mooie oplossing hierboven
ik heb er zelf geen last van, ga binnenkort wel de 5 vetnippels doen.
ik ben nog steeds met de carbs bezig... nu sproeier 160, 3e van boven. Ik heb met Ruud Fredriks gebeld, hij stuurde mij iig de dynoringetjes, deze schelen een halve naaldstand. Verder heb ik de duitse ringen eruit gehaald.
dynoringetjes boven de naaldclip
dan maar een trillende naald
deze bovenste 2 plaatjes komen van
http://www.tenere.de/dynojet-II.pdf
Voorlopig kan ik nog niet testen in de laatste configuratie... balhoofdlager heeft een dood punt in het midden en speling, eerst dat stellen. Iemand een tip voor dat dode punt? ik hoorde al (van Diesmer) dat het lager iets verplaatsen kan helpen. Zelf denk ik om flink wat lager- of multipurposevet te smeren. Zoizo tips over deze operatie? Haynes is vrij duidelijk wel maar praktijktips meer dan welkom
Met die carbs heb ik nu bijna alles gehad:
Dit deed ik al:
* ketting schoongemaakt en met stok vuil eruit geslagen
* carbcleaners: Forté (1 of 2, dat weet ik nooit, maar iig de goede) en ook Wynns
* andere bougies (iridiums)
* carbrubbers vernieuwd
* membramen zijn ok
* gat geboord in uitlaat 22mm doorsnede
* nieuwe benzineslangen, t-stukje gecontroleerd
* choke okee
* kleppen gesteld > krap op alle inlaatkleppen, mooi op tijd (46.000km)
* synchroniseren
* k&n filters schoongemaakt, kwam na 35.000km flink vuil af, opnieuw geolied
* gerollerd bij KMS 20 juli 2007, zie scans
* (sproeier 155) gasnaalden van stand 2e > 3e > 4e van boven, dit gaf verschuiving vh probleem, inhouden in telkens andere toergebieden
* sproeier van 155 > 160, naalden terug van 4e > 2e, dit gaf verslechtering (!), inhouden nu van 3000-7000 toeren
* (rechtervacuümslang aangesloten), ietsje verbetering, nog over het hele gebied inhouden
* gasnaalden van 2e > 4e, zo goed liep die nog niet in een jaar, toch nog ietsje zeuren tussen 3500 en 5500, goed mee te rijden al
* 160-3 verslechtering, meer inhouden dan bij 160-4
* andere sproeiermaat bij Ruud Frederiks: 165, op 2 en 3 v boven: inhouden vanaf 4000tpm en 4e v boven: stotteren, echt te rijk.
* Laatste sproeier: 165, op naaldstanden 2-3-4 geprobeerd, wordt slechter, duidelijk inhouden, stotteren, zeker te rijk denk ik.
* weer 160-3, maar met dynoringetjes, dus 160-3,5. Ook duitse ringen verwijderd, luchtmengselschroef 1/2 toer terug (2 uit nu)
Rinus die bij Ruud Fredriks werkt zei na bekijken van de grafieken van de runs, net als Marco van KMS overigens, dat de sproeier 1 of 2 maten groter zou moeten. Maar ja, uitgebreid getest en dat is het dus niet, er is iets anders aan de hand.
Dan blijven nog de tips van Belgske om te proberen (o-ringetjes rond de hoofdsproeiers al nieuw)
En dan las ik nog ergens om de vlotterhoogte opnieuw af te stellen als de lufi's zijn schoongemaakt. Maar hoe stel ik dat nivo af? Ik heb Haynes, maar die pagina's zijn niet ingescand....
Wie kan me helpen, met tips?
groeten, René.
o ja, 3Ldré, wil je de link naar mijn website in de startpost veranderen?
http://home.casema.nl/3ld thanks.