Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik ben niet lang, maar wel zwaar. Op de MT-07 gaat dat prima. De lengte kan wel een ding zijn. Maar met een verhoogd zadel en verstelbare voetsteunen zou je iets relaxer moeten kunnen zitten. Denk dat de standaard maat niet fijn voor je rijdt.

Met deze site is het wel goed te zien: Motorcycle Ergonomics

Thanks for de site. Ik zie dat een Monster gunstiger zit, iets hoger en knie iets minder hoek in de knie. Niet verwacht.
 
Zijn er hier langere, zwaardere mensen die MT-07 rijden en hoe bevalt dat?

Ben zelf 1.89m en net geen 100kg. Kan wel proefzitten uiteraard, maar dat is vaak toch maar erg kort, dus vooral benieuwd naar de langere termijn ervaringen.
1.90, alleen rond de 90 kg. Ik zit er prima op :]
 
Van plan om dit windscherm te kopen, van MRA:
kuipruit-yamaha-mt-racing-nrm-39068_1.jpg


Toch gemerkt dat ik op snelwegen een ruitje mis.
 
Hier regio Voorne-Putten, Zuid Holland. Ik rijd eigenlijk zo nu en dan eens samen, maar meer alleen. Maar nu heb ik ook niet zoveel tijd om een stukkie te gaan rijden. Heb toevallig 2 juni een soort van meeting met wat gasten van een VTR SP FB-groep, erg vroeg van tevoren maar ingepland... :]
 
Zijn er hier langere, zwaardere mensen die MT-07 rijden en hoe bevalt dat?

Ben zelf 1.89m en net geen 100kg. Kan wel proefzitten uiteraard, maar dat is vaak toch maar erg kort, dus vooral benieuwd naar de langere termijn ervaringen.

Mijn broertje is iets kleiner dan jij en rijdt een mt07 en is ongeveer net zo zwaar en die hoor ik nooit klagen sinds die hem heeft.
 
Van plan om dit windscherm te kopen, van MRA:

Toch gemerkt dat ik op snelwegen een ruitje mis.

Yep die heb ik ook, al vanaf het allereerste begin. Je moet ook weer niet al te veel effect van zo'n ruitje voorstellen, bij mij slaat de wind toch flink op mijn helm op de snelweg. Toen ik maat-oortjes had laten maken was het rustgevende effect een stuk groter moet ik zeggen.
 
Hoi mensen!

2 weken geleden mijn motorrijbewijs mogen halen en als eerste motor een mooie MT07 Tech Black gekocht.

Volgende week zaterdag mijn motor ophalen. Hebben jullie vooraf tips voor het inrijden? Voordat ik straks het hele boekje sta uit te pluizen voordat ik volgende week zaterdag de weg ermee opga. *O*
 
Hoi mensen!

2 weken geleden mijn motorrijbewijs mogen halen en als eerste motor een mooie MT07 Tech Black gekocht.

Volgende week zaterdag mijn motor ophalen. Hebben jullie vooraf tips voor het inrijden? Voordat ik straks het hele boekje sta uit te pluizen voordat ik volgende week zaterdag de weg ermee opga. *O*
Welkom hier :W

Gefeliciteerd met het behalen van je A en de aanschaf van je MT *O*

Vwb het inrijden, volgens mij gewoon rustig warmrijden in niet te hoge toeren en als ie goed warm is dan kan je wat meer het gas er op gooien :]

Tis eigenlijk net sex, droog is niks, eerst goed smeren voordat het gas er op gaat... :+
 
Van plan om dit windscherm te kopen, van MRA: Bekijk bijlage 1389350

Toch gemerkt dat ik op snelwegen een ruitje mis.

Hangt er net vanaf hoe hoog het ruitje is. Ik had er een AliXpress ruitje op zitten. Het ruitje was hoger dan het ruitje in jouw afbeelding. Echter, kwam alle wind pontificaal op mijn helm terecht wat voor een hoop gebulder en turbulentie heeft gezorgd. Dus ik heb mijn ruitje er weer afgehaald.


Yep die heb ik ook, al vanaf het allereerste begin. Je moet ook weer niet al te veel effect van zo'n ruitje voorstellen, bij mij slaat de wind toch flink op mijn helm op de snelweg. Toen ik maat-oortjes had laten maken was het rustgevende effect een stuk groter moet ik zeggen.

Oordoppen is zeker een pré op de motor. Anders wordt je helemaal gek van het windgeruis. Ik heb hele simpele schuimpjes die een demping van gemiddeld 39 dB(A) geven: Deze zijn dat (dit zijn dopjes met de hoogste demping!) . Heb een doos van 200 paar gekocht, dus kan voorlopig ff vooruit.
 
Hangt er net vanaf hoe hoog het ruitje is. Ik had er een AliXpress ruitje op zitten. Het ruitje was hoger dan het ruitje in jouw afbeelding. Echter, kwam alle wind pontificaal op mijn helm terecht wat voor een hoop gebulder en turbulentie heeft gezorgd. Dus ik heb mijn ruitje er weer afgehaald.




Oordoppen is zeker een pré op de motor. Anders wordt je helemaal gek van het windgeruis. Ik heb hele simpele schuimpjes die een demping van gemiddeld 39 dB(A) geven: Deze zijn dat (dit zijn dopjes met de hoogste demping!) . Heb een doos van 200 paar gekocht, dus kan voorlopig ff vooruit.
Heb dezelfde ruit er nu op zitten en ik heb gekgenoeg geen last van de turbulentie rondom de helm. Wel ben ik nog eens van plan om bij de bovenste bevestigingspunten er ringen tussen te doen om de stand van het ruitje aan te passen. Wellicht scheelt dat wel in turbulentie....
 
Heb dezelfde ruit er nu op zitten en ik heb gekgenoeg geen last van de turbulentie rondom de helm. Wel ben ik nog eens van plan om bij de bovenste bevestigingspunten er ringen tussen te doen om de stand van het ruitje aan te passen. Wellicht scheelt dat wel in turbulentie....

Ah, dat heeft dan met jou lengte te maken. Ik ben maar 1,71 meter en jij bent 1,90 meter lang zo te zien :).

Edit: hoor dat mijn vader deze middenbok voor zijn MT-07 heeft: Middenbok Yamaha MT-07 SW-Motech.
 
Is de MT-07 door Yamaha geleverd als A2? Zo ja, dan in het geval dat jouw MT-07 van bouwjaar 2015 is of daar voor kun je de motor weer terug laten zetten naar vol vermogen middels een remap.

Iemand dus ooit een 2014 of 2015 a2 model geremap en hoeveel euro koste dit?
Tevens mocht iemand een mt 07 te koop hebben of willen verkopen graag pb!
 
Hoi mensen!

2 weken geleden mijn motorrijbewijs mogen halen en als eerste motor een mooie MT07 Tech Black gekocht.

Volgende week zaterdag mijn motor ophalen. Hebben jullie vooraf tips voor het inrijden? Voordat ik straks het hele boekje sta uit te pluizen voordat ik volgende week zaterdag de weg ermee opga. *O*

Gefeliciteerd! Gewoon lekker rijden. Gevoel krijgen met het gas, misschien een paar keer een noodstop doen etc..
 
Gefeliciteerd! Gewoon lekker rijden. Gevoel krijgen met het gas, misschien een paar keer een noodstop doen etc..

Tevens zou ik met die noodstop ook even wachten omdat je banden nog de siliconen eruit moeten zweten en de remblokken en remschijven ook ingeremd moeten worden.
 

Bijlagen

  • A7C4F68B-2E2F-4AAE-9777-C9E0936440AB.png
    A7C4F68B-2E2F-4AAE-9777-C9E0936440AB.png
    44,2 KB · Weergaven: 18
Tevens zou ik met die noodstop ook even wachten omdat je banden nog de siliconen eruit moeten zweten en de remblokken en remschijven ook ingeremd moeten worden.

Ja idd, ik had m'n bericht een beetje snel getypt :+. Eerst idd even rustig aan met de bandjes. Uiteindelijk is het handig om bekend te raken met de remkracht e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan