Yamaha FJR deeltje 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
groenevelt.jpg


[q]Welkom bij Groenevelt Motoren

Beste motorzaak 2015 in de regio Eindhoven.

Groenevelt Motoren is in de motorbranche actief sinds 1973! Onze ruime ervaring als BOVAG-dealer staat garant voor snelle, betrouwbare en professionele service. We verkopen gebruikte motorfietsen van alle merken en leveren ook nieuw. Onze werkplaats draait op volle toeren en alle merken zijn hier welkom. Ook als u de motofiets elders heeft aangekocht bent u van harte welkom in onze werkplaats. Wij hebben een ruim assortiment motoren, voor ieder wat wils![/q]

Ik ga 'm niet zeggen dat-ie er geen verstand van heeft. :)
 
Maar wat pas echt een goeie investering was, was het kleppen stellen. Dat hoeft officieel pas bij 40.000 km, maar ik heb het dus laten doen bij 33.000 km. Wát een verschil! Motor snort weer soepel en regelmatig en belangrijker: hij slaat niet meer af bij stationair toerental! Een (AS-)kwaal waar ik al een tijdje mee zat en waar ik onderhand dacht mee te moeten leven. Het is voorbij!

Wat een prachtmotor is het weer nu! Ik wil nooit meer iets anders! :)
Kleppen moeten inderdaad bij 40.000 gesteld of gecontroleerd worden maar dat dit een kwaal van een AS is dat is klinkklare onzin
 
Vraagje aan mn mede fjr-ers...

ik zag bij de bandenwissel dat aan een deel van de remblokken dun waren en ik wil ze gaan vervangen,
echter nu de vraag.. orginele yamaha, brembo, lucas, organisch / sinter. Wat zijn de ervaringen ermee ?
 
Af en toe als ik echt niks te doen heb lees ik bij de concurrent even het topic door.
En iedere keer wordt ik weer blij dat ik de GTR gekocht heb.
Jullie hebben niks aan deze info tot je de FJR gaat inruilen.
Dan ga je hier aan denken
:+
 
Af en toe als ik echt niks te doen heb lees ik bij de concurrent even het topic door.
En iedere keer wordt ik weer blij dat ik de GTR gekocht heb.
Jullie hebben niks aan deze info tot je de FJR gaat inruilen.
Dan ga je hier aan denken
:+
Kun je ook onderbouwen waarom je de GTR liever hebt dan de FJR :?
Ik heb nl bewust de FJR boven de GTR verkozen omdat deze veel sportiever oogt dan de GTR die ik vrij lomp over vind komen.
 
Kleppen moeten inderdaad bij 40.000 gesteld of gecontroleerd worden maar dat dit een kwaal van een AS is dat is klinkklare onzin

Dat van die AS-kwaal verzin ik er zelf bij, al zei de dealer vaker gedoe met AS-en te hebben meegemaakt. :)

Ik heb de motorfiets in 2012 gekocht en er dus tot vorige week alleen maar ellende mee gehad. Tot 3 keer toe de TPS vervangen en het motorblok heeft vrijwel geen dag regelmatig gelopen. Misschien een 'maandag-model' of gewoon pech, maar hoe dan ook: míjn probleem is nu opgelost en míjn AS rijdt nu pas zoals het al 4 jaar had gemoeten. Dus, onzin of niet, ik ben er blij mee! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef geen GTR. :N
Hierna waarschijnlijk gewoon weer een FJR. Maar eerlijk gezegd niet weer een AS. Ik zou niet weten waarom, het voegt gewoon te weinig toe voor mij. Maar ik heb het wél geprobeerd. :)
 
, maar hoe dan ook: míjn probleem is nu opgelost en míjn AS rijdt nu pas zoals het al 4 jaar had gemoeten. Dus, onzin of niet, ik ben er blij mee! :)
En dat telt, het is een heerlijke motor, ik rij dezelfde 👍
 
Zo, vandaag de eerste 50km (woon/werk) met de Roadtec 01 gereden... Hele andere fiets nu en grip vanaf de eerste km, ondanks de nieuwe laag is de hele band reeds gebruikt.

Heel makkelijk van z'n lijn af te brengen, gekozen lijn blijft ie op en stabiel, ook bij hogere snelheden :+...

Nieuwe banden en lagers brengen nu wel wat andere zaken aan het licht maar dat wordt een winterklus, eerst rijden...
 
mpr 4GT had ik ook op de fjr, goed bevallen,stuurt prima. maar toch minder geschikt op een zware motor, die ook nog beladen gaat worden, de Bridgestone t30 heb ik er nu opliggen omdat ik er mee naar de noordkaap ga over 1 week, zware bepakking heeft mij er toe bewogen om deze banden te gebruiken, de T30 zijn steviger,
 
mpr 4GT had ik ook op de fjr, goed bevallen,stuurt prima. maar toch minder geschikt op een zware motor, die ook nog beladen gaat worden, de Bridgestone t30 heb ik er nu opliggen omdat ik er mee naar de noordkaap ga over 1 week, zware bepakking heeft mij er toe bewogen om deze banden te gebruiken, de T30 zijn steviger,
Heb ik er onlangs ook laten leggen, de EVO GT uitvoering. Superbanden
 
mpr 4GT had ik ook op de fjr, goed bevallen,stuurt prima. maar toch minder geschikt op een zware motor, die ook nog beladen gaat worden, de Bridgestone t30 heb ik er nu opliggen omdat ik er mee naar de noordkaap ga over 1 week, zware bepakking heeft mij er toe bewogen om deze banden te gebruiken, de T30 zijn steviger,

De achterband is een 'hwh' wat staat voor een sterker/zwaarder karkas, speciaal voor zwaardere fietsen...
 
Ik heb dan wel interesse om na mijn GTR een FJR aan te schaffen :)

Wel had ik gehoopt om hier verhalen van eigenaars v/h 2016 - model te vinden. Tot nu toe valt het blijkbaar wel mee met de aanschaf van het nieuwe model.

In Belgie stimuleren ze ook de verkoop alvast niet door enkel het AE en AS-model te verkopen. Startprijs : Bijna 20 000 euro's...

Hopelijk is in 2017 de gewone FJR1300A weer leverbaar.

Verder wel tevreden met de GTR, vandaag ga ik nog nostalgische MPR2's laten monteren. Zal wel beter zijn dan de OEM BT21.

;)
 
Ik heb dan wel interesse om na mijn GTR een FJR aan te schaffen :)

Wel had ik gehoopt om hier verhalen van eigenaars v/h 2016 - model te vinden. Tot nu toe valt het blijkbaar wel mee met de aanschaf van het nieuwe model.

In Belgie stimuleren ze ook de verkoop alvast niet door enkel het AE en AS-model te verkopen. Startprijs : Bijna 20 000 euro's...

Hopelijk is in 2017 de gewone FJR1300A weer leverbaar.

Verder wel tevreden met de GTR, vandaag ga ik nog nostalgische MPR2's laten monteren. Zal wel beter zijn dan de OEM BT21.

;)
Als je meer info over de 2016 FJR wilt zou je hier eens kunnen kijken: www.fjr-club.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan