Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hallo beste mensen hier.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een MT09 vanaf 2014.

Nu weet ik dat ik bij mijn aankoop rekening moet houden dat ik ongeveer 600 euro achter de hand moet houden voor de vering (de streetbox van Hyperpro zal voor mij voldoende zijn.

Maar nu zag ik een MT09 te koop met de vering van "Mupo". Iemand hier bekend mee? De motor heeft het volgende eronder zitten. Een achterveer met los reservoir en voor een cartridge kit.

Mupo Srl - AB 2


Gezien de prijs van de motor die te koop staat is het wel een hele leuke deal, alleen de kleur is wat minder (donker paars) maar dat kan ik eventueel later nog wel laten spuiten, zeker gezien de prijs van het setje wat er nu onder hangt. Alleen de tank en de 2 plaatjes bij het voorwiel hoeven gespoten te worden gezien er verder niks op de motor zit qua bodywork :P
 
Hallo beste mensen hier.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een MT09 vanaf 2014.

Nu weet ik dat ik bij mijn aankoop rekening moet houden dat ik ongeveer 600 euro achter de hand moet houden voor de vering (de streetbox van Hyperpro zal voor mij voldoende zijn.

Maar nu zag ik een MT09 te koop met de vering van "Mupo". Iemand hier bekend mee? De motor heeft het volgende eronder zitten. Een achterveer met los reservoir en voor een cartridge kit.

Mupo Srl - AB 2


Gezien de prijs van de motor die te koop staat is het wel een hele leuke deal, alleen de kleur is wat minder (donker paars) maar dat kan ik eventueel later nog wel laten spuiten, zeker gezien de prijs van het setje wat er nu onder hangt. Alleen de tank en de 2 plaatjes bij het voorwiel hoeven gespoten te worden gezien er verder niks op de motor zit qua bodywork :P
Ja, of.... je zoekt iemand die die genoemde onderdelen van een 2014 motor heeft in een andere kleur, die jij wel leuk vind. Welke kleur zou je liever hebben?
 
Ja, of.... je zoekt iemand die die genoemde onderdelen van een 2014 motor heeft in een andere kleur, die jij wel leuk vind. Welke kleur zou je liever hebben?

Dat is ook een optie. Zelf te denken aan grijs/blauw/zwart.

Maar weet je toevallig iets over de vering?
 
Hallo beste mensen hier.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een MT09 vanaf 2014.

Nu weet ik dat ik bij mijn aankoop rekening moet houden dat ik ongeveer 600 euro achter de hand moet houden voor de vering (de streetbox van Hyperpro zal voor mij voldoende zijn.

Maar nu zag ik een MT09 te koop met de vering van "Mupo". Iemand hier bekend mee? De motor heeft het volgende eronder zitten. Een achterveer met los reservoir en voor een cartridge kit.

Mupo Srl - AB 2


Gezien de prijs van de motor die te koop staat is het wel een hele leuke deal, alleen de kleur is wat minder (donker paars) maar dat kan ik eventueel later nog wel laten spuiten, zeker gezien de prijs van het setje wat er nu onder hangt. Alleen de tank en de 2 plaatjes bij het voorwiel hoeven gespoten te worden gezien er verder niks op de motor zit qua bodywork :P
De vering is goed, ik zou zelfs zeggen dat het beter is dan hyperpro.
Sowieso beter dan de streetbox kit aangezien daar geen cartridge bij zit.
 
Haha motor moet eventueel nog komen. En als ik het laat spuiten dan kan ik dat gewoon doen met mij eigen tank natuurlijk ;)
Als je toch gaat spuiten zou ik wel met je ruilen, ik vind die donkere kleur erg mooi. Het maakt de spuiter niet uit welke kleur hij over moet sauzen.
 
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste motor? Hoor hier in de omgeving namelijk verschillende meningen over..

De een zegt niet doen je lijkt wel gek en de ander zegt dit kun je gerust doen zolang je je verstand maar gebruikt en de baas bent over je pols.
 
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste motor? Hoor hier in de omgeving namelijk verschillende meningen over..

De een zegt niet doen je lijkt wel gek en de ander zegt dit kun je gerust doen zolang je je verstand maar gebruikt en de baas bent over je pols.


Denk er gewoon om waar je je gaat uitleven. Puur voor je zelf en je portomonnee. Begin in B mode, en leer de motor zo zoetjes aan te kennen. Ben na 1 jaar MT07 overgestapt naar de MT09. Het is puur de motor door en door gaan krijgen het eerste jaar
 
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste motor? Hoor hier in de omgeving namelijk verschillende meningen over..

De een zegt niet doen je lijkt wel gek en de ander zegt dit kun je gerust doen zolang je je verstand maar gebruikt en de baas bent over je pols.

Ik vind een mt09 niet de allerbeste beginnersfiets (er zijn geschiktere), maar het moet echt wel kunnen. Tenzij je geen controle over je rechterhand hebt. Dan zou ik het niet doen. Een voordeel van de nieuwe mt 09 is dat je abs, instelbare rijmodi en instelbare tractiecontrole hebt. Dat vind ik wel een +. Uiteraard gaat het je niet rijden als je echt als een idioot rijdt, maar ik moest het zonder al deze hulpmiddelen doen toen ik als eerste motor een r1 kocht:)
 
Denk er gewoon om waar je je gaat uitleven. Puur voor je zelf en je portomonnee. Begin in B mode, en leer de motor zo zoetjes aan te kennen. Ben na 1 jaar MT07 overgestapt naar de MT09. Het is puur de motor door en door gaan krijgen het eerste jaar

Ja daar heb ik al het een en ander over gelezen over de B mode. Ik ben van mezelf gelukkig geen waaghals dus de situatie moet er echt naar zijn wil ik eens een keer de grens op zoeken.
 
Ik vind een mt09 niet de allerbeste beginnersfiets (er zijn geschiktere), maar het moet echt wel kunnen. Tenzij je geen controle over je rechterhand hebt. Dan zou ik het niet doen. Een voordeel van de nieuwe mt 09 is dat je abs, instelbare rijmodi en instelbare tractiecontrole hebt. Dat vind ik wel een +. Uiteraard gaat het je niet rijden als je echt als een idioot rijdt, maar ik moest het zonder al deze hulpmiddelen doen toen ik als eerste motor een r1 kocht:)

Er zijn zeker geschiktere daar ben ik me ook wel van bewust. Ik denk een soort van future proof met de 09, kan goed helemaal verkeerd zijn hoor deze denkwijze.

Ik ben al eens gaan kijken naar een Z800-900. Maar de yamaha heeft echt een uitstraling die mij wel aanspreekt, ook meer opties die je al noemt wat een dikke + is!
 
Er zijn zeker geschiktere daar ben ik me ook wel van bewust. Ik denk een soort van future proof met de 09, kan goed helemaal verkeerd zijn hoor deze denkwijze.

Ik ben al eens gaan kijken naar een Z800-900. Maar de yamaha heeft echt een uitstraling die mij wel aanspreekt, ook meer opties die je al noemt wat een dikke + is!
Ja, snap ik. Je gaat geen nieuwe mt 07 kopen in de wetenschap dat je volgend jaar een mt 09 wilt kopen. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken! Er zijn slechtere fietsen om op te beginnen:)
De z900 schijt overigens gruwelijk goed te zijn (zelf geen ervaring), maar ik vind hem (zeker naast de mt09) best wel saai wat uiterlijk betreft ....
 
Ja, snap ik. Je gaat geen nieuwe mt 07 kopen in de wetenschap dat je volgend jaar een mt 09 wilt kopen. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken! Er zijn slechtere fietsen om op te beginnen:)
De z900 schijt overigens gruwelijk goed te zijn (zelf geen ervaring), maar ik vind hem (zeker naast de mt09) best wel saai wat uiterlijk betreft ....

Ja hoor er ook hele goede verhalen over! Maar het oogt allemaal zo “gewoontjes”. Die mt-09 kijkt je echt aan van ik laat jou een poepie ruiken jij mij niet 8)7
 
Heeft er iemand ervaring met de comfortseat van Yamaha zelf?
Ja, ik heb hem.
In het begin is de zadel niet zo comfortabel als je wil maar na enkele weken zit het goed en kan je gemakkelijk 1000km op 1 dag rijden.
Er bestaan waarschijnlijk wel betere zadels maar ik heb hem meebesteld bij de aankoop.
Het grote voordeel ten opzichte van het standaard zadel is dat de passagier een stuk hoger zit en de kniehoek minder extreem is. (Voor de passagier is het een heel grote upgrade)
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste motor? Hoor hier in de omgeving namelijk verschillende meningen over..

De een zegt niet doen je lijkt wel gek en de ander zegt dit kun je gerust doen zolang je je verstand maar gebruikt en de baas bent over je pols.
Ik zou geen mt09 aanraden aan een beginnende rijder.
Het is niet de gemakkelijkste motor.
Het "rijden in B modus" vind ik nog gevaarlijker dan in standaard modus omdat in B modus de gashendel zeer zwak is in de eerste 3/4 van zijn bereik en erna heb je bijna direct volgas.

Er zijn er maar heel weinig die ik ken die daadwerkelijk goed kunnen rijden na 2 jaar wanneer ze met een "zware motor" beginnen.
Ik stel altijd voor om met een vergevingsgezinde motor te beginnen.
Een honda cb 1000 vind ik een betere beginnersmotor dan een mt09.
 
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste

ter info DAVEYY
bij eventuele nieuwkoop is mijnes te koop ivm ongeval zal dit jaar waarschijnlijk niet kunnen rijden'(
leuke complete fiets met 530km,s erop dus nog niet ingereden is van 1 april dit jaar.
 
Kopen wat je zelf mooi vind natuurlijk maar ik zelf vond de mt09 een “onvoorspelbare” motorfiets je kan bijna nog beter op een mt10 beginnen dan een mt09 _O-
 
Een honda cb 1000 vind ik een betere beginnersmotor dan een mt09.

Hier kan ik het mee eens zijn, het viercylinder karakter van bijvoorbeeld een CB1000 of de Z900, maakt de machine makkelijker rijdbaar. Houd je de machine wat lager in toeren, is het gif er wel uit. Bij de CP3 is dat iets anders.... Throttle control is hier het codewoord.

Maar iedereen moet dat voor zich weten natuurlijk. Een langere proefrit maakt veel duidelijk.

Groet,

Henk
 
Ik vind ook dat als je van nature een zeer rustig persoon bent, je eigen grenzen kent, het zou moet kunnen...
Ben je dit niet, laat maar.... neem dan wat anders...

Maar idd, proef rijden, lang proef rijden, en neem alles mee, snelweg, provinciale weg, landweg, stad, rotondes, etc etc.
 
Hallo beste mensen hier.

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een MT09 vanaf 2014.

Nu weet ik dat ik bij mijn aankoop rekening moet houden dat ik ongeveer 600 euro achter de hand moet houden voor de vering (de streetbox van Hyperpro zal voor mij voldoende zijn.

Maar nu zag ik een MT09 te koop met de vering van "Mupo". Iemand hier bekend mee? De motor heeft het volgende eronder zitten. Een achterveer met los reservoir en voor een cartridge kit.

Mupo Srl - AB 2


Gezien de prijs van de motor die te koop staat is het wel een hele leuke deal, alleen de kleur is wat minder (donker paars) maar dat kan ik eventueel later nog wel laten spuiten, zeker gezien de prijs van het setje wat er nu onder hangt. Alleen de tank en de 2 plaatjes bij het voorwiel hoeven gespoten te worden gezien er verder niks op de motor zit qua bodywork :P

Klinkt als de mijne.
Donker paars met MUPO voor en achter. Superblij mee. Het Paars vind ik ook echt mooi, maar smaken verschillenHeb echter weinig verstand van vering. Heb al eens hulp gevraagd hierover om de boel goed af te stellen. Maar werd doorverwezen naar een bedrijf in Tiel. Nog niets mee gedaan overigens.
 
Ik ben (mits ik slaag) bijna klaar met het behalen van mijn rijbewijs (A) aangezien mijn leeftijd.

Zodra ik het rijbewijs heb wil ik gaan kijken voor een mt 09 (eventueel nieuw). Is het verstandig om hiervoor te gaan kijken als eerste motor? Hoor hier in de omgeving namelijk verschillende meningen over..

De een zegt niet doen je lijkt wel gek en de ander zegt dit kun je gerust doen zolang je je verstand maar gebruikt en de baas bent over je pols.

Smaak speelt hier een grote rol in, sommigen vinden 'beginnersmotoren' niet mooi en willen gelijk hun droommotor. Ik ben zelf begonnen op een XT660X, daarna een MT-07 en nu een 09. Ik denk dat jij prima op de 09 kunt beginnen, zolang je jezelf onder controle kunt houden. Ben je iemand die wel houdt van een beetje gas geven en gek doen vind ik het verstandiger om met iets tammers te beginnen. Ik heb nu zo'n 20K kilometers met de MT afgelegd (woon-werk, reizen, circuit) en nog steeds blijf ik zo nu en dan onder de indruk raken van z'n vermogen (en hoe dit vermogen afgegeven wordt).

Wat ik je nog wel wil meegeven: ik dacht altijd met goede herinneringen terug aan m'n XT. Ik vond het echt een hele fijne motor en in m'n gedachten was het ook zeker geen trage motor ondanks z'n 48 pk's. Recent mocht ik weer eens een avondje rijden op een XT en toen viel dat flink tegen (omdat ik nu het vermogen van de 09 gewend ben). Dus om een lang verhaal kort te maken: als je net begint met rijden voelt 50 pk al als veel en kun je daar plezier van hebben. Begin je gelijk op een 09, wat moet er daarna komen? minder zal je waarschijnlijk tegen gaan staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan