Yamaha MT-10

Woolich inderdaad, alleen de a/f gedaan, heb er ook geen power filter ingezet misschien later eens wat extras laten toevoegen

zag de foto's/filmpjes op facebook voorbij komen.
Mag ik vragen wat je kwijt was?

wil uiteindelijk ook de standaard uitlaat vervangen. alvast even een kostenplaatje maken.
Heb de MT-10 Vorige week woensdag opgehaald.

Afgelopen zaterdag even een klein ritje kunnen maken. Heerlijk!
Had alleen dat me cruise control aan het einde van het ritje niet meer werkte.. en daarvoor wel prima. (de weg in en uit het dorp heeft traject controle op de N -weg, dus dan is die cruise control wel veilig :))
 
zag de foto's/filmpjes op facebook voorbij komen.
Mag ik vragen wat je kwijt was?

wil uiteindelijk ook de standaard uitlaat vervangen. alvast even een kostenplaatje maken.
Heb de MT-10 Vorige week woensdag opgehaald.

Afgelopen zaterdag even een klein ritje kunnen maken. Heerlijk!
Had alleen dat me cruise control aan het einde van het ritje niet meer werkte.. en daarvoor wel prima. (de weg in en uit het dorp heeft traject controle op de N -weg, dus dan is die cruise control wel veilig :))

Wellicht hier de oplossing, Cruise control issues | Yamaha MT10 FZ10 Forum
 
Succes! Wel ff een paar foto's plaatsen.

Zaterdag na het ophalen even een ritje van 170km gemaakt.

Wat rijdt dat lekker zeg! Vergeleken met de 09 waar ik af kom een veel volwassener motor. Wat een koppel... En dat geluid! Wat een heerlijke roffel zit erin zeg. Zelf onder de 6000 toeren klinkt dat geweldig!

Bij gebrek aan een betere foto:

motor.jpg


Opties:
Akrapovic titanium
MRA fly screen
Highsider bar end mirrors
SW-Motech micro tanktasje
Blindplaatjes voor passagiersteuntjes

Bandjes: Bridgestone S21

Gr. Peter
 
Gefeliciteerd, mooie fiets.

Voor die bar end mirrors, kan je daar voor de standaard Yamaha stuurgewichtjes voor gebruiken of moet je nog andere bijbestellen?
 
Gefeliciteerd, mooie fiets.

Voor die bar end mirrors, kan je daar voor de standaard Yamaha stuurgewichtjes voor gebruiken of moet je nog andere bijbestellen?


Dankjewel! Kan op de standaard, met een niet zichtbaar stripje kunststof van de yamalube dop eronder. Zelfde had ik op mijn vorige yamaha, werkt 10.000km perfect.
 
De SP is besteld :Y inclusief een paar leuke accessoires :9
22 maart wordt ie afgeleverd, nu hopen op mooi weer.
 
Ik heb inmiddels de eerste 35 km erop staan en heb e.e.a. uitgevogeld.

Zo kon ik onderweg de buitentemperatuur niet zien op mijn display, boekje gelezen en het gevonden.

Schakelindicator ingesteld, maar dat is een beetje zinloos met inrijden want dat werkt pas vanaf 7000 toeren...

Tomtom iets verder naar voren gezet, zodat ik niet zo naar "beneden" hoef te kijken voor de navigatie. Nadat ik in een geplande route drie keer de afslag gemist had omdat ik niet goed gekeken had...

Ik moet vaak tanken kwam ik achter.... Kolere.... Met inrijden lust hij al 1 op 13, waar mijn 09 1 op 20 deed. De vraag die ik hierbij heb is: Hoeveel km kan je nog wanneer je brandstofmeter begint te knipperen?

Bij de 1000km beurt laat ik de 12 volt aansluiting vervangen door een dubbele USB poort. Meer mensen die daar ervaring mee hebben?


Schermafbeelding 2019-03-10 om 14.43.31.png


Gr. Peter
 
Ik heb inmiddels de eerste 35 km erop staan en heb e.e.a. uitgevogeld.

Zo kon ik onderweg de buitentemperatuur niet zien op mijn display, boekje gelezen en het gevonden.

Schakelindicator ingesteld, maar dat is een beetje zinloos met inrijden want dat werkt pas vanaf 7000 toeren...

Tomtom iets verder naar voren gezet, zodat ik niet zo naar "beneden" hoef te kijken voor de navigatie. Nadat ik in een geplande route drie keer de afslag gemist had omdat ik niet goed gekeken had...

Ik moet vaak tanken kwam ik achter.... Kolere.... Met inrijden lust hij al 1 op 13, waar mijn 09 1 op 20 deed. De vraag die ik hierbij heb is: Hoeveel km kan je nog wanneer je brandstofmeter begint te knipperen?

Bij de 1000km beurt laat ik de 12 volt aansluiting vervangen door een dubbele USB poort. Meer mensen die daar ervaring mee hebben?


Bekijk bijlage 1363481

Gr. Peter


Toevallig vorige weer 25km gedaan op reserve, toen kwam ik gelukkig bij het tankstation

de 12V plug heb ik gewoon een verloopje voor gekocht met dubbele usb
 
Ik moet vaak tanken kwam ik achter.... Kolere.... Met inrijden lust hij al 1 op 13, waar mijn 09 1 op 20 deed. De vraag die ik hierbij heb is: Hoeveel km kan je nog wanneer je brandstofmeter begint te knipperen?

Verbruik is inderdaad niet al te best, bij mij gaat ie zo rond 150km op reserve.
Ik tank E5 (98), dan is het verbruik wat minder slecht dan met E10 (95) 😂

Vooral op vakantie wel lekker om ietsie meer speling te hebben voordat je een benzinepomp moet opzoeken.
 
Ik heb inmiddels de eerste 35 km erop staan en heb e.e.a. uitgevogeld.

Ik moet vaak tanken kwam ik achter.... Kolere.... Met inrijden lust hij al 1 op 13, waar mijn 09 1 op 20 deed. De vraag die ik hierbij heb is: Hoeveel km kan je nog wanneer je brandstofmeter begint te knipperen?

Gr. Peter

Er zit 4 liter reserve in als de tripmeter op F springt. Dus kan je nog ca. 50km rijden in theorie.
 
al eens ruim 25 km gedaan op reserve, toen wel blij dat ik de pomp weer in beeld kreeg :o)

Trouwens weer eens wat foto's posten aangezien er weer wat mods zijn gedaan aan de MT (stuur spuiten, rem/schakelsets vervangen)
 
al eens ruim 25 km gedaan op reserve, toen wel blij dat ik de pomp weer in beeld kreeg :o)

Trouwens weer eens wat foto's posten aangezien er weer wat mods zijn gedaan aan de MT (stuur spuiten, rem/schakelsets vervangen)

F5 ……. F5 …....
 
Hey Allen,

Ik ben nieuw op deze thread maar al een tijd op de forum.

Ik heb net “officeel” het geld gemaakt naar de dealer dus ik heb nu een MT-10 decennium in mijn bezit haha. Hiervoor had ik een MT-09 van bj 2017 en daarvoor een Honda CB1000RA van bj 2012 en een Homda CMX 450 van bj 1978.

Het bloed kroop toch niet waar het kon bij de MT-09 en ik miste de 1000cc gevoel en houding onder/ op het zadel.

Ik ga de motor op 23ste ophalen bij Topmoto en zal dan wat foto’s plaatsen.

Hierbij alvast een voorproefje ;).
629AD4B2-77AC-467D-BD38-CABBDDD5F23B.jpeg

C79733CF-4BBB-4B7D-A7F5-24FAC5A41478.jpeg

Ik zal vanaf ook wat actief zijn in deze thread. Wie weet zie ik jullie nog weleens onderweg.

Mvg,

Matthijs

. 629AD4B2-77AC-467D-BD38-CABBDDD5F23B.jpegC79733CF-4BBB-4B7D-A7F5-24FAC5A41478.jpeg
 
Hey Allen,

Ik ben nieuw op deze thread maar al een tijd op de forum.

Ik heb net “officeel” het geld gemaakt naar de dealer dus ik heb nu een MT-10 decennium in mijn bezit haha. Hiervoor had ik een MT-09 van bj 2017 en daarvoor een Honda CB1000RA van bj 2012 en een Homda CMX 450 van bj 1978.

Het bloed kroop toch niet waar het kon bij de MT-09 en ik miste de 1000cc gevoel en houding onder/ op het zadel.

Ik ga de motor op 23ste ophalen bij Topmoto en zal dan wat foto’s plaatsen.

Hierbij alvast een voorproefje ;). Bekijk bijlage 1364711
Bekijk bijlage 1364712
Ik zal vanaf ook wat actief zijn in deze thread. Wie weet zie ik jullie nog weleens onderweg.

Mvg,

Matthijs

. Bekijk bijlage 1364711Bekijk bijlage 1364712
Gefeliciteerd!

Nummer 08?
 
Zo, met slecht weer mij toch even uitgeleefd!

Hoewel ik inmiddels zo'n 70.000 km motor gereden heb op motoren met kettingaandrijving, heb ik nog nooit mij eigen ketting gespannen, omdat ik vind dat anderen daar meer kundig in zijn dan ikzelf.

Daarom had ik mij voorgenomen om bij mijn 1000km beurt bij de dealer mijn "sigarettenaansteker" 12-volt accessoire te laten vervangen door een dubbele USB poort. De USB poort had ik inmiddels besteld en thuis, maar de km's schieten niet echt op met een natte straat.

Wat moet je dan met zulk regenachtig weer?

bekeken en het toch maar zelf geprobeerd.

Bleek goed te doen!

IMG_0483.JPG

met een verduisterende, deels doorzichtige dop eroverheen.

IMG_0484.JPG


Hij ziet er mooi strak in en geeft ook nog eens het voltage van het elektronische circuit weer. Spanning was 12,5 Volt, maar na mijn testen liep het terug naar 12,0 volt. Ik gebruik een SW-Motech Micro tanktasje, hier kan ik dan mijn telefoon in opladen of t.z.t. een Go Pro aansluiten. Voordeel is dat de kabeltjes nu redelijk vast blijven zitten in de USB poort, waar zo'n sigarettenaansteker plug met usb uitgang er uit trilt.

Het was echt kinderlijk eenvoudig, maar ik voelde me net Macgyver toen het klaar was *O*.
 
Mooi filmpje, kan goed van pas komen. Heb verleden week ook een dubbele USB plug besteld.
 
Zo, met slecht weer mij toch even uitgeleefd!

Hoewel ik inmiddels zo'n 70.000 km motor gereden heb op motoren met kettingaandrijving, heb ik nog nooit mij eigen ketting gespannen, omdat ik vind dat anderen daar meer kundig in zijn dan ikzelf.

Daarom had ik mij voorgenomen om bij mijn 1000km beurt bij de dealer mijn "sigarettenaansteker" 12-volt accessoire te laten vervangen door een dubbele USB poort. De USB poort had ik inmiddels besteld en thuis, maar de km's schieten niet echt op met een natte straat.

Wat moet je dan met zulk regenachtig weer?

bekeken en het toch maar zelf geprobeerd.

Bleek goed te doen!

Bekijk bijlage 1365012
met een verduisterende, deels doorzichtige dop eroverheen.

Bekijk bijlage 1365013

Hij ziet er mooi strak in en geeft ook nog eens het voltage van het elektronische circuit weer. Spanning was 12,5 Volt, maar na mijn testen liep het terug naar 12,0 volt. Ik gebruik een SW-Motech Micro tanktasje, hier kan ik dan mijn telefoon in opladen of t.z.t. een Go Pro aansluiten. Voordeel is dat de kabeltjes nu redelijk vast blijven zitten in de USB poort, waar zo'n sigarettenaansteker plug met usb uitgang er uit trilt.

Het was echt kinderlijk eenvoudig, maar ik voelde me net Macgyver toen het klaar was *O*.
Ooh simpel zeg! Zal eens gaan kijken of ik dat ook ga doen.
 
Zo, met slecht weer mij toch even uitgeleefd!

Hoewel ik inmiddels zo'n 70.000 km motor gereden heb op motoren met kettingaandrijving, heb ik nog nooit mij eigen ketting gespannen, omdat ik vind dat anderen daar meer kundig in zijn dan ikzelf.

Daarom had ik mij voorgenomen om bij mijn 1000km beurt bij de dealer mijn "sigarettenaansteker" 12-volt accessoire te laten vervangen door een dubbele USB poort. De USB poort had ik inmiddels besteld en thuis, maar de km's schieten niet echt op met een natte straat.

Wat moet je dan met zulk regenachtig weer?

bekeken en het toch maar zelf geprobeerd.

Bleek goed te doen!

Bekijk bijlage 1365012
met een verduisterende, deels doorzichtige dop eroverheen.

Bekijk bijlage 1365013

Hij ziet er mooi strak in en geeft ook nog eens het voltage van het elektronische circuit weer. Spanning was 12,5 Volt, maar na mijn testen liep het terug naar 12,0 volt. Ik gebruik een SW-Motech Micro tanktasje, hier kan ik dan mijn telefoon in opladen of t.z.t. een Go Pro aansluiten. Voordeel is dat de kabeltjes nu redelijk vast blijven zitten in de USB poort, waar zo'n sigarettenaansteker plug met usb uitgang er uit trilt.

Het was echt kinderlijk eenvoudig, maar ik voelde me net Macgyver toen het klaar was *O*.


wat is precies de extra waarde hier van? ik doe het nu met een verloop plug
 
wat is precies de extra waarde hier van? ik doe het nu met een verloop plug

Als je tevreden bent met je plug en hier geen hinder van ondervindt dan is er geen toegevoegde waarde.

Ik heb gekozen voor inbouw t.o.v. een plug omdat vrijwel alle laadapparatuur tegenwoordig met USB is en wanneer de plug erin zit het niet meer spatwaterdicht is, de plug eruit kan vallen en het er wat minder afgewerkt uitziet met zo'n verloopplug erin.

Dat je de spanning van je elektronische circuit ziet is puur voor de lol.

Gr. Peter
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de MT-10?

Ik hoor het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan