Yamaha MT-07 topic, deel 4

Afgelopen vrijdag lekker in het zonnetje voor het eerst m'n olie proberen te vervangen ☀️

Helaas de olieaftap plug te strak aangedraaid waardoor er 3 ringen van mn tapdraad zijn geknapt. Ik durf de gok niet te nemen dat het lekt of dat er deeltjes in mn carter achterblijven. Dus meteen een nieuw carter besteld bij Gebben.

Hebben jullie de eeste rit er al op zitten?
 
Afgelopen vrijdag lekker in het zonnetje voor het eerst m'n olie proberen te vervangen ☀️

Helaas de olieaftap plug te strak aangedraaid waardoor er 3 ringen van mn tapdraad zijn geknapt. Ik durf de gok niet te nemen dat het lekt of dat er deeltjes in mn carter achterblijven. Dus meteen een nieuw carter besteld bij Gebben.

Hebben jullie de eeste rit er al op zitten?
Had ik ook eens, maar ik heb er gewoon een grotere maat draad in laten tappen, helicoil er in en de originele plug kon daar weer in. Kosten waren een paar eurootjes, was dat geen optie?
 
Yamaha MT-07 uit 2022, €7500 euro, ongeveer 9000km.
Wat is jullie mening/feedback/tip?
Lijkt mij niet echt een koopje? Tenzij je specifiek op zoek bent naar die exacte configuratie qua kleur en opties.

Bijzonder overigens dat er een euro 3 uitlaat op zit... Volgens mij was het 2022 model al euro5? Mogelijk heeft ie een ouder type uitlaat gemonteerd?

Ik zou 7K bieden en dan mag ie de herrie uitlaat houden. :)
 
Had ik ook eens, maar ik heb er gewoon een grotere maat draad in laten tappen, helicoil er in en de originele plug kon daar weer in. Kosten waren een paar eurootjes, was dat geen optie?
Ben gelukkig dus niet de enige. Ik heb zo'n vermoeden dat dit al eens gedaan is, plus dat ik een paar keer met pekel heb gereden. En m'n carter en boutjes zijn verroest en poreus. Dus nu heb ik zometeen wel alles weer netjes.
 
Lijkt mij niet echt een koopje? Tenzij je specifiek op zoek bent naar die exacte configuratie qua kleur en opties.

Bijzonder overigens dat er een euro 3 uitlaat op zit... Volgens mij was het 2022 model al euro5? Mogelijk heeft ie een ouder type uitlaat gemonteerd?

Ik zou 7K bieden en dan mag ie de herrie uitlaat houden. :)

Euro 5 was zelfs al 2021 :Y
1709640494571.png


Prijs wel hoog ja maar 2de hands motoren zijn momenteel volgens mij allemaal redelijk prijzig (populaire categorieën).
 
Ik merk de laatste tijd dat mijn 07 uit 2015 wat schokkerig is tijdens gas los en weer accelereren. Ik heb de ketting gespannen maar dat gaf weinig verbetering. Nu weet ik dat er in de achterwiel hub wat demperrubbers zitten. Deze kunnen versleten zijn. Wat is jullie ervaring met deze rubbers en het vervangen ervan? Ik zag dat ze rond de 15-20e zijn via yam-shop. Merkten jullie verschil na vervanging?
 
@joepvdven Hoe is de gaskabelspeling?
Die rubber dempers in het achterwiel slijten normaal gesproken amper. Bij m'n andere motor (een 1pitter) heb ik ze na 25dkm iets opgevuld met stukjes fietsband, om een minimale hoeveelheid aan speling uit te vullen. Dat is wellicht een poging waard. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit de oorzaak van je probleem is.
 
Gaskabelspeling is prima hoor. Heb een r6 tube erin en speling is een paar mm. Denk dat ik mn ketting nog maar eens goed ga spannen en daarna wellicht toch die rubbers eens wat aandacht geef. Heb er ondertussen 28k km op zitten dus wellicht is dat de boosdoener.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een aftermarket uitlaat zonder verdere aanpassingen zoals power commander of ECU tuning? ik merk dat waarneer ik van zijn 5 terugschakel naar de 2 op een rotonde afkomend hij soms uitvalt, dit met de koppeling ingeknepen. Lees dat hij arm kan lopen zonder tuning of verdere aanpassingen. jullie mening?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met een ongetunede MT-07 met IXIL. Geen enkel probleem met uitvallen. Hij loopt wel arm maar dat doet ie a fabrique sowieso. Misschien dat je jezelf blippen (rev matchen) aan kunt leren met downshiften. Dan gebruik je de motor door alle versnellingen heen om af te remmen. Ik blip vrijwel altijd dus heb ook nooit een moment zonder aandrijving totdat ik stil sta. Ik kan je wel aanraden om je gashuis af te stellen en te synchroniseren met een paar vaccuumklokjes. Daarmee kun je ook je stationaire toerental afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan