Yamaha FJR 1300 Part 5

No prob,denk het ook als ik de gehele foto bekijk van je motor,ik ging uit van de foto met je zadel en koffers,het zwarte gedeelte ervan.
 
Heeft er iemand toevallig ooit een overheidsfiets gekocht en daar de onderdelen van over of weet waar en hoe die te krijgen zijn? Ik denk erover om een FJR te kopen (overheid) maar deze is niet omgebouwd tot enkelzitter,...
 
Goeie avond ,

Ik heb volgende vraag , zou een origineel zadel van een Yamaha FJR model 2015 idem gelijk zijn als een origineel zadel van een 2008 model ? Of is dit verschillend ?

Mvg
 
Vanaf 2006 zijn de zadels allemaal gelijk als ik me niet vergis.

Bedankt Nop62 voor uw antwoord

Maar had toch graag meer zekerheid gehad , staat 2’e hands te koop voor 200 euro , zodat het zeker kan gebruikt worden bij aankoop

Met vriendelijk groeten Panky
 
Als je het nog zekerder wilt weten dan moet je het eerst even passen. Maar neem van mij aan dat het past.
 
Bedankt Nop62 voor uw antwoord

Maar had toch graag meer zekerheid gehad , staat 2’e hands te koop voor 200 euro , zodat het zeker kan gebruikt worden bij aankoop

Met vriendelijk groeten Panky
Nop62 heeft gelijk: zadels zijn vanaf 2006 niet meer verandert (behoudens de bekleding), dus uitwisselbaar tussen de modelreeksen RP13, RP23 en RP28.
 
Gisteren het 2’e hands zadel aangekocht , idd Nop62 en DucBMW zadel is idem en past perfect :Y:t
 
Laatst bewerkt:
Vorige week iemand tegengekomen met een FJR model 2008 waar de koplampen vooraan veel meer licht gaven dan de gewone standaard koplampen die er bij mij in zitten , eerst dacht ik dat hij met grootlicht aan reed , maar bleek het gewoon dimlicht te zijn die hij aanhad op zijn FJR , toen ik hem de vraag stelde of hij soms wist welk type lampen hij reed , kon hij jammer genoeg hier geen antwoord op geven omdat hij deze FJR 2’e hands indertijd zo had aangekocht , zelfs bij nader zicht zag ik nie echt verschil tussen zijn lampen en de mijne toen de beide motoren het contact aflag , ik dacht eerst het led-lampen waren , iemand enig idee welke lampen dit zouden kunnen zijn , en zou de levensduur idem zijn als de standaard koplampen op de FJR ?

Thnks alvast voor het antwoord ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit Xenon laten inbouwen maar die gingen ongeveer 3 maanden mee. Daarna LED geplaatst omdat de dealer het zat was en die bleven wel branden tot verkoop. Als je wilt weten welk type zou ik dat moeten navragen.
 
Ik heb ooit Xenon laten inbouwen maar die gingen ongeveer 3 maanden mee. Daarna LED geplaatst omdat de dealer het zat was en die bleven wel branden tot verkoop. Als je wilt weten welk type zou ik dat moeten navragen.

@ Scoot_020 , heb je dan gewoon de koplampgloeilampen vervangen door LED lampen of moest je iets anders ook veranderen zoals de koplampstekker en de gloeilampkap of zekeringen of zo ? En heb je dan uw kleine parkeerlichtgloeilampjes vooraan ook vervangen door LED ?
En ja graag had ik geweten welk type LED lampen je had op uw FJR , en wat de prijs hiervan was ongeveer , ook enig idee’ ongeveer hoelang deze LED lampen in uw FJR gezeten hebben tot verkoop ?

En was het verschil duidelijk helderder dan de gewone koplamp zowel voor uzelf als rijder , als voor de tegenliggers

Thnks alvast voor uw antwoord Scoot_020 ;) :t
 
Ik moet morgen ff naar de dealer en zal vragen wat hij precies heeft gedaan. Zal dan ook fotootje plaatsen.
In model 2008 hebben ze ongeveer 2,5 jaar probleemloos gewerkt. In huidige (model 2016) nu iets meer dan een jaar.

Lichtopbrengst is goed maar ik merk daar niet veel van. Omdat ik regelmatig met duo rij heb ik de verlichting vrij laag staan. Met duo kreeg ik nogal vaak signaal dat ik tegenliggers verblinde en die irritatie wil ik voorkomen. Wel merk ik dat ik beter gezien word en merk dat vooral bij linksrijders. :)
 
20170616_204634.jpg
20181116_174659.jpg
20181116_174659.jpg
20181116_174659.jpg
 
Vandaag even rondgeneusd hier bij het forum onderdeel : techniek , vragen en antwoorden , daar spreekt men dat er kans bestaat dat de dynamo en spanningsregelaar eventueel stuk kunnen gaan bij het plaatsen van LED lampen in de motor , klopt dit ? Of zou dit enkel zijn zoals ze beschrijven bij motoren van voor jaartal 2000 ? En men spreekt ook op da forum dat indien je LED lampen plaatst je uit voorzorg een andere weerstand best plaats , zijn er FJR rijders hier die hier meer info onder weten

Groeten Panky
 
Terug
Bovenaan Onderaan