Yamaha FJR 1300 Part 5

rottig genoeg pimmie
zelf in orde?

akra's voor een fjr?
klinkt dat een beetje?



is er trouwens nog een trucje om de fjr op de middenbok te krijgen?

ik doe nu gewoon met botte kracht

maar met techniek zou ook wel leuk zijn..
 
-O- dat is balen. Zelf niks aan overgehouden?

Hoedanook, aan de spullen die je noemt kan ik je niet helpen, maar ik ga m'n oren/ogen goed openhouden. Eventueel zou je wat Duitse onderdelen-sites kunnen afstruinen, in mijn ervaring liggen de prijzen daar vaak iets gunstiger dan hier, sowieso is het aanbod groter. Mochten uitlaatdempers eveneens schade hebben opgelopen: ik heb hier nog de Akra's liggen waar ik niets meer mee doe, mag je meenemen als je wilt.

Nou, kreeg vandaag een flink lijstje met blessures mee van de huisarts.... :X

Uiteraard ben ik door blijven rijden en ook tijdens het rijden had ik nergens last van... FJR heeft helende kwaliteiten...

Dank voor de tip en het opletten, ik zal de Duitse sites eens afstruinen. Tevens bedankt voor het Akra aanbod maar de uitlaten zijn heel, uiteindelijk heeft het valblok heel veel schade voorkomen, de FJR lag op het vlablok en de koffer.
Ik ben er voorover afgegaan dus heb de ruit geraakt, hier is de binnenste beugel bij gebroken, mechanisme werkt nog wel. Ik zal zo wat foto's plaatsen.
 
rottig genoeg pimmie
zelf in orde?

akra's voor een fjr?
klinkt dat een beetje?



is er trouwens nog een trucje om de fjr op de middenbok te krijgen?

ik doe nu gewoon met botte kracht

maar met techniek zou ook wel leuk zijn..

Vrij simpel, fiets rechtop zetten met de linkerhand en met de rechterhand onder het zadel de beugel vastpakken. Met de rechtervoet de middenbok naar beneden duwen tot je voelt dat beide zijden stevig op de grond rusten en de FJR al rechtop houden, vervolgens doorduwen met de rechtervoet en met de rechterhand 'trekken'. Dan zou hij zo naar achter moeten rollen op de middenbok.
 
rottig genoeg pimmie

akra's voor een fjr? klinkt dat een beetje?

is er trouwens nog een trucje om de fjr op de middenbok te krijgen?

Geluid is gewoon dat van een brommerige vierpitter die wat zwaarder klinkt, doet mij persoonlijk niet zoveel. Voordeel van de Akra's is - vind ik - dat de middenbok verder inklapt, waardoor je een beetje aan grondspeling in de bochten wint... :]

Opbokken van de FJR is kinderspel, mits het ding niet verlaagd is. Zie Pimmie's instructies. In principe is vasthouden en je rechterbeen strekken voldoende, eventueel met linkerbeen (achterlangs rechterbeen) een stap richting de achterzijde van de motor doen, naar rechts dus.

Nou, kreeg vandaag een flink lijstje met blessures mee van de huisarts.... :X
Sterkte met de blessures, hopelijk vallen pijn en ongemak mee.

V.w.b. rondkijken: geen probleem wel even boodschappenlijstje maken... Linkerspiegel, bovenkuip links en midden, begrijp ik, en ruitmechanisme (binnenste beugel) dus? Is het kuipframe nog recht, of hamer je die weer recht? Ruit? Koppelingshendel? Clip-ob niet verboden?
 
Sterkte met de blessures, hopelijk vallen pijn en ongemak mee.

V.w.b. rondkijken: geen probleem wel even boodschappenlijstje maken... Linkerspiegel, bovenkuip links en midden, begrijp ik, en ruitmechanisme (binnenste beugel) dus? Is het kuipframe nog recht, of hamer je die weer recht? Ruit? Koppelingshendel? Clip-ob niet verboden?

Thx, zittend beroep dus kan uitrusten... _O-

Lijstje:
- Linkerspiegel
- bovenkuip links
- bovenkuip midden
- ruitmechanisme binnenste beugel
- kofferdeksel links (indien niet herstelbaar)
- Valblok links (is reeds besteld en onderweg, toevallig in de aanbieding)

Kuipframe zal ik inderdaad proberen terug te buigen, ruit is heel (kleine schaaf op het randje, nauwelijks zichtbaar), stuurhelft en koppelingshendel minimale beschadiging...

Ik heb zo netjes mogelijk geprobeerd te crashen zoals je ziet...
 
Laatst bewerkt:
Thx, zittend beroep dus kan uitrusten... _O-

Lijstje:
- Linkerspiegel
- bovenkuip links
- bovenkuip midden
- ruitmechanisme binnenste beugel
- kofferdeksel rechts (indien niet herstelbaar)
- Valblok links (is reeds besteld en onderweg, toevallig in de aanbieding)

Kuipframe zal ik inderdaad proberen terug te buigen, ruit is heel (kleine schaaf op het randje, nauwelijks zichtbaar), stuurhelft en koppelingshendel minimale beschadiging...

Ik heb zo netjes mogelijk geprobeerd te crashen zoals je ziet...
Knap gedaan :} Volgende keer gewoon eerst op de middenbok zetten voordat je eraf springt... ;)
 
Eerste onderdelen weer binnen... Ik kan ze na vorige week van harte aanbevelen EN ze zijn toevallig in de aanbieding. Passen tot het 2012 model zonder te hoeven boren...
 

Bijlagen

  • IMG_4010.JPG
    IMG_4010.JPG
    191,7 KB · Weergaven: 58
  • IMG_4007.JPG
    IMG_4007.JPG
    823,1 KB · Weergaven: 59
Hartelijk dank!

Ik heb de boel onder het zadel losgehaald, maar kom hier alleen de stekker van de abs sensor van het achterwiel tegen. Zit de stekker van de abs sensor van het voorwiel op een andere plek? Onder de tank ofzo?

Edit: Al gevonden, inderdaad onder de tank. Sensor is kapot dus gaat vervangen worden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de kenners hier. Ik zoek een fjr. Kwam onderstaand tegen op mp. Beide motoren zouden van 2007 zijn volgens mp. Echter digitale display is verschilllend. Hoe zit dat?
Screenshot_20181015-113812_Marktplaats.jpg
Screenshot_20181015-113746_Marktplaats.jpg
 
@Pietje1975....Als hij zo lang bij de dealer gestaan had dan was datum tenaam stelling in 2007. Bouwjaar is en blijft het jaar dat hij uit de fabriek gerold is toch? Misschien oude tellerpartij op nieuwere motor gezet?. Heb ze gemaild waarom er oude tellers op zitten. Maar nog geen antwoord
 
De tellers zijn niet het enige verschil tussen de RP11 en de RP13, ook de kuip ziet er anders uit net als de knipperlichten en het kontje.
 
@Pietje1975....Als hij zo lang bij de dealer gestaan had dan was datum tenaam stelling in 2007. Bouwjaar is en blijft het jaar dat hij uit de fabriek gerold is toch? Misschien oude tellerpartij op nieuwere motor gezet?. Heb ze gemaild waarom er oude tellers op zitten. Maar nog geen antwoord


Sommige mensen halen het bouwjaar en de tenaamstelling door elkaar.
 
@Pietje1975....Als hij zo lang bij de dealer gestaan had dan was datum tenaam stelling in 2007. Bouwjaar is en blijft het jaar dat hij uit de fabriek gerold is toch? Misschien oude tellerpartij op nieuwere motor gezet?. Heb ze gemaild waarom er oude tellers op zitten. Maar nog geen antwoord
Nee, althans niet v.w.b. de registratie.

Dit betreft 1 van mijn eerdere moto's, en die was toch echt van bouwjaar 2002:

MLNP90.png

Tot juni 2004 heeft het ding in de showroom gestaan, waarna de eigenaar van de motorzaak er zelf een poosje mee reed alvorens ik het ding in 2008 - als 1e eigenaar (?!) kocht. Sindsdien is-ie nog 3 keer van eigenaar verwisseld.

De zilvergrijs-omrande tellerpartij kan van een fiets van rondom 2007 (RP13) zijn, de tellerpartij van een RP11 past niet op een RP13, omgekeerd evenmin (modellen zijn volstrekt verschillend, zie reactie Nop62).
 
Laatst bewerkt:
Morgen kijken en proefrijden op een fjr 2007 met dik 35000 km ervaring. Omdat ik er bijna 300 km voor moet reizen heb ik de handel qua prijs al rond. Als hij is zoals ze zeggen dat hij is dan ben ik morgen koopman. En dan is bijna 300 km terug geen straf hoop ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan