yamaha gts 1000 wie kent deze motor

Ik heb het gelezen, mooie klus. Gaat mij niet lukken, ik rij elke dag, das tegen de tijd dat ik alle Tupperware er af heb, moet het weer terug, want de volgende dag gaan we weer....:)
Uitlaat is niks mis mee volgens mij, meestal loopt hij als een zonnetje. Op het af-en-toe aan/uit na, heb ik nooit problemen. Wel begint het olie gebruik langzaam toe te nemen, bij de volgende beurt maar eens na laten kijken... Dat van die koppelingcylinder zou bij mij ook zomaar eens zo kunnen zijn.
 
Aan en uit effect is een kwestie van goed afstellen, heb 2 GTSen gehad en alleen als ze koud waren had ik er last van, eenmaal op temperatuur nooit geen last gehad.
De GTS heeft heel veel parameters om te controleren, dus een montuer met een beetje kennis hier mee is wel gewenst.

Mis af en toe die grote bak best nog wel eens....
 
Via een sloper proberen zelf het ik niet veel onderdelen van een gts.
Of je moet die van mij over willen nemen.
Die is in een nette en goede staat.
Misschien dat er nog andere zijn die onderdelen hebben liggen.
 
even een vraag tussendoor, een tourmaatje heeft een gts 1000 in het blauw. Nu is hij afgelopen weekend in Luxemburg op z'n plaat gegaan. Hij heeft hierbij schade opgelopen aan zijn rechterspiegel, rechterknipperlicht voor en een scheurtje in zijn kuip. Een rechterspiegel heeft hij via marktplaats gevonden. Heeft er iemand nog een tip waar we iig het rechterknipperlicht 2de hands kunnen krijgen?
 
Staan op marktplaats toch wel een aantal.
In het hoge noorden staat/stond en blauwe met speciale vering, en weinig kilometers.

Staat bij mij ook nog steeds op mijn velanglijstje, een GTS en dan een Thunderace blok er in bouwen en de vering (standaard te slap) aanpassen en natuurlijk mooie kleuren....

Hou je ons op de hoogte?
 
I know, maar aangezien er meteen de zaag in gaat zodra hij bij mij de garage binnen rolt zoek ik er een die minder mooi is en dus ook minder kost ;)
 
Ik ga vrijdag 26- 10 kijken naar een gts1000. Ik ben benieuwd. Ik heb hiervoor een bmw r1100rt gehad en daarvoor een gsxr 1100, maar die waren her net niet voor mij. Ik ben benieuwd hoe de gts gaat bevallen. Als ik her en der wat lees is het een lekkere fiets om te rijden.

Nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop?
 
Veel plezier en houd ons op de hoogte.
Bij koude motor wil de injectie wel eens nukkig zijn, als hij warm is is er niets meer aan de hand.
Het is maar dat je het weet.
 
Ik heb em mee naar huis genomen. Ik zal binnenkort foto's maken.
Zoals al eerder vermeld. Is idd apart rijden, maar rijdt heerlijk. Drempels en zo gaan zooooo soepel.
 
Vergelijk het maar met een Citroén met luchtvering, een beetje indirect, maar als je het gewend bent stuur je er mee als een sportfiets.
 
Als je het instructieboekje er nog bij heb daar staat in hoe de vering in te stellen er zijn veel mogelijkheden mee.
Veel plezier er mee er zijn er wel meer die er veel plezier aan beleven zowel het rijden als er aan te sleutelen hier op MF.
 
Als de vering goed is niet te aan gaan draaien, het steekt best wel nauw allemaal en je kunt er veel aan verkloten.
 
Je kan hem dan toch weer naar de standaard afstellingen terug zetten.
Die mogelijkheden zitten er niet voor niets op en je kan er best veel mee doen om van comfortabel naar sportief te gaan.
Nog maar niet vergeten dat er wel iets gesteld zou moeten worden als er bijvoorbeeld een passagier mee rijd of met bagage beladen wordt.
 
Voor wie geinteresseerd is: ik heb een GTS te koop staan.

Kijk hier voor de advertentie.

Met nu 5 motoren moet er toch 1 wijken. En dan wordt het toch de fiets die ik het minst gebruik.

Dus als je geinteresseerd bent, laat het weten.

Goed weekend en ride safe,

Patrick
 
Terug
Bovenaan Onderaan