Yamaha T7 Concept

weet iemand de specificaties van deze motor? ik kan het nergens vinden
als de motor 200kg weegt haak ik af,

ik zie de ideale adventure bike als een motor die 140kg a 150kg weegt, 80 a 90pk heeft en onderhoudsbeurten om de 7500km.
 
keep on dreaming!

minstens 180 kg, kleine 80 pk..
(zoek maar eens op hoeveel peeekaaas een "hoeheetieookalweer" 700 van yamahaha heeft)
er zijn hele discussies over op adv. ..

duzzzzz
 
weet iemand de specificaties van deze motor? ik kan het nergens vinden
als de motor 200kg weegt haak ik af,

ik zie de ideale adventure bike als een motor die 140kg a 150kg weegt, 80 a 90pk heeft en onderhoudsbeurten om de 7500km.

Tracer 700 = 196 kg. De Tenere 700 zal iets zwaarder worden 205-210kg?

Jouw ideale ADV motor is er al. Husqvarna 701.

72pk
145kg
10.000 km onderhoud interval.
 
Tankinhoud had ik ook groter verwacht... maar ze beloven een actieradius van + 350km... op zich is dat dan weer niet verkeerd.

Alleen jammer dat Yamaha na 2 jaar teasen er nog geen genoeg van heeft... leverbaar herfst 2019 :N
 
Tankinhoud had ik ook groter verwacht... maar ze beloven een actieradius van + 350km... op zich is dat dan weer niet verkeerd.

Alleen jammer dat Yamaha na 2 jaar teasen er nog geen genoeg van heeft... leverbaar herfst 2019 :N

En weer houdt Yamaha een wortel voor... Tweede helft 2019. In Amerika zien ze hem waarschijnlijk pas eind 2020 of begin 2021.
 
ik vind t ook tegenvallen...
ik had toch wel 20kg minder verwacht..
beetje jammer...

maar of die ktm nou zoveel beter is met die vreemde (lage) tanks...
 
ik vind t ook tegenvallen...
ik had toch wel 20kg minder verwacht..
beetje jammer...

maar of die ktm nou zoveel beter is met die vreemde (lage) tanks...

Ik weet uit ervaring van rally motoren dat zo'n tank ideaal is om een laag zwaartepunt te vinden.
Ik vind de tenere aesthetisch gezien zo veel mooier dan de KTM, maar het gewicht in combinatie met het vermogen staat mij vies tegen van de tenere.
Ook qua opties vind ik de tenere tegen vallen, maar daar zal de prijs ook naar zijn dunkt mij. Alleen het dashboard vind ik wel lelijk van de tenere.
Alleen snap niet hoe ze bij KTM de koplamp unit hebben kunnen goedkeuren
 
IMG_20181106_152712.jpg
IMG_20181106_152100.jpg
 
EICMA Milaan eergisteren. Druk in de Yamaha stand bij de T700
DSC_1008.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan