Yamaha Fazer 600 2003 Uitlaatbochten niet even warm

Banjer87

Rookie
7 mei 2013
17
0
Almere
Beste allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met de revisie van een Yamaha Fazer 600 uit 2003.
Na een hoop gedoe met de carburateurs, alle rubbers en pakkingen zijn vervangen zou de motor vorige week zaterdag op de dyna bank gezet worden om opnieuw afgesteld te worden.
Echter een defecte brandstofpomp zorgde ervoor dat dit feest niet doorging.

Inmiddels is deze pomp vervangen voor een werkend exemplaar en tikt mooi bij het inschakelen van het contact.
Daarna start te de motor onmiddellijk alleen de twee uitlaatbochten aan de kant van de achterrem dus van rechts naar links gezien als erop zit, worden niet even warm als de buitenste twee. Er is echt een aanzienlijke warmte verschil.

De carburateurs en de stationair sproeiers heb ik dit weekend er weer uit gehad en gecontroleerd. Brandschoon.
Tijdens het rijden merkte ik er niets van, maar wie ben ik.....er leek echt wel power uit het blok te komen.

Ik snap er echt niks van want volgens mij zijn de bobines verantwoordelijk voor 2 en 3 of voor 1 en 4 en de andere twee bochten worden echt heet.
Dus ik denk niet dat de bobine kapot is. De bougies zijn nieuw net als de olie en alle andere filters incl. het brandstoffilter.

Zou dit echt alleen een afstellings ding zijn en hoe controleer ik dat nou vooraf.
Het lijkt er gewoon op dat 3 en 4 niet lekker mee doen.


Groet,
Banjer die een Fazer 600 graag weer lekker wil laten lopen.
 
Ik heb ook eens gehad dat 1 van de middelste 2 bochten niet heet werd. Maar dat merkte ik toen wel echt met rijden, want hij liep gewoon op 3 pitten. Bleek toen toch iets niet in orde te zijn met de ontsteking. Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat hij wel goed loopt en vol vermogen heeft, maar dat er toch bochten minder warm worden. Hoeveel minder warm worden ze? Ik kon die bocht echt bijna aanraken zegmaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan