip, ik houd me van harte aanbevolen.

Als ik die kuipdelen niet kan vinden in de juiste kleur, wellicht toch maar gaan overspuiten naar zwart...
 
Hallo, mag ik mijzelf even voorstellen ik ben nieuw hier.
Ik heet Edwin en ik heb zaterdag een andere motor gekocht namelijk een Yamaha 850 TDM uit het jaar 1995 met een kilometerstand van 34714.
Ik moet zeggen het is wel even wennen, want ik had eerst een Yamaha FZR600 en dat is anders rijden.
Ik heb namelijk een nekhernia en het rijden op de FZR was niet meer te doen voor mij.
Ik moet zeggen dat ik veel goede dingen over de TDM had gelezen hier op het motor forum en ik moet zeggen hij rijdt super en ook de zithouding bevalt mij uitstekend.
Ik hoop dan ook dat ik er veel plezier mee zal beleven en als ik een probleem heb zal ik dat probleem met jullie delen, want ik heb allang gezien en gelezen dat hier de echte liefhebbers zitten. :] :] :]
 
Hoi Mensen!
Ik mis het 'lefknopje' aan mijn rechterkant. (?) Beetje vaag misschien, maar ik rijd de linkerkant linkerkant lekker aan de grond, en ik kreeg dat met rechts niet voor elkaar. Toen ging ik maar eens kijken bij de stepjes, en dat slider-knopje (ik kan niet vinden hoe het heet; iedereen lijkt een andere benaming te gebruiken) is er niet. Die wil ik graag kopen, maar waar en hoe noem ik het? ik kan het niet vinden....

In onderstaande tekening is het nummertje 20 en wordt het gewoon een "bout" genoemd.
In de volksmond zijn meerdere benamingen mogelijk waaaronder ook slijtpen.
Ik had er destijds toen die van mij versleten waren gewoon een paar stukjes draadeind ingedraaid. Net zo effectief alleen goedkoper.

Yamaha - TDM A 900 - 2006 - STAND- FOOTREST - Parts
 
Bedankt tdemmer. Zal wel es even naar de maat kijken. :)

En welkom TSCC! Veel rijplezier!

Ik vond het toch al weer frisjes vanmorgen naar mn werk. Toch de binnenvoering van mijn broek maar eens uit de kast vissen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan