Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Is de vering van de MT09 met de jaren nog verbeterd? En zo ja, vanaf welk jaar? Zie namelijk bij de reviews van de xrs900 dat bij deze de vering echt goed is vergeleken met de MT.

Dan gooi ik liever het geld tegen een iets jonger model, dan een nieuwe verenset.
 
Laatst bewerkt:
Is de vering van de MT09 met de jaren nog verbeterd? En zo ja, vanaf welk jaar? Zie namelijk bij de reviews van de xrs900 dat bij deze de vering echt goed is vergeleken met de MT.

Dan gooi ik liever het geld tegen een iets jonger model, dan een nieuwe verenset.

Dacht het niet. Ook bij het nieuwe model wordt de vering als grootste minpunt genoemd. (tenzij je de SP koopt natuurlijk :D)
 
Is de vering van de MT09 met de jaren nog verbeterd? En zo ja, vanaf welk jaar? Zie namelijk bij de reviews van de xrs900 dat bij deze de vering echt goed is vergeleken met de MT.

Dan gooi ik liever het geld tegen een iets jonger model, dan een nieuwe verenset.
De versie vanaf 2017 met led koplamp heeft betere vering, maar het is nog altijd niet geweldig.
Met een verenset los je het probleem van de mt09 niet op, demping is het probleem.
Op z'n minst een andere schokdemper achteraan steken, dat maakt een groot verschil.
 
De versie vanaf 2017 met led koplamp heeft betere vering, maar het is nog altijd niet geweldig.
Met een verenset los je het probleem van de mt09 niet op, demping is het probleem.
Op z'n minst een andere schokdemper achteraan steken, dat maakt een groot verschil.

Okay. Kijk nu ook naar MT's waar dat al is gedaan. En anders gooi ik er een streetbox van hyperpro ertegen aan.

Dat zal voldoende moeten zijn voor mijn rijstijl. Woon Werk en bochtenwerk op sportieve snelheid.

Bedankt mensen.
 
Voor de mensen die nog een ECU flash overwegen. Mijn ECU is afgelopen week geflasht door Simon van S-TEC Performance in de UK. Vanmorgen de ECU weer ingebouwd en meteen even getest en wat een verbetering zeg! Heb gelijk het luchtfilter vervangen voor een Sprint P08. De MT loopt nu erg smooth. £288 incl. verzekerd terug versturen. Komen dus nog wel verzendkosten bij om hem te versturen naar de UK, maar ik vind het het zeker waard.
1395986
 
Voor de mensen die nog een ECU flash overwegen. Mijn ECU is afgelopen week geflasht door Simon van S-TEC Performance in de UK. Vanmorgen de ECU weer ingebouwd en meteen even getest en wat een verbetering zeg! Heb gelijk het luchtfilter vervangen voor een Sprint P08. De MT loopt nu erg smooth. £288 incl. verzekerd terug versturen. Komen dus nog wel verzendkosten bij om hem te versturen naar de UK, maar ik vind het het zeker waard.
Bekijk bijlage 1395986
Goed om te horen dat je positief bent! het staat nogsteeds op mijn verlanglijstje, maar de baby en toen de verhuizing zaten een tikkie in de weg...
 
Voor de mensen die nog een ECU flash overwegen. Mijn ECU is afgelopen week geflasht door Simon van S-TEC Performance in de UK. Vanmorgen de ECU weer ingebouwd en meteen even getest en wat een verbetering zeg! Heb gelijk het luchtfilter vervangen voor een Sprint P08. De MT loopt nu erg smooth. £288 incl. verzekerd terug versturen. Komen dus nog wel verzendkosten bij om hem te versturen naar de UK, maar ik vind het het zeker waard.
Bekijk bijlage 1395986

wat is het verschil tussen een power commander en afstellen - ECU flashen?
 
wat is het verschil tussen een power commander en afstellen - ECU flashen?
Simpel uitgelegd ben je met een power commander aan het prutsen en met een ECU flash ben je op de juiste manier aan het werken.

Gisteren en eergisteren de tracer 900 GT meegekregen als vervangmotor en ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk de tracer GT gekocht had als die beschikbaar was 1.5j geleden.
Geweldige motor, goede vering (of toch goed genoeg voor op straat), duo passagier is comfortabel, scherm is duidelijk en overzichtelijk, cruise control werkt goed (pas vanaf 4de versnelling...), Goede vermogensafgifte van het blok en de gearing is perfect (3de versnelling is goed vanaf 70 tot 170km/u), zithouding is ook een stuk beter dan de MT (voor mij, 1m85), de quick shifter werkt goed (net zoals op de MT..), verbruik was ook goed (5.7L bij goed doorrijden), windscherm is gemakkelijk te verstellen met 1 hand (alleen is dat windscherm oftewel te hoog in de laagste positie of te laag in de hoogste positie maar dat is op bijna elke motor zo).
 
wat is het verschil tussen een power commander en afstellen - ECU flashen?
Bij een flash worden de instellingen in de originele ECU aangepast,en heb je daardoor ook meer zaken die aangepast kunnen worden.
Met een PC komt er een extra kastje op de motor,dat de waardes die door sensors naar de ECU gestuurd worden aanpast,je beliegt de ECU dus.
Flash is dus de beste manier.
 
Vandaag bij Gebben stonden weer wat demo motoren klaar.
Paar weken terug op de MT-09 Tracer gereden, nu de MT-10 even geprobeerd.:]

Dat is toch in bijna alles weer een stapje hoger dan de 09.
Hij rijdt stabieler dan de mt-09, maarja, dat betekent dat die van ons weer speelser is,ha!

Motorisch is de 10 een echte topper, maar heb je dat écht nodig?
Met de 09 haal ik zeg tot de 140 km/u net zo veel plezier uit; de 10 blijft maar doortrekken, het gevoel van mijn vorige motor(R1 uit 2001)
kwam wel weer naar boven})
Dus op zich niet nodig, maar wel héél lekker.....

De 10:

1396246



En de kleinere broer:

1396247
 
Iemand al last gehad van draaien op 2 cilinders ipv 3?

Vanmorgen dacht ik even lekker op pad te gaan. Starten ging al vermoeiend. Tot slot voelde ik aan me rechter pijp van het spruitstuk die bleef koud. Motor zelf klonk als een MT07 dus loopt gewoonweg op 2 pitten.

Heb 2 bobines al met elkaar verwisseld, bougies vonken goed. Heeft overigens 4000km geleden onderhoud gehad.
Wat zou het kunnen zijn.
 
Iemand al last gehad van draaien op 2 cilinders ipv 3?

Vanmorgen dacht ik even lekker op pad te gaan. Starten ging al vermoeiend. Tot slot voelde ik aan me rechter pijp van het spruitstuk die bleef koud. Motor zelf klonk als een MT07 dus loopt gewoonweg op 2 pitten.

Heb 2 bobines al met elkaar verwisseld, bougies vonken goed. Heeft overigens 4000km geleden onderhoud gehad.
Wat zou het kunnen zijn.
Ik denk dat het aan de mobiele eenheid ligt. Die moet je nooit bevoelen.
 
Mensen met kapotte knipperlichten, wat was bij jullie de oplossing? Gisteren plots niks meer, geen knippers, geen alarm lichten. Internet bood uitkomst, maar de oplossing was wel wat vreemd.
Zekering van het parkeerlicht was kapot.
 
Vandaag bij Gebben stonden weer wat demo motoren klaar.
Paar weken terug op de MT-09 Tracer gereden, nu de MT-10 even geprobeerd.:]

Dat is toch in bijna alles weer een stapje hoger dan de 09.
Hij rijdt stabieler dan de mt-09, maarja, dat betekent dat die van ons weer speelser is,ha!

Motorisch is de 10 een echte topper, maar heb je dat écht nodig?
Met de 09 haal ik zeg tot de 140 km/u net zo veel plezier uit; de 10 blijft maar doortrekken, het gevoel van mijn vorige motor(R1 uit 2001)
kwam wel weer naar boven})
Dus op zich niet nodig, maar wel héél lekker.....

De 10:

Bekijk bijlage 1396246


En de kleinere broer:

Bekijk bijlage 1396247
Mijn zoon heeft de MT09 en ik de MT10 , ik zeg altijd de 10 is voor grote mannen en de 9 voor ,,,,,,, lol.
 
Mensen met kapotte knipperlichten, wat was bij jullie de oplossing? Gisteren plots niks meer, geen knippers, geen alarm lichten. Internet bood uitkomst, maar de oplossing was wel wat vreemd.
Zekering van het parkeerlicht was kapot.
Had laatst ook geen knippers meer. Was toevallig bij van meel bij Breda in de buurt. Monteur liep even mee met een nieuw relais. Dat was het probleem niet. Wist het dan ook zo snel niet. Thuis "ontdekt" dat er rechts naast de tank ook nog een stel zekeringen zitten. Bleek ook de zekering stuk. Was echter een andere dan op de omschrijving stond. Vond het vreemd dat ze er bij de dealer niet even op wezen. Knipper er nu weer vrolijk op los
 
Had laatst ook geen knippers meer. Was toevallig bij van meel bij Breda in de buurt. Monteur liep even mee met een nieuw relais. Dat was het probleem niet. Wist het dan ook zo snel niet. Thuis "ontdekt" dat er rechts naast de tank ook nog een stel zekeringen zitten. Bleek ook de zekering stuk. Was echter een andere dan op de omschrijving stond. Vond het vreemd dat ze er bij de dealer niet even op wezen. Knipper er nu weer vrolijk op los
De zekering die dan stuk gaat is van het parkeerlicht. Als je de sleutel voorbij uit draait, kan je een stand kiezen die het toelaat je knipperlichten te gebruiken terwijl de motor niet op contact staat. Blijkbaar zijn er 2 circuits maar als die parklight zekering smelt, gaan de knippers niet meer aan.
 
Daar ben ik ook benieuwd naar..

Ja ik :W

Ik heb een comfort seat welke ik voorheen op mijn 2016 model in gebruik had, het standaard zadel kreeg ik vrij vlot last van. Met het comfort seat ging dat echt stukken beter waarbij ik tijdens motorweekenden weinig/geen last meer ondervond. De vulling en vorm zijn volgens mij iets verschillend van het origineel.

Ik heb mijn "oude" MT ingeruild voor een SP en sindsdien ligt het zadel eigenlijk alleen maar in de box. Met de SP heb ik eigenlijk nog een last gehad, ben bijna toe aan de kleine beurt dus heb er bijna 1000km op zitten. Daarnaast vind ik het SP zadel met blauwe stiksels ook beter bij de motor passen dus dat zal er allicht ook mee te maken hebben dat ik deze lekker blijf gebruiken :+
 
Zijn dit nu cartridges wat hierin zit? Heeft aan dat de achterveer ook vervangen is. Maar wat er voor inzit?

Op MP gezien
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190528-204108_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20190528-204108_Marktplaats.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan