Yamaha MT-10

Sinds kort ook een mt10 gehaald! Wat een monster zeg. Nog een aantal dingen besteld zoals tankpad, comfort Seat, kentekenhouder etc. Wil wel een foto laten zien alleen geeft het aan dat formaat te groot..


Mooi! ga je wel lol van hebben! :Y

Als het goed is liggen vandaag de covers voor de radiator en de olie koeler op de deurmat....
nog aan het kijken of ik de rem/schakel sets zwart laat maken of dat ik die in het zwart ergens bestel, iemand een tip of ervaring met rem/schakelsets voor de MT??

Volgens mij heb ik daarna geen onderdelen meer die ik kan vervangen 8-)
 
Mooi! ga je wel lol van hebben! :Y

Als het goed is liggen vandaag de covers voor de radiator en de olie koeler op de deurmat....
nog aan het kijken of ik de rem/schakel sets zwart laat maken of dat ik die in het zwart ergens bestel, iemand een tip of ervaring met rem/schakelsets voor de MT??

Volgens mij heb ik daarna geen onderdelen meer die ik kan vervangen 8-)

Ja heb er heel wat lol mee! Mode 3 beetje op gereden, mode 2 beetje aan het uitproberen. Voorwiel vliegt wel echt omhoog op mode 2 al! Op drie is die nog makkelijk laag te houden.. Die cover voor de radiator denk ik ook aan...
 
Laatst bewerkt:
Wisten jullie trouwens dat er nieuwe kleurstelling is. Volgens mij is die er niet altijd geweest. Je had normaal die licht grijze met gele velgen. Nu heb je ook donkergrijs mat. Echt heel mooi! Ik denk dat die nieuw van 2018 is. Wilde die licht grijze, maar ben veel blijer met deze die ik heb gekregen.
 
Mooi! ga je wel lol van hebben! :Y

Als het goed is liggen vandaag de covers voor de radiator en de olie koeler op de deurmat....
nog aan het kijken of ik de rem/schakel sets zwart laat maken of dat ik die in het zwart ergens bestel, iemand een tip of ervaring met rem/schakelsets voor de MT??

Volgens mij heb ik daarna geen onderdelen meer die ik kan vervangen 8-)


Er zijn niet echt veel verschillende rearsets voor een MT10. Vindt persoonlijk deze erg fraai:
www.woodcraft-cfm.com - YamahaFZ102017AdjustableRearsetAssemblyCompleteWShiftBrakePedalStdGPBlack
 
Wisten jullie trouwens dat er nieuwe kleurstelling is. Volgens mij is die er niet altijd geweest. Je had normaal die licht grijze met gele velgen. Nu heb je ook donkergrijs mat. Echt heel mooi! Ik denk dat die nieuw van 2018 is. Wilde die licht grijze, maar ben veel blijer met deze die ik heb gekregen.

Mooie kleur! Komt inderdaad ipv matgrijze kleurstelling.
Veel plezier met de MT, dat komt vast wel goed *O*
 
Dit is 'm dan. Bescherming voor radiator en olie al besteld. Heel misschien nog een akra slip on onder. Dan is ie af! En heeeeeel misschien rem en koppelinghendel. Als ik een keer teveel geld heb.
20180903_184213.jpg
 
Een aantal weken geleden ook een MT10 gekocht 😃. Voorheen een B-King en Tuono V4 gereden, maar de MT10 is zeker mijn favoriet. Volgende week mag hij zichzelf nog even bewijzen in de Eifel 🔥🔥 Bekijk bijlage 1327574
super mooi ding!
Ben wel benieuwd naar je vergelijking tussen de mt10 en de tuono.
Op papier zou de tuono toch nog net iets beter moeten zijn.... Kwa comfort denk alleen niet.

De tuono v4 staat toch stiekem ook nog een beetje op mijn lijstje :)

Ik heb vrijdag een circuitdagje geboekt op zandvoort. Ben zeer benieuwd hoe de 10 het daar doet.
Is voor mij ook alweer even geleden :unsure:
 
Superdik!! Zelf een z800 zwart gehad. Wilde ff geen zwart meer. Anders zeker de zwarte gehaald.

Ben zelf ook van een Zwarte Z800 gekomen, vandaar inderdaad ook geen zwarte MT, de kleuren van nu zijn wel mooi met dat matte donkergrijs enzo.
Maar ik ga toch niet weer een andere kleur nemen hoor ;)

@YamahaMT: hij is pas klaar als je die lelijke reflectors van je voorvork afschroeft _O-
 
J
Ben zelf ook van een Zwarte Z800 gekomen, vandaar inderdaad ook geen zwarte MT, de kleuren van nu zijn wel mooi met dat matte donkergrijs enzo.
Maar ik ga toch niet weer een andere kleur nemen hoor ;)

@YamahaMT: hij is pas klaar als je die lelijke reflectors van je voorvork afschroeft _O-
Jongens jullie veroorzaken allemaal problemen in mijn hoofd. Viel me niet eens op tot nu! En bedankt. Haha ga het gelijk oplossen.
 
super mooi ding!
Ben wel benieuwd naar je vergelijking tussen de mt10 en de tuono.
Op papier zou de tuono toch nog net iets beter moeten zijn.... Kwa comfort denk alleen niet.

De tuono v4 staat toch stiekem ook nog een beetje op mijn lijstje :)

Ik heb vrijdag een circuitdagje geboekt op zandvoort. Ben zeer benieuwd hoe de 10 het daar doet.
Is voor mij ook alweer even geleden :unsure:

Het zijn allebei super mooie machines, maar voor op straat vind ik de MT10 een stuk fijner.
De Tuono was echt kneiterhard, de MT10 biedt een stuk meer comfort.
Op een gegevens moment kwam er veel onderhoud aan bij die Tuono, toen heb ik er afscheid van genomen.
Ik zit ook wat lekkerder op de MT10, ben zelf ong 1.90cm, en dan is de Tuono vrij krap..
 
Sinds kort een MT-10-SP, tot mei een MT-10.
Wat mij opvalt is dat de MT-10 ongeveer 1:15 loopt en de MT-10-SP gebruikt ongeveer 1:20 op de cruise controle 140km in zijn 5e versnelling.
Het zou prettig zijn als de MT-10 dezelfde mapping krijgt als de SP.
Ook voor de MT-10 geld dat het vaak wijzer is in zijn 4 of 5e versnelling te toeren.
 
Sinds kort een MT-10-SP, tot mei een MT-10.
Wat mij opvalt is dat de MT-10 ongeveer 1:15 loopt en de MT-10-SP gebruikt ongeveer 1:20 op de cruise controle 140km in zijn 5e versnelling.
Het zou prettig zijn als de MT-10 dezelfde mapping krijgt als de SP.
Ook voor de MT-10 geld dat het vaak wijzer is in zijn 4 of 5e versnelling te toeren.

Ik heb ook een SP maar heb nog nooit gezien dat hij 1:20 rijdt, op de snelweg met CC op z´n zuinigst 1:17, ga je van de snelweg af en dan binnendoor, dan stijgt het verbruik al heel snel richting 1:12 -13 gemiddeld. En vlgs mij heeft de SP en de MT-10 dezelfde mapping
 
Ik heb ook een SP maar heb nog nooit gezien dat hij 1:20 rijdt, op de snelweg met CC op z´n zuinigst 1:17, ga je van de snelweg af en dan binnendoor, dan stijgt het verbruik al heel snel richting 1:12 -13 gemiddeld. En vlgs mij heeft de SP en de MT-10 dezelfde mapping
hoor ook verhalen bij niet veel gas geven van 1 op 10.
en idd hoorde ook dat de mappings idd hetzelfde zijn.
 
Er zit een verschil tussen de MT-10 en de MT-10-SP mapping, mijn SP is van eind mei 2018. Yamaha heeft hier meer moeite in gestoken om de SP zuiniger te maken.. Mijn zoon rijd op de oudere MT-10 uit 2016,. Ik heb gevraagd of de mapping over te zetten is van de SP. Helaas is dit niet mogelijk omdat er een andere ecu in de SP zit.
Ik heb wel beide motoren voorzien van een Akrapovic einddemper. Hierna de ECU gereset en de eerste 50km rustig gereden. Omdat de Ecu voldoet aan de euro4 norm worden dan de standaard tabellen opnieuw geschreven en geoptimaliseerd. Als je het net hebt gedaan, loopt de motor de eerste 15/20 km licht onregelmatig. OP de MT-10 reed ik regelmatig 1:15/16.
 
Laatst bewerkt:
Er zit een verschil tussen de MT-10 en de MT-10-SP mapping, mijn SP is van eind mei 2018. Yamaha heeft hier meer moeite in gestoken om de SP zuiniger te maken.. Mijn zoon rijd op de oudere MT-10 uit 2016,. Ik heb gevraagd of de mapping over te zetten is van de SP. Helaas is dit niet mogelijk omdat er een andere ecu in de SP zit.
Ik heb wel beide motoren voorzien van een Akrapovic einddemper. Hierna de ECU gereset en de eerste 50km rustig gereden. Omdat de Ecu voldoet aan de euro4 norm worden dan de standaard tabellen opnieuw geschreven en geoptimaliseerd. Als je het net hebt gedaan, loopt de motor de eerste 15/20 km licht onregelmatig. OP de MT-10 reed ik regelmatig 1:15/16.

Ik wist dit niet van de mapping, dacht dat die beide hetzelfde waren, maar hoe heb je de ECU gereset?
 
Er zit een verschil tussen de MT-10 en de MT-10-SP mapping, mijn SP is van eind mei 2018. Yamaha heeft hier meer moeite in gestoken om de SP zuiniger te maken.. Mijn zoon rijd op de oudere MT-10 uit 2016,. Ik heb gevraagd of de mapping over te zetten is van de SP. Helaas is dit niet mogelijk omdat er een andere ecu in de SP zit.
Ik heb wel beide motoren voorzien van een Akrapovic einddemper. Hierna de ECU gereset en de eerste 50km rustig gereden. Omdat de Ecu voldoet aan de euro4 norm worden dan de standaard tabellen opnieuw geschreven en geoptimaliseerd. Als je het net hebt gedaan, loopt de motor de eerste 15/20 km licht onregelmatig. OP de MT-10 reed ik regelmatig 1:15/16.
dacht dat de SP van 17 en 18 hetzelfde waren dus ook de ecu.
ga het van de week ff navragen of ze er iets aan veranderd hebben.
 
De ECU is te resetten met een diagnositc tool voor OBDII, check of er op de diagnose tool een stand aanwezig is om de motorstoring lamp te resetten.
Met andere woorden : reset de MIL lamp, ook als deze niet brand.
Ik gebruik zelf de Elite MD802 Diagnosecomputer, Is redelijk duur en uitgebreid en geschikt voor alle Autos, en universele commandos van de motor.
Ik heb zelf een verloopkabel gemaakt van de diagnose stekker (onder het zadel, van de MT-10, naast de accu) naar de aansluiting van de diagnose computer.
In de handleiding bij mij staat het volgende :

Clear diagnostic information:
Resetting the check engine light will clear the diagnostic trouble codes too. It will also clear all other diagnostic information such as stored freeze frame data and status of test results. After the reset, the car may run poorly while it performs re-calibration.

Van een Yamaha specialist heb ik vernomen dat de ecutabellen, van de SP, aangepast zijn sinds 2018. Dit omdat er veel klachten waren over een hoog gebruik.
 
Laatst bewerkt:
De ECU is te resetten met een diagnositc tool voor OBDII, check of er op de diagnose tool een stand aanwezig is om de motorstoring lamp te resetten.
Met andere woorden : reset de MIL lamp, ook als deze niet brand.
Ik gebruik zelf de Elite MD802 Diagnosecomputer, Is redelijk duur en uitgebreid en geschikt voor alle Autos, en universele commandos van de motor.
Ik heb zelf een verloopkabel gemaakt van de diagnose stekker (onder het zadel, van de MT-10, naast de accu) naar de aansluiting van de diagnose computer.
In de handleiding bij mij staat het volgende :

Clear diagnostic information:
Resetting the check engine light will clear the diagnostic trouble codes too. It will also clear all other diagnostic information such as stored freeze frame data and status of test results. After the reset, the car may run poorly while it performs re-calibration.

Van een Yamaha specialist heb ik vernomen dat de ecutabellen, van de SP, aangepast zijn sinds 2018. Dit omdat er veel klachten waren over een hoog gebruik.

Ok, bedankt voor de uitleg
 
Terug
Bovenaan Onderaan