yamaha majesty 400

Ik heb er nu blijkbaar een “hoog scherm” opzitten maar zit precies met m’n hoofd in de turbulentie.. ik ben ongeveer 1.90.. welk scherm raden jullie mij aan?
 

Bijlagen

  • IMG_5564.jpeg
    IMG_5564.jpeg
    328,3 KB · Weergaven: 18
Ik heb er destijds gewoon een stukje afgezaagd, ging prima.

Wel even het scherm er af halen. Afplakken, aftekenen en op laag toerental zagen met een smal decoupeerzaagje, daarna de rand polijsten.
 
Pas op voor je oren turbulentie kan je een blijvende piep geven. ( sport screen of inderdaad afzagen)
Het is wel een 2008 model, dit kun je zien aan het model buddy zit. geen last van het stuur tegen je benen ?
Is een mooie degelijke scoot wel een beetje olie in het luchtfilter af en toe hebben ze allemaal. sukses ermee.
 
Pas op voor je oren turbulentie kan je een blijvende piep geven. ( sport screen of inderdaad afzagen)
Het is wel een 2008 model, dit kun je zien aan het model buddy zit. geen last van het stuur tegen je benen ?
Is een mooie degelijke scoot wel een beetje olie in het luchtfilter af en toe hebben ze allemaal. sukses ermee.
Ja heb oordopjes in bestelling staan. (Alpine race) Dat stuur en mn benen is ook nog een dingetje. Moet wel rekening houden hou ik m’n benen heb als ik een krappe bocht moet nemen
 
Okee ik heb een beetje kunnen touren op m’n nieuwe majesty 😁. Wat een lol en zoveel meer kracht dan m’n Pcx 125. Helemaal top. Ik heb alleen als ik bij het optrekken rond de 3000 toeren kom dan is het net of een ketting over een tandwiel schiet die wat tanden mist. Eerste keer dacht ik dat ik werd aangereden, maar blijkbaar gaan alle pk’s steigeren rond de 3000.. wat zou ik daar aan kunnen doen?
Eerste aanpassing al gedaan, nieuwe kentekenplaat met luxe letters er op gezet. Staat toch net even leuker
 
Een 400 beter vergeleken met een 125? Het zou er nog aan mankeren.

Dat bijgeluid rond 3000 toeren.
De scooter heeft een CVT en daar komt geen ketting of zo aan te pas.
Het enige dat ik me bij dat bijgeluid kan voorstellen is dat de V-snaar tegen het transmissiehuis aantrilt.
Hoe staat het met de onderhoudsgeschiedenis van je scooter? Heb je daar enige informatie over?
 
Vorig jaar groot onderhoud incl kleppen stellen, nieuwe riem. Dit jaar oliebeurt, filters en een nieuwe achterband. Ik heb al gelezen dat het bokken bij lage toeren komt door de vario, ik ga nu een Malossi multivar besteld en kijken of het een soepel scheurijzer wordt..
 
Laatst bewerkt:
Ja daar issie weer.. Malossi zit er op maar na het starten meteen schokken en afslaan.. bij het controleren van de koppeling blijkbaar een ringetje vergeten terug te plaatsen (zie bijlage) dus morgen weer alles opnieuw uit elkaar.

Helaas zag ik ook dat de koppeling wel op zijn eind is.. de 3 schoenen zijn bijna helemaal weg. Kan ik deze meteen vervangen voor één met 5 schoenen of is dat geen upgrade en kan ik beter de standaard met 3 schoenen halen?
 

Bijlagen

  • IMG_5762.jpeg
    IMG_5762.jpeg
    165,1 KB · Weergaven: 13
Wereld van verschil maar wel heel hoogtoerig, zag dat er 12 grams rollen bij geleverd zijn.
Helaas vanochtend toch weer schokkend optrekken, iemand nog suggesties wat ik kan doen? Weet ook iemand of de 5 punts koppeling een pasklare optie is en of het een upgrade is? Alvast weer bedankt voor alle reacties.
 
Ik ben in overweging om een Majesty 400 aan te schaffen of een Burgman 400.
Nou ben ik zelf 2 meter lang, is dat een groot probleem voor deze scooters.
Is er ook iemand die kan zeggen welke van de 2 het zuinigst in verbruik is.
 
Even proef zitten Jaap.... je kunt de buddy ook aanpassen door de voering op te vullen.
Met verbruik maken ze elkaar weinig 1: 25 maar jij hebt wel iets :] meer tegen wind
 
Terug
Bovenaan Onderaan