Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Hoe bevalt de uitlaat Nico? Heb je hem al aan het grommen onder de 900?? Mijn TDM staat al weer een paar maandjes op stal en te trappelen voor het nieuwe seizoen. Gister even een kort ritje gedaan en zou bijna zeggen dat de Forte in de tank wat heeft gedaan met de carbs. Hij liep verbazend smooth. Al zou het verbruik vast niet veranderd zijn.


Ja hoor, zit er alweer een poosje onder. Geluid is prima.
Vindt hem vooral lekkerder rijden, de dip rond 4000 toeren is nagenoeg verdwenen en hij pakt ook lekkerder op vanuit lagere toerentallen. Ben er blij mee :] *O*
 
Ja hoor, zit er alweer een poosje onder. Geluid is prima.
Vindt hem vooral lekkerder rijden, de dip rond 4000 toeren is nagenoeg verdwenen en hij pakt ook lekkerder op vanuit lagere toerentallen. Ben er blij mee :] *O*

Goed om te lezen, jammer genoeg heb ik hem nooit gehoord maar dat zit vast wel snor. Misschien hoor ik hem nog een keer :)
 
na veel wikken en wegen wat de opvolger van mijn fazer moet worden toch besloten om niet voor een tdm te gaan. Eisenpakket maakte de tdm een te dure optie in vgl met dat ding waar de rest van de wereld op rijdt. Het is dus een GS geworden.
 
Een paar berichtjes terug las ik dat iemand klepstelplaatjes zoekt. Ik heb net voor mijn tdm 900 verschillende besteld van prox in de maat 182,5 tot 195 en heb er verscheidene over. Dus als iemand interesse heeft om ze over te nemen? Ik weet niet of ze in een 850 passen, maar de diameter is 9,48mm.
 
na veel wikken en wegen wat de opvolger van mijn fazer moet worden toch besloten om niet voor een tdm te gaan. Eisenpakket maakte de tdm een te dure optie in vgl met dat ding waar de rest van de wereld op rijdt. Het is dus een GS geworden.

Dan hoop ik dat je de rekening niet achteraf krijgt......In elk geval veel plezier met de GS!
 
Een paar berichtjes terug las ik dat iemand klepstelplaatjes zoekt.

Klopt, dat was ik. Maat is hetzelfde voor de 850, ook 9,48mm. Inmiddels ben ik voorzien. Een werkplaats in de buurt (Hengelo ov) had nog fabrieksshims liggen in de tussenmaten waardoor de speling weer netjes in het gareel is gezet. Eergister weer in elkaar gezet, gister gevuld met koelvloeistof en weer gestart. Weer goed voor vele kilometers!
Tip voor anderen is misschien 24mx.nl waar ze kleinere tussenmaatjes hebben buiten de 0,05-speling op aftermarket shims.
 
Behalve dat ik ḿn voorpootkeringen moet vervangen,zag ik dat ḿn remleidingen ook aan het zweten zijn,die wil ik dus vervangen voor 2 staalomvlochten leidingen vanaf de pomp aan het stuur naar de remklauwen.Niets geen verdeelstukken en aftakkingen meer,gewoon rechtstreeks aansluiten.Heb dus ook een langere banjonout nodig voor de montage aan de rempomp en wil eigenlijk ook banjobouten van rvs aan de klauwen.En als ik dan toch bezig ben wil ik ḿn remschijven vervangen,ik voel nu met remmen dat er iig eentje niet helemaal recht meer is,dus wil ik dat ook in orde maken.

Zag al remschijven voorbij komen van 230 euro per stuk,maar dat vind ik eigenlijk te gek,weet iemand een goed adres voor TDM schijven?
Zo zoek ik ook een goed adres om staalomvlochten remleidingen te bestellen.
 
D dubbelle banjobout van het verdeelstuk kan je gebruiken. wewl altijd nieuwe (of uitgegloeide) koper ringen gebruiken
De originele schijven zijn erg duur.
Goed en een stuk goedkoper bij o.a. Pieter van HPS. Die heeft ook de staalomvlochten remleidingen.
 
wij leveren bij de stalen remleidingen altijd die dubbele banjobout en de afdichtringen mee.
ook remschijven, remblokken enz uit voorraad leverbaar. mail maar ff.

groet,

Pieter
 
eindelijk ertoe gekomen om een eerste 'echt' ritje te maken. TDM staat al sinds half januari onder mn afdakje, maar drukdruk, slecht weer enz. Ondertussen heeft een forumlid een fraai verhoogde buddy voor me gemaakt zodat ik met mn 1.96m relaxed toury rechtop kan zitten. Super!
Wel tegen een paar kleine dingetjes aan gelopen; dimlicht doet niks. Groot licht werkt wel, zekering is heel. Maar ff lampie vervangen is niet heel simpel zo te zien. Sowieso vraag ik me af wat er in zit. Zie foto. Ik zie een grote glazen bol. En daarachter? Iemand een idee? Is dit standaard? Remlicht doet ook niks, althans niet bij voorrem. Achter werkt wel, dus zal de schakelaar wel wezen. En verder rijdt ie als een zonnetje. Zgan nieuwe banden ook. Beetje wennen aan het stuur, liever iets rechter. Ben een super teneré gewend, vandaar. Afijn, ik probeer ff 2 plaatjes aan te hangen.
groets, mattijs
full
 
Bij de 3VD moet je ook alle kappen eraf halen om bij de voorkant wat te kunnen doen. Een lampje vervangen bij bijv een cb500 is met 2 min klaar, hier ben je iets langer bezig :')
Dit staat in Haynes over de lampen:
Bulbs Headlight
1991 to 1995 TDM models 35/35W halogen x 2
1996-on TDM models 55W halogen H3 x 2
 
Vandaag ook wat gerommeld aan de motor. Koffer en bodemplaat die op de Transalp zaten eraf gehaald en deze vandaag door middel van een Monorack op de TDM gemonteerd. Heb ook gekeken naar de mogelijkheid van monteren op de vleugel, maar ben niet zo van zulke oplossingen en je bent dan voor de duo ook weer een paar cm kwijt.
AiR3eE.jpg
 


voor het pitje zit een lens, dat is de bol die je ziet.
daarachter het lampje.
met een beetje handigheid, stuur naar links draaien en vanaf de onderkant van de kuip met je hand naar binnen en vanaf de bovenkant kijken. dan lukt het wel om het lampje te vervangen.
 
voor het pitje zit een lens, dat is de bol die je ziet.
daarachter het lampje.
met een beetje handigheid, stuur naar links draaien en vanaf de onderkant van de kuip met je hand naar binnen en vanaf de bovenkant kijken. dan lukt het wel om het lampje te vervangen.

Bij de 900 idem. Daar kwam ik achter toen ik van de motorbeurs richting huis zou vertrekken, in het donker. Ik start de motor, een korte flits, geen koplamp B|
Dus in het donker, onder een lantaarnpaal een kwartiertje zitten pielen en hij deed het weer.
Maar het is wel een kl#teklusje, bij m'n XT660Z Tenere kon het in 30 seconden...
 
Nu heeft mijn 900 er net 42000 km op zitten en zou hij dus voor het stellen/controleren van de kleppen in aanmerking komen. Het geld is echter een beetje op maar ik wil in het voorjaar nog wel graag naar Polen. Zou het heel veel uitmaken als er dus een kilometertje of 3000 bovenop komt voordat ik de kleppen laat checken?
 
Ik heb de eerste klepstelbeurt uitgevoerd bij 49 kkm. Had geen zin om tijdens het seizoen te sleutelen. Gaf geen probleem.
Aan de andere kant, Yamaha geeft de interval niet voor niets op 40 kkm. ( 24000 mls)
Geheel jouw keus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan