Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Lijkt me Leuk om te proberen, ik vind het wel een mooi ding om te zien... maar ja heb dan ook een 2018 mt09...
Eerst proberen, dan ervaren, dan pas mening geven of hebben....
 
Precies, daar ben ik het over het algemeen mee eens. Maar als iets verschrikkelijk goed rijd en een dito verschrikkelijk uiterlijk heeft dan koop ik het niet. Voor deze centen kun je ook iets kopen dat er retegoed uitziet en dito ook retegoed rijdt. Dan is de keuze wat mij betreft niet zo moeilijk. Maar we zien de verkoopcijfers wel langs komen. Denk dat deze net zo exclusief wordt als een Ferrari GTO shortbase.
 
Geld heb ik de komende jaren niet,dat wat ik had, zit in de mt09... Dat wat nu reserve is moet reserve blijven.
Eerst weer een aantal jaren sparen.. ach het leven heeft dus ook zijn minne kanten. Ik moet daarnaast de hele winter straks tegen de mt09sp aankijken. Iedere dag weer... Het gifkikkertje staan in de woonkamer, ook in de zomer trouwens..

Ach ja, je kan het verkeerder treffen zullen we maar zeggen.
 
Geld heb ik de komende jaren niet,dat wat ik had, zit in de mt09... Dat wat nu reserve is moet reserve blijven.
Eerst weer een aantal jaren sparen.. ach het leven heeft dus ook zijn minne kanten. Ik moet daarnaast de hele winter straks tegen de mt09sp aankijken. Iedere dag weer... Het gifkikkertje staan in de woonkamer, ook in de zomer trouwens..

Ach ja, je kan het verkeerder treffen zullen we maar zeggen.

Wat een luxe. Dat krijg ik niet goedgekeurd door de directie. ;)
 
Onlangs originele 12v dc aansluiting geinstalleerd. Zit een kabel rechts onder het kapje met mt09 erop plug en play. Geen gedoe met accu's en kabels. Een 12dc usb adapter bij de action voor een euro en klaar.

Hallo,
Ik heb sinds deze week mijn nieuwe MT09.
Ben ook van plan om mijn telefoon op het stuur te plaatsen met navi en USB aansluiting.
Begrijp ik uit jouw antwoordt dat elke MT 09 standaard een plug en play onder het kapje van het display heeft zitten? Of waar zit dit precies?
 
Hallo,
Ik heb sinds deze week mijn nieuwe MT09.
Ben ook van plan om mijn telefoon op het stuur te plaatsen met navi en USB aansluiting.
Begrijp ik uit jouw antwoordt dat elke MT 09 standaard een plug en play onder het kapje van het display heeft zitten? Of waar zit dit precies?

Dit zit niet direct onder het kapje van het display. Je hebt volgens mij links en rechts onder de zijkap een stekker zitten, iig vanaf het 2017 model. Voor mijzelf heb ik de rechterkant gebruikt voor een dubbele usb plus aansluiting, werkt perfect. Zie bijvoorbeeld ook de filmpjes op YouTube:
 
Dit zit niet direct onder het kapje van het display. Je hebt volgens mij links en rechts onder de zijkap een stekker zitten, iig vanaf het 2017 model. Voor mijzelf heb ik de rechterkant gebruikt voor een dubbele usb plus aansluiting, werkt perfect. Zie bijvoorbeeld ook de filmpjes op YouTube:

Top!
Ga ik vanavond meteen mee aan de slag.
Bedankt voor je antwoord.


Groeten,

Luc
 
Vandaag nog weer even een (korter) ritje gedaan.:]

Was lekker fris:+ dus waarschijnlijk het laatste ritje van het jaar, of er moet nog een weekend met 10+ graden komen; dan trek ik um natuurlijk weer van stal})
 
btw, zo staat ie er nu(ongeveer) bij:

Heb de tank zwart gewrapt, van de winter waarschijnlijk de grijze panelen ook nog zwart(plastidip?).
De tank moet trouwens overnieuw want is me niet naar de zin(oké, eigenlijk mislukt,haha)
 
ik heb afgelopen vrijdag de mt09 ingeruild op een MT10SP,
cd212c10-6a30-4efd-997a-fb68bbbf57b1.jpg
 
Wat is volgens jou het grootste verschil met de 09? (Los van de Pk’s)

Groeten Luc

De zithouding is voor mij wat prettiger, op de 09 kreeg ik na een poosje best last van de knieën, hij is iets smaller dus hij kan wat makkelijker de schuur in,
De vering is uiteraard een stuk beter(ook die van de normale mt10)
En hij is niet zo zenuwachtig als de mt09

Qua snelheid is hij tot de 5000rpm niet veel sneller maar als hij eenmaal begint gaat hij ook als een speer
 
De zithouding is voor mij wat prettiger, op de 09 kreeg ik na een poosje best last van de knieën, hij is iets smaller dus hij kan wat makkelijker de schuur in,
De vering is uiteraard een stuk beter(ook die van de normale mt10)
En hij is niet zo zenuwachtig als de mt09

Qua snelheid is hij tot de 5000rpm niet veel sneller maar als hij eenmaal begint gaat hij ook als een speer

Oke helder!
Ik heb bewust voor de MT09 gekozen omdat het mijn eerste motor is. Heb ook op de MT10 getest, vond hem erg prettig rijden. Maar zowat iedereen adviseert mij om niet met 1000cc te beginnen, 800 is al veel.
Wat is jouw advies omdat je ze allebei hebt gereden?
Uiteindelijk zit het allemaal in je rechter hand denk ik dan.
 
Oke helder!
Ik heb bewust voor de MT09 gekozen omdat het mijn eerste motor is. Heb ook op de MT10 getest, vond hem erg prettig rijden. Maar zowat iedereen adviseert mij om niet met 1000cc te beginnen, 800 is al veel.
Wat is jouw advies omdat je ze allebei hebt gereden?
Uiteindelijk zit het allemaal in je rechter hand denk ik dan.

Ik heb niet echt een advies, heb mezelf prima vermaakt op de mt09 maar de dealer had deze sp staan en vond het wel een leuke upgrade, ding heeft nog steeds een bak koppel in de lage toeren maar rijd wat rustiger, vond mijn 09 behoorlijk zenuwachtig op standje A de mt10 is wat voorspelbaarder
 
Mijn MT09 zit binnen voor 20k beurt en kappotte handvatverwarming.
Blijkbaar lekte er ook een kleppendeksel.
Nog iemand die problemen heeft met zijn originele handvatverwarming?
Als vervangmotor een mt07 tracer meegekregen, rijdt wel lekker.
Rijdt zelfs beter dan de mt09 tracer standaard qua rijwielgedeelte, remmen zijn goed genoeg, ik mis de quickshifter wel een beetje.
Maar de mt07 heeft meer motorrem dan de 09 wat ik wel aangenaam vind, die slipper clutch vind ik overbodig.
 
Heren/dames,

Hoe bevalt jullie de doseerbaarheid van de koppeling? Toen ik de motor kocht (bij ongeveer 3k kilometer), vond ik de doseerbaarheid al niet heel geweldig. Het aangrijpingstraject lijkt wat kort. Het lijkt alsof je het koppelingshendel maar een paar mm hoeft te laten vieren om de koppeling volledig in aangrijping te krijgen. De mijne heeft nu 48k gelopen (zonder problemen overigens), en ik heb het idee dat de doseerbaarheid van de koppeling er niet beter op geworden is. De eventuele verandering gaat natuurlijk heel geleidelijk. De koppeling slipt niet.

Hoe is dat bij jullie MT?

Gr. Kees
 
Vraagje: kan ik de accu zomaar uit m'n mt09 halen zonder dat alle data in boordcomputer gaat flippen? Had bedacht om m'n accu er voor de winter uit te halen. Maar nu zei net iemand heel terecht dat het misschien wel invloed heeft op boordcomputer. Had daar zelf nog helemaal niet aan gedacht.
Iemand die weet hoe dat zit?
 
Heb er 1 uit 2014, is er al vaak af geweest. Hooguit dat je je klok opnieuw in moet stellen. Kan me niet voorstellen dat een later model anders is. Wel eerst de minpool loshalen en zorgen dat ie niet terug kan springen (kabels zijn nogal stug). Zo voorkom je kortsluiting als je per ongeluk met je schroevendraaier het frame (massa) zou raken als je de plus zou losmaken.
 
Heb er 1 uit 2014, is er al vaak af geweest. Hooguit dat je je klok opnieuw in moet stellen. Kan me niet voorstellen dat een later model anders is. Wel eerst de minpool loshalen en zorgen dat ie niet terug kan springen (kabels zijn nogal stug). Zo voorkom je kortsluiting als je per ongeluk met je schroevendraaier het frame (massa) zou raken als je de plus zou losmaken.
Inderdaad,buiten de klok gaat er niets veranderen of resetten.
 
Heren/dames,

Hoe bevalt jullie de doseerbaarheid van de koppeling? Toen ik de motor kocht (bij ongeveer 3k kilometer), vond ik de doseerbaarheid al niet heel geweldig. Het aangrijpingstraject lijkt wat kort. Het lijkt alsof je het koppelingshendel maar een paar mm hoeft te laten vieren om de koppeling volledig in aangrijping te krijgen. De mijne heeft nu 48k gelopen (zonder problemen overigens), en ik heb het idee dat de doseerbaarheid van de koppeling er niet beter op geworden is. De eventuele verandering gaat natuurlijk heel geleidelijk. De koppeling slipt niet.

Hoe is dat bij jullie MT?

Gr. Kees

Ik vond de koppeling wel fijn mijn mt10 heeft hem precies hetzelfde alleen gaat die een stukje zwaarder
 
De koppeling is inderdaad eerder kort maar ik vind het ook goed zo. Enkel bij traag rijden in eerste is het een beetje moeilijker.
 
Geen problemen met de koppeling, prima beheersbaar en doseerbaar, maar ben ook een fijn gevoelig persoon.

Iets anders,
Iemand ervaring met de akra racing line? Dit wat het geluid met de db killer. De originele is me net iets te zacht. Ben dol op mijn gehoor, dus wil net een fractie harder. Mijn idee is om , mocht het te hard zijn, een paar gaten bij te boren in de db killer. Maar dat gaat lastig als hij met db killer mij al te hard is. Andere optie is een scorpion, maar vind het rauwe geluik van de akra mooier..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan