Yamaha mt 125 (2018) valt uit

Wim Goris

Rookie
16 mrt 2019
1
0
Hallo iedereen
Ondertussen is het al de tweede keer dat ik dit tegen kom in de 1.5 jaren dat ik rond tuf op mijn Yamaha mt 125. Als ik aan het optrekken ben maak ik plots geen vermogen meer. vanaf dat ik me "veilig" aan de kant heb gezet. valt hij uit en krijg ik hem niet terug gestart. motor start maar valt na 5 seconden terug uit. Ik heb mijn machientjede vorige keer als is binnen gebracht bij de verkoper/garagist maar die kon er niets aan vinden. een aantal dagen later start het gewoon terug alsof er niets aan de hand is heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
 
Lekker terug naar de garage voor garantie

welke garantie ???

@ TS : je moet uitzoeken wat het probleem is als hij stil valt, koud in je garage gaat dat dus niet lukken. je zal er mee moeten gaan rijden.
op moment dat hij stil valt, direkt benzine kraan toe, koppeling in trekken en je veilig aan de kant zetten.

bougiedop lossen en er een reserve bougie in steken en kijken of ze vonkt. indien niet, ontstekings probleem
vlotterkamer laten leeg lopen om te zien of er voldoende benzine in zit. indein er amper iets uit komt heb je een benzine-toevoer probleem.
 
welke garantie ???
wat dacht van pas 18 maanden oud en een fabrieksgarantietermijn van 24 maanden.
gewoon terug gaan en de dealer het lekker laten oplossen. met zelf knoeien loop je alleen maar kans dat de garantie vervalt omdat je iets niet goed doet.
er zit zelf mobiliteitsgarantie op volgens mij bij yamaha. klacht neerleggen met een duidelijke omschrijving bij de dealer en laten afslepen door de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan