Yamaha R1 2003 loopt met koude machine op 3 cilinders

waldrocker

Die hard MF'er
19 mei 2005
446
0
Bergum
Hallo mannen/dames,

Ik heb een vraagje over een winter klusje wat ik heb. Ik heb eind dit jaar een R1 gekocht uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan. Ik heb vernomen dat wanneer de motor koud is deze op 3 cilinders loopt. Naarmate je gas geeft en de motor warm(er) is heft hij hier geen last meer van maar het stationair toerental is onrustig. Zou dit aan een bougie liggen of moet ik toch gaan denken aan de EXUP klep/servo.
Wil zo wie zo de motor een grote beurt geven maar zijn er nog specifieke aandachtspunten?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Hielke
 
een R1 uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan.

dit valt zeer eenvoudig wiskundig op te lossen met de formule

x + y = z

x en y zijn constanten, dus de som geldt voor alle fietsen die aan de voorwaarden voldoen.

x wil zeggen dat het een motor met carburatoren is
y wil zeggen dat de motor al lang stil staat

z is de oplossing, en vermits x en y constanten zijn, is z dat ook en dus steeds correct.

z wil zeggen carburatoren kuisen.
 
Langere tijd stil gestaan. Onrustig stationair. Koud op 3 cilinders.
En dan aan bougies of exup klep denken? mhhhhhh
Mits deze een injectie systeem heeft zou ik eerder aan een vervuild injectie systeem denken of valse lucht aan zuigen of stekkerverbindingen die niet goed contact maken.
Klepspeling controleren is vaak ook wel raadzaam
 
Hallo mannen/dames,

Ik heb een vraagje over een winter klusje wat ik heb. Ik heb eind dit jaar een R1 gekocht uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan. Ik heb vernomen dat wanneer de motor koud is deze op 3 cilinders loopt. Naarmate je gas geeft en de motor warm(er) is heft hij hier geen last meer van maar het stationair toerental is onrustig. Zou dit aan een bougie liggen of moet ik toch gaan denken aan de EXUP klep/servo.
Wil zo wie zo de motor een grote beurt geven maar zijn er nog specifieke aandachtspunten?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Hielke
Ik had zoiets met mijn cbr900rr.
Carburateurs schoon gemaakt. Geen verbetering.
Flesje forte in de tank gedaan en motor gestart. Hielp niet.
Motor een maand laten staan, toen liep hij stationair nog op 2 cilinders.
Bougies waren hartstikke zwart van al mijn gepruts.
Nieuwe bougies er in, hielp 30 seconden. Daarna weer slecht.
Toch maar gaan rijden, liep kut, rookte alsof de motor versleten was. Tank leeg gereden.
Nieuwe benzine getankt. Probleem opgelost. Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan