Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

hallo Judith, daar zijn geen revisiesetjes voor. Als de door ons geleverde pomp niet goed is, ff mailen, dan stuur ik je een andere.
In de tank zitten 2 filtertjes aan de uitlopen. dus even dat aluminium stukje demonteren en filtertjes controleren. ook in het aansluitpijpje van de benzineslang op de carburateurs zit een zeefje.
dat zit in de slangtule!
Sluit anders even je tank rechtstreeks aan op de carburateurs, dan kijken of hij wel benzine krijgt.

groet,
Pieter
 
Jeeeej net een uitlaatje gekocht voor de 850 met linkpijp. Een Mile pajic systeempje met laser demper. Was van een ouwe baas dus hopelijk is het niet al te stil.

Voor de geïnteresseerden heb ik nog een prachtig volledig 42mm systeem van RVS voor de TDM 900 liggen met dubbele dempers met e-keur en verwijderbaar db-Killers. Gemaakt door HPS. Heb de set op marktplaats staan.

kun je een linkje naar marktplaats neerzetten, ik kan namelijk niet zo goed zoeken. :-)
 
hallo Judith, daar zijn geen revisiesetjes voor. Als de door ons geleverde pomp niet goed is, ff mailen, dan stuur ik je een andere.
In de tank zitten 2 filtertjes aan de uitlopen. dus even dat aluminium stukje demonteren en filtertjes controleren. ook in het aansluitpijpje van de benzineslang op de carburateurs zit een zeefje.
dat zit in de slangtule!
Sluit anders even je tank rechtstreeks aan op de carburateurs, dan kijken of hij wel benzine krijgt.

groet,
Pieter

Damn,dus aan de uitlopen zitten ook filters ....
Kunnen die ook vervuild zijn,na lang staan ?
De tank ziet er namelijk brandschoon uit,heb verschillende keren een reiniger er in gemikt.
Maar dan zullen de volledige pijpjes wel vervangen moeten worden ?
De externe filter is helemaal goed (kan ik zelf ook aankomen in geval van nood).
Maar bij reserve kwam er geen benzine.
Vandaar ook de benzinepomp.
 
Fernand: het is de uitlaatset die wij voor Harrumpie gemaakt hebben, Harm heeft zijn 900 bij Gebben ingeruild, en die hebben er weer originele uitlaten onder gezet. Deze set is doorverkocht.

inderdaad komen deze dempers hoger, dus niet geschikt ivm kofferset.
wij hebben een aantal van deze sets gebouwd, ze geven een sterker middengebied, dus zit je eens iets te laag in toeren, dan gaat de 900 niet zo snel protesteren als je het gas open draait. en het geeft een super eindschot en heerlijk stevig geluid!
op deze set zitten Viper dempers met db killers.
Maar we bouwen de sets ook voor andere dempers.

groet,

Pieter
 
Gister even een stukje gereden om mijn nieuwe Laserpijpje te 'testen'.
Wat een BAGGER verlichting heeft zo'n 4TX.

Vergeleken met mijn vorige Yamaha. (FJR) zie ik echt geen snars.
Zojuist dus even een xenon setje besteld waar ik net een fatsoenlijk halogeenlampje voor kan kopen. Ben benieuwd of het wat is. http://www.ebay.nl/itm/55W-HID-Xeno...hash=item3cfe861c6f:m:mMV1WANlRIsS7k2vH0nX_RQ

Zal tzt een how-to posten.
 
Laatst bewerkt:
@Pim84 Het is vrij simpel in te bouwen, onderaan je teller unit zit een schroef, daar kan je je ballast netjes aan ophangen verder heb ik wel de bedrading uit elkaar getrokken waardoor het allemaal wat netter in te bouwen is. Resultaat: http://youtu.be/K1Id8TNhJd4 . Ik heb dus mijn groot licht opgeofferd voor LED als dubbellicht.


Edit: Staat hier overigens nog wel iets te laag ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
@Pim84 Het is vrij simpel in te bouwen, onderaan je teller unit zit een schroef, daar kan je je ballast netjes aan ophangen verder heb ik wel de bedrading uit elkaar getrokken waardoor het allemaal wat netter in te bouwen is. Resultaat: http://youtu.be/K1Id8TNhJd4 . Ik heb dus mijn groot licht opgeofferd voor LED als dubbellicht.


Edit: Staat hier overigens nog wel iets te laag ingesteld.

Leon, wat is het wattage verschil tussen de gewone lamp en de LED lamp?
 
Zijn die LED dingen in de koplampen wel legaal tegenwoordig? Ik wist niet beter dan dat het niet mag :N
Iets met slecht lichtbeeld en verblinden ofzo :P
 
De tijd van plezier ritjes is ook wel een beetje voorbij voor de meesten vrees ik.
Ik ga nog dagelijks naar de baas op de TDM hoor, morgen maar eens de tank lichten en de airbox eraf, de koudstart blijft weer hangen, nu is stationair ongeveer 2200 toeren, da's wat veel van het goede.
 
Poetsen? Gekkenhuis!

Ik was ff de nieuwe ruit aan t uitproberen :]
.
GiviD116S.jpg

20151126.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan