Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

culater

MF veteraan
23 mrt 2004
2.791
3
Welkom op het 6e Yamaha TDM 850 en 900 Topic


Dit Motor-Forum topic is speciaal voor bezitters en geïnteresseerden
van de Yamaha TDM 850 en 900

Het Motor-Forum TDM Topic is een onafhankelijk topic en op geen enkele wijze gelieerd aan een club, vereniging of bedrijf. Motor-Forum.nl wil graag dat dit zo blijft en zou het op prijs stellen dat er in dit topic geen reclameuitingen en/of verwijzingen worden gedaan naar clubs, verenigingen en/of bedrijven.
 
Laatst bewerkt:
ah, bijna iedereen heeft dit nieuwe topic weer gevonden!
en zo gaan we vrolijk verder!
as zondag ga ik een middagje bochtjes sturen op het Midland circuit in Lelystad, deze keer de zwarte 4TRX maar eens proberen! eens kijken of de Michelins pilot Power wat grip geven....
 
Leuk, wil ook nog eens een dagje circuit doen, maar denk dat dat volgend jaar wordt...
 
Laatst bewerkt:
In het vorige topic had ik al de volgende vraag gesteld.

Welke koffers zijn er voor TDM's beschikbaar en kunnen jullie ervaringen met bepaalde koffers delen? Ik ben vooral ook geïnteresseerd in de inhoud van de koffers in liters.
 
Ik heb de originele Yamaha koffers, maar die zijn vrij klein vind ik. Die givi en kappa koffers kun je net zo groot kopen als je wilt. In de grootste past de Yamaha koffer 2x in denk ik :P
 
Nou die koffers van givi of kappa die op een Tdm passen zijn voor zover ik het zie max 35 liter per stuk. Of zijn er grotere met een rek die op een tdm past?
 
Laatst bewerkt:
Nou die koffers van givi of kappa die op een Tdm passen zijn voor zover ik het zie max 35 liter per stuk. Of zijn er grotere met een rek die op een tdm past?

Hallo alweer. Ik heb de orginele cases en aangepast met city-case deksels. Voor woon/werk verkeer perfect, met name in combinatie met een topcase voor de helm.
(Net zo smal als de spiegels breed zijn)

Als je voor volume gaat zijn er veel opties;
Givi biedt zijkoffers tot max 36ltr met een boven/zij opening. Kappa heeft deze ook maar minder luxe. Dan is er de mogelijkheid om de/een/twee topkoffer(-s) op de zijkant te bevestigen. (De symetrisch gevormden dus) Givi heeft hier universele rekken en 'wind'-rekken voor. Dan is de inhoud per kant max. 52ltr.
Krauser is ook een optie. Deze is/zijn wel een stukje duurder.
Ook zijn er de adventure koffers. Deze zijn veelal hoekig en robuust en van alu/staal.
Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar sommigen zweren erbij...

Gewoon Googlen dus. Er is genoeg! :Y :Y :Y
 
Ik krijg zaterdag mijn TDM850. Heb net een monokey zij-kofferrek besteld.
En vorige week een Hepco & Becker bagagedrager tweedehands op de kop getikt.

Zit nu al een topkoffer op de motor, maar deze is op de handgreep boven / achter het zadel gemonteerd en dit vind ik persoonlijk niet netjes en niet stevig genoeg.
Vandaar de H&B drager om de topkoffer te monteren.

Ik ga rijden met 2x 21L zijkoffers en een 27L topkoffer.
Is wel genoeg voor W-W rijden en vakanties zonder passagier :9


Kan niet wachten tot zaterdag! :]
 
In het vorige topic had ik al de volgende vraag gesteld.

Welke koffers zijn er voor TDM's beschikbaar en kunnen jullie ervaringen met bepaalde koffers delen? Ik ben vooral ook geïnteresseerd in de inhoud van de koffers in liters.

ik heb net aro adventure koffers gemonteerd, nog geen meter mee gereden dus ervaring heb ik er niet mee.
op vorige motoren bijn altijd plastic koffers gehad die naar de zijkant openen, en dat vond ik niet handig. Vandaar nu de bovenladers. De laatste motor diek had was een 660 ténéré met de ori koffers, dus ik heb alwel goede ervaring met bovenladers.
 
Het is de Kappa kofferset geworden. Knipperlichten moesten wel verplaatst worden. De koffers zijn 2x 34 liter.

gU-Pofx8bNva0JcZWYZFKShpqf-4FmvJYRgmhMVpmMpKAmbA2dCWJmqxYvmna1cz2ADzC3Gkk4o=w1877-h763
 
Laatst bewerkt:
Komt nog niet echt los hier.
De vorige topics gingen ook niet zo rap, maar hier staat na bijna 2 weken bijna 1 pagina vol.
En dan nog alleen van mensen die melden dat ze er weer bij zijn.

[me="JAMF"]plakt nog effe het laatste stukje van deel 5 over de nieuwe TDM:[/me]


Jetbike1968 in "Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5"
Hallo allemaal.

We weten allemaal dat de TDM niet meer vervaardigd wordt. We vermoeden allemaal dat ALS er een nieuwe variant zou worden uitgebracht, dit hoogst waarschijnlijk een 3-pitter zou gaan worden! En zie hier en aanschouw:

full


full


full


Deze ontwerpen zijn officieel door Yamaha vrij gegeven.
Op basis van de bestaande MT-09, maar met de fijnere tour TDM houding en zit.

I like it!



Like:
- Mooie slanke "spaken" in de wielen
- Framebrug duidelijk zichtbaar
- Mooie achterbrug
- TDM uitstraling
- Radiale remmen

Maybe :
- 3 pitter
- Duoplek
- Kort "achterspatbord"
- "staartje"voor knippers en kentekenplaat
- Handkappen

Don't like:
- Ruitje
- Korte uitlaatpijpje: een TDM moet een dubbele laaghangende pijp hebben of kan dat niet bij een 3 pitter.
- Kettingaandrijving


En ligt het nou aan mij of zit er een I-pad als dashboard op ?


Wat zou ie mogen kosten (de laatste prijzen van de 900 waren net geen €11.000)

MT-09 is net geen €9.500
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan