YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Nieuw op dit forum, zoals ik ook een nieuwe motorrijder ben,
Ik heb laatst mijn eerste motor gekocht (szr 660, ik noem hem Pietertje). En ik heb er twee maand extreem veel plezier aan beleefd!

Nu is mijn blok kapotgelopen helaas en ik kan niet echt goede opties vinden qua nieuw blok waarvan ik met enige zekerheid kan zeggen dat het goed spul is. Als iemand tips heeft of een ruilblok zou ik zeer dankbaar zijn.

(Cilinderkop, cilinder en zuiger zijn Total loss.)
Hoi, welkom, jammer dat het zo kort heeft geduurd. Wat is er gebeurd?
Er wordt op marktplaats wel geadverteerd met motorblokken maar goedkoop zijn ze niet.

lange link
en
≥ Szr 660 in onderdelen! - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

Edit: voor iets meer heb je een complete motor:
≥ Te koop yamaha szr. 660 koopje!!! - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl


Die hebben wij gekocht :-)
Voornamelijk voor m'n vriendin, maar zal er zelf ook wel eens een rondje op doen.
Denk dat we zo'n 10 jaar bijna niet meer op de weg hebben gereden.
*O*
 
Laatst bewerkt:
Hoi, welkom, jammer dat het zo kort heeft geduurd. Wat is er gebeurd?
Er wordt op marktplaats wel geadverteerd met motorblokken maar goedkoop zijn ze niet.

lange link
en
≥ Szr 660 in onderdelen! - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

Edit: voor iets meer heb je een complete motor:
https://link.marktplaats.nl/m1276970370*O*

Ik had mijn voorvorkkeringen net vervangen, ging ik net even een stukje rijden om ze te testen en toen begon de motor ineens hard te ratelen, meteen de koppeling ingedrukt voor het geval hij vastsloeg. later de cilinderkop eraf gedraaid en alle tuimelaars waren afgebroken, er lag ook een ring in die er niet hoorde, dus vermoedelijk heeft iemand bij een revisie er een ring in laten zitten. ik kan geen andere reden bedenken dan dat dat de boosdoener was.

Zat er aan te denken deze te bestellen, maar dan ben ik wel 700 eu verder:
Engine Yamaha SZR 660 1996-2000.

Maar al met al wil ik hem erg graag weer rijdend hebben omdat het een enorm leuk ding is =D
 
Huh, 700? Oh, verzendkosten. Even kijken... ja het is wel een nederlands bedrijf. Uit Drunen.
Lijkt me de moeite waard om te kijken of je het zelf kunt ophalen als je bijna €100 verzendkosten kunt besparen!
 
Ik had mijn voorvorkkeringen net vervangen, ging ik net even een stukje rijden om ze te testen en toen begon de motor ineens hard te ratelen, meteen de koppeling ingedrukt voor het geval hij vastsloeg. later de cilinderkop eraf gedraaid en alle tuimelaars waren afgebroken, er lag ook een ring in die er niet hoorde, dus vermoedelijk heeft iemand bij een revisie er een ring in laten zitten. ik kan geen andere reden bedenken dan dat dat de boosdoener was.

Zat er aan te denken deze te bestellen, maar dan ben ik wel 700 eu verder:
Engine Yamaha SZR 660 1996-2000.

Maar al met al wil ik hem erg graag weer rijdend hebben omdat het een enorm leuk ding is =D
 
Hoi doe mij ff een pb , heb ook nog een blok te koop



te]Kapiteinlangzaam schreef op 09 juni 2018 @ 17:35:

[...]


Ik had mijn voorvorkkeringen net vervangen, ging ik net even een stukje rijden om ze te testen en toen begon de motor ineens hard te ratelen, meteen de koppeling ingedrukt voor het geval hij vastsloeg. later de cilinderkop eraf gedraaid en alle tuimelaars waren afgebroken, er lag ook een ring in die er niet hoorde, dus vermoedelijk heeft iemand bij een revisie er een ring in laten zitten. ik kan geen andere reden bedenken dan dat dat de boosdoener was.

Zat er aan te denken deze te bestellen, maar dan ben ik wel 700 eu verder:
Engine Yamaha SZR 660 1996-2000.

Maar al met al wil ik hem erg graag weer rijdend hebben omdat het een enorm leuk ding is =D~[/quote]
 
Hoewel ik zelf de clipons liever wat breder had gehad, zijn het de knieën die zeuren.
Stuurt wel echt fijn !
 
Voor mij zitten ze prima, maar ik ben ook maar 1,75 iedereen die langer is en erop heeft gereden heeft wel meer plezier dan op hun eigen motor maar ook meer pijn. :P


In 1 ruk naar Zuid Frankrijk was inderdaad tamelijk pijnlijk met 1.96m op de SZR *D
Gelukkig moet je vaak tanken.
Vanuit diep in de Ardennen terug naar Zuid Holland met Pink Panter achterop was ook geen feestje...
 
In 1 ruk naar Zuid Frankrijk was inderdaad tamelijk pijnlijk met 1.96m op de SZR *D
Gelukkig moet je vaak tanken.
Vanuit diep in de Ardennen terug naar Zuid Holland met Pink Panter achterop was ook geen feestje...



Haha doorzettingsvermogen heb je dan wel =D
Mijn plan is om deze zomer naar oost Oostenrijk te rijden, word ook wel een dingetje 8-)
 
Haha doorzettingsvermogen heb je dan wel =D
Mijn plan is om deze zomer naar oost Oostenrijk te rijden, word ook wel een dingetje 8-)

Als je bij Antwerpen bent vraag je je inderdaad af waar je in godsnaam aan begonnen bent, maar tegen de tijd dat je Frankrijk in rijdt voel je sommige lichaamsdelen al niet meer. Alleen moest ik leren om bij tankstops voor de afrit al te beginnen met benen strekken om wat gevoel in de knieen krijgen. Bij de tweede of derde tankstop viel ik namelijk bijna om omdat mn been niet meewerkte.
Ik heb de rit trouwens 2x heen en weer gemaakt op SZR, altijd in een keer doorknallen. Het went ook wel. De eerste keer was het ergst, toen ook een paar dagen een gevoelloos achterwerk gehad.
 
Dat was me het ritje wel bij Robert achterop. Ben niet zo gauw

benauwd, maar dat oog van het subframe......

Was niet helemaal zoals t hoorde, we hebben t overleefd
 
Betekent dit dat je een compleet rollende SZR zonder blok te koop heb?

Wellicht heb ik wel intresse ivm mijn plannen om mijn SZR supermono om te bouwen naar straat machine.

Kun je mij een pb sturen?

Klopt ja, blok en kuipdelen ontbreken, het is een blauwe, voorvork moeten nieuwe keerringen in
 
Gisteren "gewerkt". :]
070718_IMG_5230.jpg


070718_IMG_5862.jpg


070718_IMG_6180.jpg


070718_IMG_6242.jpg


Hij loopt nu behoorlijk goed met Raptor carburateurs, zij het vooralsnog zonder luchtfilter.
 
Lekker gewerkt dus! :t :9~ :]

Ik heb vorige week de circuitdag van mijn club overgeslagen.
Officieel mag ik nog steeds niet motorrijden van de arts.
En een gehele circuitdag is dan aan de overdrijvende kant.

De dag daarna wel 500 km gereden naar en rond Varseveld.
Mocht voor MotoPlus meedoen met de lezerstest van de 650 Ninja.
Ook leuk. ;)
 
Heb je die erbij gekocht? Deze is zo ontzettend veel mooier dan origineel. Heb er vaak naar zitten kijken, heeft best vaak te koop gestaan.

Volgens mij was het originele zitje van de SZR ontworpen door een vakantiehulpje van de scooterafdeling van Belgarda. En die dikke sigaardemper was ook niet de fraaiste Italiaanse creatie ooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan